logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Effie Awards 2012: wyniki

   08.10.2012, przeczytano 1973 razy
ilustracjastrzałka

W tegorocznej 13. edycji konkursu Effie na najefektywniejsze kampanie marketingowe przyznano 2 złota w kategorii Long term marketing excellence oraz złoto w kategorii Launch, Grand Prix nie zostało przyznane. Nagrodzono kampanie marki Harnaś (Carlsberg), Alior Banku oraz Uważam Rze (Presspublica).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/effie-awards-2012%3A-wyniki,16858,artykul.html

Złoto w kategorii Long term marketing excellence

otrzymały agencje Red8 Advertising i PHD Media Direction oraz Carlsberg Polska za kampanię „Najlepsza nagroda po robocie” marki Harnaś.

Przewodnicząca grupy jurorskiej Agnieszka Kwaśniewska, Managing Partner Saatchi & Saatchi Think Tank, tak uzasadniła decyzję jurorów odczytując werdykt przed wręczeniem nagrody:
Po pierwsze: za odwagę…mówi się, że nie warto kopać się z koniem… no a co dopiero z Żubrem?
Po drugie: za namalowanie komunikacją marketingową wyrazistego świata marki, który od lat angażuje, mimo tego, że odwołuje się do skądinąd oczywistego spostrzeżenia na temat używania kategorii.
Po trzecie: za spójność i konsekwencję w kreowaniu tego świata we wszystkich elementach opowieści.
Po czwarte: za umiejętną ewolucję charakteru bohatera marki, która może być inspiracją dla specjalistów zajmujących się wizerunkiem osób. Oto bowiem kilka historii skutecznie przeobraża nieokrzesanego prostaka z problemem alkoholowym w szlachetnego fachowca. Proszę Państwa, po dobrej robocie, nagroda się należy… twórcom kampanii marki Harnaś.

 

Kolejne złoto w kategorii Long term marketing excellence

otrzymały agencje PZL i Maxus oraz Alior Bank za kampanię „Alior Bank. Wyższa kultura bankowości”.

Werdykt odczytał Maciej Szczechura, Członek Zarządu Getin Noble Bank:
Rozpoczynają działalność w trakcie największej globalnej burzy finansowej. Startują w kategorii, która nie zna pojęcia ciszy reklamowej. I chcą namówić niechętnych do zmian Polaków do zmiany banku. W 2008 wydawało się to szaleństwem, w 2009 odebrali Grand Prix Effie za launch marki. A w 2011 należą im się wyrazy szacunku za konsekwencję i udowodnienie, że można wyznaczać trendy przez kilka lat z rzędu. A także za poruszenie kategorii i stałe dbanie o to, żeby nie była zbyt ociężała. Jak sami o sobie piszą: Od zera do top playera w 3 lata! Alior Bank: jedna z pięciu najsilniejszych polskich marek bankowych.

Złoto w kategorii Launch

otrzymały agencje Publicis i Mindshare oraz Presspublica za kampanię „Inaczej pisane” Uważam Rze.

W uzasadnieniu oceny Agnieszka Kwaśniewska, Managing Partner Saatchi & Saatchi Think Tank, powiedziała:
Jest taka szczególna kategoria – naznaczona piętnem licznych porażek, a nawet widmem rychłego końca. Trzeba odznaczać się szczególną ambicją, aby podjąć próbę zaistnienia w tej kategorii. W teorii przepis na sukces wydaje się być banalnie prosty:

  • wystarczy prawidłowo zidentyfikować niszę rynkową,
  • zbudować kampanię wokół adekwatnej potrzeby,
  • a następnie umiejętnie podgrzać atmosferę wywołując zainteresowanie nowością.

Jednak od lat, mimo kilku prób, nikomu nie udało się tego zrealizować. Tymczasem marka, o której mowa, nie tylko zaistniała, ale obejmując pozycję lidera dokonała absolutnej rewolucji w swojej kategorii. Uważam, że to co szczególnie cenne i pozostające poza wszelką kontrowersją to fakt, że udało się pozyskać dla kategorii nowych konsumentów, czyli nakłonić znaczącą grupę Polaków do regularnej lektury.

Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku

otrzymała agencja DDB Warszawa – 18 pkt, a najbardziej efektywnego domu mediowego MEC – 41 pkt. Zajęli oni pierwsze miejsce w rankingu Effie 2012.

Ranking agencji reklamowych i domów mediowych

powstaje po dodaniu punktów przydzielanych za zdobycie nominacji, brązowego, srebrnego i złotego Effie. W kategoriach produktowych i specjalnych (oprócz kategorii Long term marketing excellence) można zdobyć odpowiednio: GRAND PRIX: 16 PKT, ZŁOTO: 8 PKT, SREBRO: 5 PKT, BRĄZ: 3 PKT, NOMINACJA: 1 PKT.
W kategorii specjalnej Long Term Marketing Excellence, która nie bierze udziału w wyścigu o Grand Prix punktacja jest nieco inna. ZŁOTO to: 12 PKT, SREBRO: 8 PKT, BRĄZ: 5 PKT, NOMINACJA: 1 PKT.

RANKING:

Agencje Reklamowe
18 PKT – DDB Warszawa           
16 PKT – Publicis   
14 PKT – BBDO Warszawa           
13 PKT – PZL; Young & Rubicam Poland   
12 PKT – Red8 Advertising           
11 PKT – Havas Worldwide Warsaw (dawniej Euro RSCG Poland); Ogilvy
10 PKT – DRAFTFCB + AD FABRIKA; OS3 multimedia   
8 PKT – Heureka Huge Idea; Los Mejores; Pride and Glory Huge Idea   
6 PKT – 180heartbeats + JUNG v. MATT   
5 PKT – Agencja 303; Agencja reklamowa S4; Digit-Art; Effectica Agencja Reklamowa; G7; Hypermedia Isobar; K2; OSTRYGA; Saatchi & Saatchi; Up; Walk PR       
3 PKT – Addapter; FAT BABY; McCann Warsaw; Performance Media; Socializer; Testardo Gram w ramach Grey Group     
1 PKT – BRAIN; EURA 7; Heads Advertising; JWT Warszawa; Legend Group; TELESCOPE; TIPPINGPOINT; V&P   

Domy Mediowe
41 PKT – MEC               
25 PKT – MediaCom Warszawa       
21 PKT – Carat
13 PKT – Maxus               
12 PKT – PHD Media Direction       
11 PKT – Mindshare; OMD
10 PKT – Media Direction OMD; Universal McCann
9 PKT – Starcom           
6 PKT – ZenithOptimedia Group
5 PKT – BPN; Media Concept; Starlink
4 PKT – Initiative
1 PKT – Easymedia; PanMedia Western       

Statystyki XIII edycji konkursu

- Zgłoszono:

  • 145 kampanii reklamowych

- Nominowano

  • 56 kampanii

Źródło: SAR / Effie Awards

effie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764