logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online

  PR 25.10.2021, przeczytano 454 razy
ilustracja

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom nowe kanały sprzedaży, ale przede wszystkim umożliwił prowadzenie nowych form komunikowania z potencjalnymi klientami. Efektywna strategia sprzedaży oparta jest obecnie głównie o narzędzia marketingu online. Klienci przestali tworzyć niewielkie rynki lokalne. Zaczęli być postrzegani jako wielki segment globalny. Pytanie, jak do niego dotrzeć?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/efektywna-strategia-sprzedazy-oparta-o-narzedzia-marketingu-online,393528,artykul.html

Kiedyś na rynku globalnym działały wyłącznie wielkie koncerny. Dziś o klienta globalnego walczą także małe firmy, zlokalizowane w dowolnym miejscu na świecie. Z pomocą narzędzi marketingu online  - m.in. pozycjonowania w wyszukiwarkach, Google Ads czy content marketingu - są w stanie skutecznie konkurować z rynkowymi gigantami. Efektywna strategia sprzedaży bazuje bowiem na dobrym pomyśle, a nie na działaniach angażujących duże środki finansowe w kreację, która przejdzie przez Internet bez echa.

Z czego powinna być zbudowana efektywna strategia sprzedaży?

- Efektywna strategia sprzedaży powinna zakładać zaspokojenie najważniejszych potrzeb klientów. Współcześnie na rynku mamy do czynienia z prosumentami. To aktywni konsumenci. Tacy, którzy przed samą transakcją zakupu samodzielnie, dynamicznie poszukują wszelkich informacji - o produktach, producentach, ich konkurencji oraz alternatywnych rozwiązaniach dostępnych na rynku. Prosumenci wchodzą w interakcję z przekazami reklamowymi i głośno wyrażają o nich własne zdanie. Aktywnie angażują się w polecanie lub odradzanie zakupu konkretnych produktów i usług, wpływając tym samym na kształtowanie się popytu i podaży. – tłumaczy Sebastian Kopiej z agencji Commplace.

Opracowanie efektywnej strategii sprzedaży wymaga zdyscyplinowanego realizowaniu kilku etapów obejmujących: analizę aktualnej sytuacji, identyfikację potrzeb i preferencji grup docelowych, sformułowanie celu strategicznego i obszaru działań. W kolejnym kroku konieczne jest rozplanowanie realizacji celu na szczegółowe działania sprzedażowe i marketingowe.

Sięgnij po więcej dzięki marketingowi online

Obecnie dostępne narzędzia marketingu online mają niemal niczym nieograniczone możliwości:

  • kampania reklamowa w social mediach,
  • kampania Google Ads,
  • Marketing Conversion,
  • kampania mailingowa/ newsletter,
  • tworzenie firmowych stron WWW,
  • tworzenie i prowadzenie bloga firmowego,
  • współpraca z blogerami.

Narzędzia te zmieniają się niemal każdego dnia. Z jednej strony w reakcji na coraz to nowe potrzeby firm, które z nich korzystają. Z drugiej strony te zmiany to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się podejście konsumentów, którzy są końcowymi odbiorcami wszystkich wysyłanych komunikatów.

- Proces planowania efektywnej strategii sprzedaży wykorzystującej narzędzia online, należy rozpocząć od określenia roli, jaką odgrywać będzie internet w stosunku do rozwoju firmy i marki. – podpowiada ekspert z Commplace. - Strategia powinna zakładać elastyczność i podążanie z duchem ciągle zmieniających się możliwości narzędzi online. Istotą całego procesu budowy strategii jest znalezienie obszarów, w których internet może w efektywny rynkowo i ekonomicznie sposób przyczynić się do budowy lub wzmocnienia marki. – kwituje.

Efektywna strategia sprzedaży – czy wdrożyłeś najważniejsze narzędzia marketingu online?

Jakie narzędzia marketingu online należy ująć w swojej strategii sprzedaży online?

- Takie, z których aktualnie korzystają nasi potencjalni klienci. – doradza Sebastian Kopiej. - Zmienność i szybkość procesów zachodzących w internecie determinują podejście do poszczególnych narzędzi i możliwości korzystania z ich funkcjonalności. Sukces każdego biznesu zależy od efektywnego wykorzystywania tego, co jest dla niego dostępne. Samo wdrożenie do planu poszczególnych narzędzi jest niewystarczające. Należy nauczyć się w pełni korzystać z tego, co dane narzędzie nam umożliwia. I jednocześnie obserwować, jakie działania wzbudzają przychylność i aprobatę naszej grupy docelowej. – dodaje ekspert.

Najnowsze podejście do sprzedaży i marketingu zakłada skupienie uwagi nie tyle na produkcie, cenie i miejscu sprzedaży, ale na kliencie – jego potrzebach i preferencjach. Efektywna strategia sprzedaży zakłada koncentrowanie się nie tyle na ofercie produktowej, ale na wartościach istotnych dla klienta. Na jego wygodzie nabywania i użytkowania oferowanych produktów lub usług. Promocję zastąpiła komunikacja i budowanie długofalowych relacji, a narzędzia marketingu online idealnie się przy tym sprawdzają. Media społecznościowe i aktualizowane na bieżąco strony internetowe to w dzisiejszym świecie nasza baza, dużo bardziej istotna od siedziby firmy i sieci tradycyjnej dystrybucji.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
4 wskazówki dotyczące strategii obsługi klienta w okresie gorączki zakupowej
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków....
Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym
70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764