logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Efektywności content marketingu

  PR 18.11.2015, przeczytano 3321 razy
ilustracjastrzałka

Od września do listopada 2015 roku platforma WhitePress prowadziła badania efektywności content marketingu w polskich firmach. Platforma zwróciła się z pytaniami zarówno do agencji, jak i do firm, które samodzielnie realizują działania CM. W ankiecie udział wzięło ponad 260 podmiotów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/efektywnosci-content-marketingu,26588,artykul.html

Jakie są najważniejsze wnioski z badań? Ponad 50% badanych uważa, że mierzenie skuteczności content marketingu jest trudne. 20% w ogóle takich pomiarów nie prowadzi. Wśród celów, jakie marketerzy chcą realizować z pomocą content marketingu, najważniejsze okazało się budowanie świadomości marki (tak odpowiedziało 75% badanych) oraz pozyskiwanie leadów, klientów i sprzedaż (69%). Wydaje się też, że czas dużych budżetów kierowanych na działania CM jeszcze nie nastał – 46% przebadanych firm wydaje na content marketing mniej niż 1000 złotych miesięcznie. Jednocześnie podobny procent firm planuje zwiększyć budżet na działania CM w kolejnych latach.

W sumie w raporcie omówiono siedem obszarów związanych z content marketingiem – ocenę CM, efektywność i pomiar działań, strategię, realizację strategii, cele, budżet i prognozy. W raporcie są uwzględnione także wypowiedzi ekspertów firm i mediów, które współpracowały przy tworzeniu i promocji raportu. Wypowiadają się: Marcin Małecki z portalu NowyMarketing.pl, Jarosław Pająk z Plisty, Jagoda Prętnicka-Markiewicz z SentiOne, Wiktor Orzeł z ContentHouse i Natalia Chrzanowska z Brand24.

Wymagania internautów będą rosły. Już niedługo nie tak łatwo będzie ich zachęcić do interakcji jednie po przeczytaniu kolejnego artykułu czy porady. Formy contentu staną się coraz bardziej dopracowane, unikalne i  interaktywne. Powstaną dedykowane rozwiązania służące do publikacji, promocji i dzielenia się wysokiej jakości treściami. Ze strony firm nacisk zostanie położony na mierzenie efektów oraz łączenie działań CM z marketing automation i lead nurturing.” – tak wyniki raportu podsumowuje dr Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Raport jest bezpłatny, można go pobrać pod adresem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/173/pierwsze-polskie-badania-efektywnosci-content-marketingu-e-book

Źródło: WhitePress

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,


wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych
(spam: kryptoreklama serwisu marketing-automation.pl firmy Benhauer, Kraków)

avatar użytkownika
,

Zwróciliśmy się do Salesmanago z żądaniem wyjaśnień w sprawie tego komentarza - ciekawe czy się doczekamy uczciwej odpowiedzi.  

brak ikonki
,

Witam! Wysłałem już e-mail z prośbą o wyjaśnienia.  

Najnowsze w tym dziale

Przewodnik po TikToku od IAB Polska
Dlaczego nie warto lekceważyć potencjału TikToka w działaniach biznesowych? Bo to najszybciej rozwijająca się platforma na świecie, wyprzedzająca konkurencję nie tylko przyrostem nowych użytkowników, ale także dynamiką rozbudowy narzędzi biznesowych dedykowanych twórcom i markom.
 Akt o sztucznej inteligencji (AI Act) - przewodnik IAB Polska
Sztuczna inteligencja szturmem wdarła się do naszej codzienności i pracy. Z jednej strony trudności nastręczać może wielość dostepnych rozwiązań i narzędzi, z drugiej zaś dostosowanie się do nowych unijnych regulacji (AI Act), które niebawem wejdą w życie. 
 SEMbook 2024 – najnowsze trendy w SEO i PPC
Jak osiągać cele marketingowe, gdy warunki dyktuje AI, automatyzacja i personalizacja stają się standardem, a algorytmy wyszukiwarek aktualizują się w zawrotnym tempie? Nowy trendbook Grupy Roboczej SEM IAB Polska prezentuje najbardziej aktualną wiedzę teoretyczną i najciekawsze przykłady jej realizacji w kampaniach PPC i SEO.
Salestube: e-book dla branży e-commerce
Należąca do Group One spółka Salestube zaprezentowała autorski e-book “Odkryj potencjał E-commerce”. Publikacja została stworzona z myślą zarówno o doświadczonych przedstawicielach branży, jak i tych, którzy swoją przygodę z e-commerce dopiero rozpoczynają. Wydanie to kompendium wiedzy w zakresie wdrożeń i rozwoju platform e-commerce, analityki...
Werbe!Punkt zadebiutował na rynku niemieckim
Pierwszy numer Werbe!Punkt trafil już na biurka 5000 aktywnych agencji reklamowych i dystrybutorów w Niemczech. Jesteśmy przekonani, że to wydawnictwo stanie się cennym źródłem wiedzy i inspiracji dla wszystkich zaangażowanych w świat reklamy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764