logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Efektywne kampanie Adwords z Senuto

  PR 10.07.2018, przeczytano 538 razy

Kampanie AdWords są nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości marek. Często jednak marketerzy prowadzą działania, których wyniki są nie do końca zadowalające. Co zrobić, aby prowadzone przez nas kampanie AdWords były efektywne? Jak w tym procesie wykorzystać poszczególne narzędzia Senuto? Na te pytania odpowiada Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup, przedstawiając 7 sposobów optymalizacji kampanii AdWords przy pomocy Senuto.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/efektywne-kampanie-adwords-z-senuto,37188,artykul.html

Badanie zapytań brandowych

Klienci bardzo często przeceniają wpływ działań SEO na sprzedaż na stronie. Raporty udziału nazwy brandu w słowach kluczowych, łączone z danymi z Google Search Console, pozwalają lepiej oszacować, ile ruchu stanowi ruch organiczny, a ile słowa kluczowe zawierające nazwę marki klienta. Dane te pomagają radzić sobie z tzw. not provided. Takie proste oszacowanie przed rozpoczęciem budowania kampanii, oraz pokazanie efektu po lub w trakcie jej trwania (wzrosty zapytań na słowa brandowe) przekonują wielu klientów do innego podejścia w ocenie kampanii. Jest to również kolejny powód ku temu, aby zapomnieć o atrybucji last click.

Analiza marki pod kątem negatywnych słów kluczowych

Podczas analizy marki klienta możemy trafić na negatywne słowa kluczowe, wyróżniające się nieprzeciętną ilością zapytań. Ich obecność wyjaśnia często spadki poziomów konwersji z kampanii. Jeśli więc marka nie jest nam do końca znana, przed przystąpieniem do budowania kampanii AdWords, warto jest przeprowadzić dokładną analizę pod kątem negatywnych słów kluczowych występujących w powiązaniu z nazwą brandu.

Pomysły na słowa kluczowe do kampanii

Senuto to również źródło pomysłów na słowa kluczowe do kampanii AdWords, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Senuto to również źródło pomysłów na słowa kluczowe do kampanii AdWords, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Zasada jest prosta – jeśli tworzymy kampanię DSA, najlepiej sprawdzić słowa, na które dana strona pozycjonuje się wysoko. Pozwala to pozbyć się zaniżonego CTR oraz klików na niepotrzebne słowa.

Wszystkie słowa można też wrzucić do jednego worka, a następnie, generując chmurę słów sprawdzić ich powielenia. Często pojawiające się słowa, które stanowią słabe sprzedażowo rozwinięcie danych produktów, można dorzucić do listy słów wykluczających. Istnieje jeszcze jeden sposób – łączenie bazy z Senuto z bazami z Google Search Console. W wielu przypadkach takie rozwiązanie pozwala wyłapać dodatkowe słowa, które nie pojawiły się podczas analizy danych w narzędziu.

Druga dziesiątka wyników w Google

Warto analizować słowa na pozycjach od 7 do 15, ponieważ prosta optymalizacja title/h1 może w łatwy sposób zwiększyć pozycje naszej domeny na dane słowa. Z tego względu, podczas analizy domeny w Senuto warto wynotować słowa, które mogą być dla klienta ważne, ale ze względu na swoją daleką pozycję nie pozyskują ruchu organicznego. Tu trafiają się zarówno śmieci, jak i perełki, które mogą generować nową sprzedaż, tym samym zwiększając zasięg.

Wyszukiwanie słów wspólnych z konkurencją

Narzędzie Analiza konkurencji daje możliwość sprawdzenia, które słowa kluczowe mamy wspólne z konkurencją, ale co ważniejsze, narzędzie to wyłapuje też frazy, które warto przeanalizować. Ten sposób pozwala na zweryfikowanie tego, których słów brakuje, co daje szansę na nadrobienie ich kampaniami AdWords.

Budowanie ratunkowych kampanii AdWords

Dzięki raportowi Pozyskane/utracone słowa można monitorować spadki na długim ogonie. Jeśli ważniejsze słowa kluczowe zostaną utracone, istnieje możliwość dodania ich do kampanii AdWords, aby ratować sprzedaż przy większych spadkach.

Poszukiwanie nisz

W Generatorze pytań wyszukamy podpowiedzi pytań w kontekście głównych słów kluczowych. Mimo że zrobienie użytku z tych danych często wymaga budowania wielu nowych podstron i tworzenia treści, metoda ta pozwala na pozyskanie dodatkowego, tańszego ruchu w danej branży.

To tylko kilka rozwiązań pokazujących, jak Senuto przydaje się w pracy z AdWords. Narzędzie jest nieocenione przy analizach konkurencji, budowaniu grup słów pod content marketing, ale również w szukaniu pomysłów na to, jak użytkownicy poszukują produktów i usług.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Krzysztof Marzec - CEO DevaGroup

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Animal Planet z nową identyfikacją wizualną
Animal Planet, stacja proponująca filmy dokumentalne o zwierzętach, naturze i naszej planecie, od 15 lipca ma nowe logo oraz oprawę graficzną. Zmiana identyfikacji wizualnej na polskim rynku jest wynikiem globalnej strategii marki.
Jak sieć WWW dała początek Internetowi rzeczy
Sieć World Wide Web  ma już ponad 30 lat. Stworzony, przez sir Tima Bernersa-Lee, protokół WWW wywarł ogromny wpływ na cały obecny świat. Pierwotnie wizja Bernersa-Lee przyjmowała skromną formę schematu opartego na koncepcji zarządzania informacjami. Niespodziewanie doprowadziła jednak do eksplozji danych, torując drogę do dzisiejszego świata połączonego globalną...
Plagiat w świetle polskiego prawa
W jaki sposób prawo chroni nas przed kradzieżą treści? Gdzie przebiega granica prawa cytatu, a gdzie inspiracji? Czy kradzież pomysłu jest plagiatem?
Czy styl podlega ochronie prawa autorskiego?
Przez długi czas projektowałam razem z moim kolegą w ramach naszego dwuosobowego studio. Z różnych przyczyn jednak niedawno je zamknęliśmy. Naszym znakiem rozpoznawczym był charakterystyczny styl graficzny. Czy nadal mogę się nim posługiwać bez zgody kolegi?
Kampania #weekending
MIXX Awards to konkurs nagradzający najlepsze projekty realizowane z udziałem digital marketingu. Wydarzenie jest inspiracją na przyszłość i promocją najlepszych kampanii, jakie były realizowane od kwietnia 2017 do lipca 2018 roku. Prezentujemy wybrane kampanie nagrodzone w konkursie, opisane w publikacji Casebook Mixx Awards 2018.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764