logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eego Hestia: Raport Roczny ze zdjęciami Aleksandra Małachowskiego

  PR 28.10.2023, przeczytano 768 razy
ilustracjastrzałka

Polska, Łotwa, Estonia i Helsinki. W taką podróż wybrał się Aleksander Małachowski, czyli Hashtagalek – najbardziej znany instagramowy fotograf architektury, w poszukiwaniu kadrów do Raportu Rocznego ERGO Hestii 2022. Raport zatytułowany „Horyzonty” wydany został w wersji papierowej i elektronicznej na stronie raportroczny2022.ergohestia.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eego-hestia%3A-raport-roczny-ze-zdjeciami-aleksandra-malachowskiego,401888,artykul.html

„Horyzonty. Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2022” to opowieść o Morzu Bałtyckim w trzech wymiarach: Morza, Architektury i Człowieka. Każdy z tych elementów jest pretekstem do przyjrzenia się i poszerzenia swoich horyzontów w kluczowych kwestiach związanych z regionem Bałtyku. Morze to rozdział o ekologii, stanie wody oraz o wpływie (i braku wpływu) człowieka na środowisko. Architektura – to historia urbanistycznego rozwoju regionu i specyfiki nadbałtyckiej architektury. Rozdział Człowiek – dotyka symbolicznej i rzeczywistej roli człowieka jako łącznika między tym, co naturalne, a tym, co kulturowe. Zwraca uwagę na odpowiedzialność człowieka nie tylko za środowisko, w którym żyje, lecz również wobec żywiołu, z którym się mierzy.

Fundamentem tej opowieści są zdjęcia Aleksandra Małachowskiego, znanego jako Hashtagalek. To najpopularniejszy fotograf architektury w Polsce, którego profil instagramowy śledzi blisko 80 000 osób. Łączy wrażliwość artystyczną z naukową precyzją – obronił tytuł magistra sztuki na Wydziale Sztuki Nowych Mediów PJATK oraz tytuł inżyniera mechatroniki na Politechnice Warszawskiej. W „Horyzontach” Małachowski pokazuje Bałtyk z perspektywy, którą znamy dobrze oraz z tej, którą znamy mało lub na co dzień nie dostrzegamy. Pokazuje siłę wody w obliczu uzależnionej od niej architektury i człowieka funkcjonującego na ich przecięciu. W poszukiwaniu kadrów do „Horyzontów” Małachowski odwiedził 4 nadbałtyckie miasta: Sopot, Rygę, Tallinn i Helsinki.

To nie pierwszy raz, kiedy Hashtagalek łączy siły z ERGO Hestią. Był potrójnym finalistą – a w końcu jurorem – konkursu Artystyczna Podróż. W 2018 roku zrealizował dla ERGO Hestii projekt fotograficzny w Sopocie, ukazując to miast z niecodziennej perspektywy. Jego zdjęcia zdobią wnętrza Punktów Standard ERGO Hestii w całym kraju.

- To nie było moje pierwsze zlecenie międzynarodowe, ale pierwsze tej skali - mówi Aleksander Małachowski. - Trzy tygodnie, cztery miasta w czterech różnych państwach. W dodatku moim pierwszym komercyjnym zleceniem było fotografowanie Sopotu dla ERGO Hestii w 2018 r., także miałem duże poczucie odpowiedzialności, ale też poczucie symbolicznego powrotu do domu. Jak dotąd podróż życia, która nie byłaby możliwa bez zaufania, którym mnie obdarzono – podkreśla.

ilustracjastrzałka

Zdjęcia Hashtagalka uzupełnione zostały tekstami, które poszerzają horyzonty o ekologii, historii i antropologii Bałtyku. Do współpracy zaproszono grono specjalistów i specjalistek z wielu dziedzin. Ekologii Bałtyku oraz roli, jaką człowiek odgrywa w jej kształtowaniu, przyglądają się naukowcy z Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk: prof. Jan Marcin Węsławski, prof. Jacek Piskozub i dr hab. Karol Kuliński. O historii architektury nadbałtyckiej i burzliwej historii kształtowania się urbanistycznych form Sopotu, Rygi, Tallinna i Helsinek pisze Magdalena Milert – architektka, urbanistka wyróżniona w rankingu Kobiety Forbes Women 2021. O filozofii żeglowania i humanistycznym doświadczeniu konfrontacji w wielką wodą pisze Karolina Sulej – pisarka, reporterka, podcasterka, game writerka, autorka m.in. głośnej książki „Rzeczy osobiste. Opowieść o ubraniach w obozach koncentracyjnych i zagłady”.

- Raport Roczny Grupy ERGO Hestia jest co roku ważnym wydawnictwem, ponieważ nie tylko prezentuje wskaźniki finansowe, ale – być może przede wszystkim – ogniskuje wartości firmy – zaznacza Maria Rosa, dyrektor Biura Marketingu i PR sopockiego ubezpieczyciela, a także prezes Fundacji Artystyczna Podróż Hestii. - Miniony rok był dla ERGO Hestii czasem transformacji na wielu płaszczyznach: od obszaru inwestycyjnego, przez portfel ubezpieczeń, aż po zakres własnej działalności. Ten rozwój nie byłby możliwy bez wspólnych wartości: odpowiedzialności, stabilności, ale i umiejętności wytyczania nowych szlaków. To te wartości są podstawą zaufania. A zaufanie jest kluczowe w biznesie ubezpieczeniowym.

Raport został przygotowany przez Fundację Artystyczna Podróż Hestii i wydany przez Grupę ERGO Hestia. Redaktorem wydania oraz autorem koncepcji jest Piotr Jędrzejowski.

Raporty Roczne Grupy ERGO Hestia realizowane są we współpracy z artystami i artystkami od 2014 roku. Raporty Roczne realizowali do tej pory: Matěj Frank „Przestrzenie” (2014), Katarzyna Kimak „Dialog” (2015), Hanna Piotrowska „Sieć” (2016), Agnieszka Mastalerz „Poznanie” (2017), Joanna Kunert „Sukces” (2018), Bruno Neuhamer „Raport życia” (2019), Natalia Bażowska, Norbert Delman, Krzysztof Maniak „Raport mniejszości. Tryptyk o bezradności” (2020) oraz Julia Woronowicz „Współbycie. Historia Kuksonii Giętkiej” (2021).

Źródło: ERGO Hestia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marka Barum i Hand Made edukują młodych kierowców
Marka Barum rozpoczęła kampanię, której celem jest edukacja młodych kierowców na temat bezpiecznej jazdy w trudnych warunkach. Za pomysł i kreację odpowiada Hand Made.
Akademia Zarządzania Barwą: Color management (nie tylko) dla wtajemniczonych
Wierne odwzorowanie kolorów na konkretnym podłożu to niełatwa sztuka i z pewnością przysparza wielu drukarzom, studiom graficznym i firmom zlecającym druk kłopotów w codziennej pracy. Dlatego wydawca magazynu „Świat DRUKU” – Polski Drukarz sp. z o.o. spieszy z pomocą i zaprasza Państwa w dn. 26–27 listopada br. do Hotelu 500 w Strykowie na 18. edycję konferencji z...
Dej się zaskoczyć - regionalna odsłona kampanii Maggi
Agencja Publicis Poland zrealizowała nową odsłonę platformy komunikacyjnej przyprawy Maggi „Daj się zaskoczyć”. Została ona skierowana do konsumentów zamieszkujących miasta na Śląsku. Celem kampanii jest docenienie odrębności regionalnej tej części Polski. Jej komunikacja prowadzona jest w języku śląskim. Tłumaczenia materiałów, w tym spotu...
XTB: Największa umowa sponsorska w historii KSW
Współpraca KSW i XTB ma charakter symboliczny. To dwie polskie marki, które dzięki swojej ambicji i odwadze w działaniu osiągają międzynarodowe sukcesy. Od 2025 roku kooperacja fintechu z największą federacją MMA w Europie jeszcze bardziej się zacieśni. Podpisano właśnie największy kontrakt sponsorski w historii KSW. Na start nowej umowy, podczas gali XTB KSW 100,...
We wrześniu 2024 roku do grona klientów agencji PR Calling dołączyło SMEO – innowacyjna firma technologiczna wspierająca polskich przedsiębiorców w utrzymaniu płynności finansowej. SMEO, jako pionier na polskim rynku, wprowadziło w 2017 roku w pełni cyfrowy faktoring online dla małych i średnich przedsiębiorstw, oferując elastyczne finansowanie w prosty i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764