logo
WIEDZA

Efektywne kampanie Adwords z Senuto

Mateusz Zawiślak  PR 10.07.2018, przeczytano 448 razy

Kampanie AdWords są nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości marek. Często jednak marketerzy prowadzą działania, których wyniki są nie do końca zadowalające. Co zrobić, aby prowadzone przez nas kampanie AdWords były efektywne? Jak w tym procesie wykorzystać poszczególne narzędzia Senuto? Na te pytania odpowiada Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup, przedstawiając 7 sposobów optymalizacji kampanii AdWords przy pomocy Senuto.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/efektywne-kampanie-adwords-z-senuto,37188,artykul.html

Badanie zapytań brandowych

Klienci bardzo często przeceniają wpływ działań SEO na sprzedaż na stronie. Raporty udziału nazwy brandu w słowach kluczowych, łączone z danymi z Google Search Console, pozwalają lepiej oszacować, ile ruchu stanowi ruch organiczny, a ile słowa kluczowe zawierające nazwę marki klienta. Dane te pomagają radzić sobie z tzw. not provided. Takie proste oszacowanie przed rozpoczęciem budowania kampanii, oraz pokazanie efektu po lub w trakcie jej trwania (wzrosty zapytań na słowa brandowe) przekonują wielu klientów do innego podejścia w ocenie kampanii. Jest to również kolejny powód ku temu, aby zapomnieć o atrybucji last click.

Analiza marki pod kątem negatywnych słów kluczowych

Podczas analizy marki klienta możemy trafić na negatywne słowa kluczowe, wyróżniające się nieprzeciętną ilością zapytań. Ich obecność wyjaśnia często spadki poziomów konwersji z kampanii. Jeśli więc marka nie jest nam do końca znana, przed przystąpieniem do budowania kampanii AdWords, warto jest przeprowadzić dokładną analizę pod kątem negatywnych słów kluczowych występujących w powiązaniu z nazwą brandu.

Pomysły na słowa kluczowe do kampanii

Senuto to również źródło pomysłów na słowa kluczowe do kampanii AdWords, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Senuto to również źródło pomysłów na słowa kluczowe do kampanii AdWords, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Zasada jest prosta – jeśli tworzymy kampanię DSA, najlepiej sprawdzić słowa, na które dana strona pozycjonuje się wysoko. Pozwala to pozbyć się zaniżonego CTR oraz klików na niepotrzebne słowa.

Wszystkie słowa można też wrzucić do jednego worka, a następnie, generując chmurę słów sprawdzić ich powielenia. Często pojawiające się słowa, które stanowią słabe sprzedażowo rozwinięcie danych produktów, można dorzucić do listy słów wykluczających. Istnieje jeszcze jeden sposób – łączenie bazy z Senuto z bazami z Google Search Console. W wielu przypadkach takie rozwiązanie pozwala wyłapać dodatkowe słowa, które nie pojawiły się podczas analizy danych w narzędziu.

Druga dziesiątka wyników w Google

Warto analizować słowa na pozycjach od 7 do 15, ponieważ prosta optymalizacja title/h1 może w łatwy sposób zwiększyć pozycje naszej domeny na dane słowa. Z tego względu, podczas analizy domeny w Senuto warto wynotować słowa, które mogą być dla klienta ważne, ale ze względu na swoją daleką pozycję nie pozyskują ruchu organicznego. Tu trafiają się zarówno śmieci, jak i perełki, które mogą generować nową sprzedaż, tym samym zwiększając zasięg.

Wyszukiwanie słów wspólnych z konkurencją

Narzędzie Analiza konkurencji daje możliwość sprawdzenia, które słowa kluczowe mamy wspólne z konkurencją, ale co ważniejsze, narzędzie to wyłapuje też frazy, które warto przeanalizować. Ten sposób pozwala na zweryfikowanie tego, których słów brakuje, co daje szansę na nadrobienie ich kampaniami AdWords.

Budowanie ratunkowych kampanii AdWords

Dzięki raportowi Pozyskane/utracone słowa można monitorować spadki na długim ogonie. Jeśli ważniejsze słowa kluczowe zostaną utracone, istnieje możliwość dodania ich do kampanii AdWords, aby ratować sprzedaż przy większych spadkach.

Poszukiwanie nisz

W Generatorze pytań wyszukamy podpowiedzi pytań w kontekście głównych słów kluczowych. Mimo że zrobienie użytku z tych danych często wymaga budowania wielu nowych podstron i tworzenia treści, metoda ta pozwala na pozyskanie dodatkowego, tańszego ruchu w danej branży.

To tylko kilka rozwiązań pokazujących, jak Senuto przydaje się w pracy z AdWords. Narzędzie jest nieocenione przy analizach konkurencji, budowaniu grup słów pod content marketing, ale również w szukaniu pomysłów na to, jak użytkownicy poszukują produktów i usług.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Krzysztof Marzec - CEO DevaGroup

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Strona WWW: Czego klienci oczekują od projektanta i wykonawcy?
Firmowa strona www powinna mieć wersję na urządzenia mobilne, pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i zawierać formularz kontaktowy – wynika z analizy serwisu Oferteo.pl. Co ciekawe, w odróżnieniu od wyników poprzednich edycji badania, przedsiębiorcy częściej zlecają wykonawcom przebudowę już istniejącej strony niż zaprojektowanie od początku...
Social Customer Care – jego rola i znaczenie
Coraz częściej mówi się o braku lojalności klientów oraz zmianie roli social media. Nie chodzi już tylko o budowanie społeczności, ale o prowadzenie działań zasięgowych. Należy więc zastanowić się, jaką formę powinny przyjąć nasze działania i w jakim kierunku będzie rozwijać się Social Customer Care.
Od ulgi na start po duży ZUS. Poradnik dla przedsiębiorców
Wysokość składek opłacanych na ubezpieczenia społeczne to według przedsiębiorców największa bolączka prowadzenia biznesu w Polsce – wynika z Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości 2018. W obecnym systemie prawnym istnieją jednak różne możliwości rozliczania się z ZUS-em. Eksperci inFakt podpowiadają, jaki rodzaj oskładkowania można wybrać w...
Jak mierzyć efektywność pracy social media moderatorów?
Wiele biznesów wciąż ma problem w zaplanowaniu skutecznej strategii, a przede wszystkim właściwym rozliczaniu efektywności działań w social mediach. Dla niektórych nie lada wyzwaniem okazuje się już samo dobranie odpowiednich osób do obsługi firmowych kanałów społecznościowych lub nawet decyzja, czy stworzyć taki zespół w ramach obecnych...
Rybnik: Wywiad z twórcami Systemu Identyfikacji Wizualnej miasta
Niedawno prezentowaliśmy opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Rybnika. Materiał cieszył się dużym zainteresowaniem - w ciągu tygodnia obejrzano go i przeczytano ponad 700 razy. Zdecydowaliśmy się w związku z tym uzupełnić go o rozmowę Mateusza Michalskiego ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej z Marcinem Wolnym i Mirkiem Klisiem, reprezentującymi Studio Otwarte...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone