logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Effie Awards: Kampania Red8 dla Harnasia nagrodzona złotem

  PR 09.10.2012, przeczytano 1492 razy

Przygotowana przez agencję Red8 Advertising długoterminowa kampania marki Harnaś, która zapewniła tej marce niemal podwojenie udziałów ilościowych, została dzisiaj uhonorowana złotą statuetką w tegorocznej edycji EFFIE. Agencja została nagrodzona w szczególnie prestiżowej kategorii Longterm Marketing Excellence, w której nagradzane są wyłącznie długoterminowe kampanie i długoterminowa współpraca z klientem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/effie-awards%3A-kampania-red8-dla-harnasia-nagrodzona-zlotem,16863,artykul.html

- Na początku całego kilkuletniego procesu, o którym tu mówimy, marka Harnaś musiała zredefiniować swoje pozycjonowanie, by dotrzeć do nowych konsumentów. Aby stworzyć wiarygodny przekaz postanowiliśmy zbudować komunikację w oparciu o silny insight, odkryty po szczegółowej analizie grupy docelowej. Takim insightem okazało się stwierdzenie, że "piwo to najlepsza nagroda po pracy", które stało się główną osią komunikacji – mówi Adam Niesłuchowski, CEO Red8 Group i dodaje - W ramach zmian w komunikacji marki dokonano m.in. ewolucji postaci Harnasia (który jest ikoną marki) i modyfikacji opakowań. Harnaś stał się bardziej dojrzały, przyjazny, uczynny, dbający o innych. Silnie zaakcentowane zostało miejsce pochodzenia marki, naturalność składników i szczególna pieczołowitość w procesie warzenia piwa.

Nagrodzona kampania piwa Harnaś „Najlepsza nagroda po robocie” została zaplanowana w 2008 roku, na 3 lata (Red8 Advertising współpracuje z Carlsberg Polska od 10 lat, również markę Harnaś obsługując od 10 lat). Wszelkie założone przez klienta z agencją cele strategiczne, zarówno długoterminowe jak i roczne zostały nie tylko osiągnięte, ale nawet przekroczone.

W wyniku kampanii Harnaś zanotował rekordowe wzrosty sprzedaży, tym samym stając się na koniec 2011 r. piwem nr 4 w Polsce, z udziałami ilościowymi na poziomie 6,2 proc., co oznaczało wzrost o 91 proc. w stosunku do roku 2008, kiedy kampania wystartowała.

Wizerunek jakości piwa znacznie się poprawił osiągając poziom wskaźnika "piwo dobrej jakości" na poziomie 15 proc., co było wzrostem o 150 proc. Jednocześnie w efekcie kampanii trial wzrósł o 46 proc. (trial, czyli „próbny zakup”, to wskaźnik marketingowy, za pomocą którego producent ocenia efektywność wprowadzenia nowego produktu na rynek; wyrażony w postaci procentowej, jako odsetek osób, które w określonym odstępie czasu dokonały zakupu nowego produktu, w stosunku do wszystkich osób objętych badaniem).

Grupą docelową kampanii byli mężczyźni w wieku 36-59 lat z wykształceniem średnim, posiadający rodzinę, mający poczucie niezależności materialnej i odpowiedzialni za najbliższych. Na potrzeby tej grupy docelowej zostały dobrane media: stacje telewizyjne, wśród których znalazły się m.in. TV4, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, TVP i TVP Info.

Red8 Advertising współpracuje z Carlsberg Polska od 10 lat. Obecnie obsługuje marki: Harnaś, Okocim, Piast, Kasztelan, Karmi, Bosman.

Kampania dla Harnasia to nie pierwsza kampania Red8 dla tego klienta nagrodzona za efekty sprzedażowe - w ubiegłorocznej edycji EFFIE, agencja zdobyła statuetkę za launch Kasztelana Niepasteryzowanego.

Źródło: Red8 Advertising

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764