logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Effie Awards 2017: Pełne wyniki konkursu

   25.10.2017, przeczytano 5709 razy
ilustracjastrzałka

23 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, podczas już XVIII Gali Effie Awards, Jury pod przewodnictwem Adama Pieńkowskiego, Dyrektora Generalnego McDonald’s Polska, wręczyło 54 statuetki w 22 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najlepsze pod kątem skuteczności działań komunikacyjnych kampanie marketingowe w 2016 roku. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/effie-awards-2017%3A-pelne-wyniki-konkursu,34257,artykul.html

Nagrody Effie wręczyli przewodniczący grup eksperckich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali.  Galę poprowadził Piotr Kraśko, dziennikarz i prezenter telewizyjny. 

ilustracjastrzałka

Złote statuetki w XVIII edycji konkursu Effie Awards otrzymali twórcy kampanii: 

  1. „Gang Świeżaków”  - przygotowaną przez MEC i Duda Polska dla firmy Jerónimo Martins Polska; (w kategorii: RETAIL/KANAŁY SPRZEDAŻY)
  2. „Wojna z rakiem” – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS, Big Picture, oraz Platige Image dla Alivia – Fundacji Onkologicznej Osób Młodych; (w kategorii Pro Bono)
  3. „Bonjour w Carrefour” – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group), oraz K2 Media dla firmy Carrefour Polska; (w kategorii: RETAIL/KANAŁY SPRZEDAŻY)
  4. „Daj się zaskoczyć!” – przygotowaną przez Publicis, MEC, oraz GoldenSubmarine dla firmy Nestlé Polska; (w kategorii: ŻYWNOŚĆ)
  5. „Szukamy Mamy 2016” – przygotowaną przez VML Poland dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce; (w kategorii PRO BONO)
  6. „Gatunek Pradawny Niepasteryzowany” – przygotowaną PZL, Tailor Made PR, Zenith, oraz Huta 19 im. Joachima Fersengelda dla firmy Kompania Piwowarska;    (w kategorii: LAUNCH/RELAUNCH)
  7. „Pojednanie” – przygotowaną przez Carat Polska, Posterscope Poland, oraz Isobar Poland dla Forum Film; (w kategorii MEDIA, KULTURA I ROZRYWKA)


W tegorocznej edycji nie przyznano nagrody Grand Prix.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Wyróżnienia dla agencji:

  • Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Saatchi & Saatchi IS, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: Mediacom Warszawa. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2017. 


Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 219 kampanii w 24 kategoriach. Prace oceniało 104-osobowe jury pod opieką 8 przewodniczących grup eksperckich oraz przewodniczącego jury. W tym roku zostały dodane dwie nowe kategorie: Turystyka i podróże oraz Performance marketing / e-commerce. Została również zapowiedziana nowa kategoria w przyszłorocznej edycji konkursu.

Współczesny efektywny marketing realizujący cele biznesowe to nie tylko Komunikacja Marketingowa. To także polityka produktowa i cenowa, Big Data i CRM, kanały dystrybucji, technologia. Granica między marketingiem, a strategicznym i multidyscyplinarnym prowadzeniem biznesu  zaciera się coraz bardziej. Inwestycja w ten obszar powinna uwzględniać wszystkie dobrze zintegrowane funkcje. Taki jest wymóg dzisiejszego przyspieszenia i rozwoju w wielu obszarach życia. Stąd wprowadzenie od przyszłorocznej edycji konkursu Effie nowej  kategorii, na razie pod roboczą nazwą “Marketing Business Case” – poinformował podczas Gali Adam Pienkowski, Dyrektor Generalny McDonald’s Polska, Przewodniczący Jury Effie Awards 2017 - chcemy doceniać firmy, które realizują szeroko rozumiane działania marketingowe nie koncentrując środków wyłącznie na komunikacji. Dać szansę zgłaszania prac, które nie mieszczą się w dzisiejszych ramach konkursu, a skutecznie budują markę. Jednym z podstawowych kryteriów oceny pozostanie efektywność. W odniesieniu do warstwy kreatywnej znaczenia nabierze innowacyjność, umiejętność nowatorskiego wyjścia naprzeciw potrzebom dzisiejszego odbiorcy. Kwestie coraz częściej rozstrzygające o ostatecznym sukcesie na konkurencyjnym rynku.

Podczas Gali została również zapowiedziana publikacja Białej Księgi dobrych praktyk przetargowych zakupu komunikacji marketingowej.

ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka
ilustracjastrzałka

Nasza branża na przetargi wydaje przynajmniej 150 milionów złotych rocznie. Koszty przetargów obciążają wszystkich uczestników rynku reklamowego, ten ciężar osłabia agencje i tak, jak każdy koszt musi być uwzględniony w ostatecznym bilansie firmy, co w konsekwencji również przekłada się na ceny usług dla klientów.  W celu optymalizacji kosztów związanych z przetargiem, razem z PSML  i innymi partnerami wypracowaliśmy wspólnie Białą Księgę, a 24 listopada spotykamy się wszyscy razem na podpisanie Umowy Branżowej – zapowiedzieli podczas Gali:  Szymon Gutkowski, Prezes SAR oraz Paweł Tyszkiewicz – Pełnomocnik Zarządu SAR.

Konkurs Effie Awards to najbardziej prestiżowy konkurs w branży marketingowej. W Polsce organizowany jest od 2000 roku. Co roku znacząco przybywa zgłaszanych projektów oraz otwierane są  nowe kategorie. Do tego roku włącznie do konkursu Effie Awards  zgłoszono  już 2232 kampanie (wliczając rok 2017).

Pełne wyniki Effie Awards 2017:

ZŁOTE EFFIE    

LAUNCH / RELAUNCH
Gatunek Pradawny Niepasteryzowany
Produkt: Prażubr
Zgłaszający: PZL, Tailor Made PR, Zenith, Huta 19 im. Joachima Fersengelda
Klient: Kompania Piwowarska
 
MEDIA, KULTURA I ROZRYWKA
Pojednanie
Produkt: Wołyń
Zgłaszający: Carat Polska, Posterscope Poland, Isobar Poland
Klient: Forum Film
 
PRO BONO
Wojna z rakiem
Produkt: Alivia
Zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Big Picture, Platige Image
Klient: Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych
 
PRO BONO
Szukamy Mamy 2016
Produkt: SOS Wioski Dziecięce
Zgłaszający: VML Poland
Klient: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce
 
RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY
Gang Świeżaków
Produkt: Biedronka
Zgłaszający: MEC, Duda Polska
Klient: Jerónimo Martins Polska
 
RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY
Bonjour w Carrefour
Produkt: Carrefour
Zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group), K2 Media
Klient: Carrefour Polska
 
ŻYWNOŚĆ
Daj się zaskoczyć!
Produkt: Maggi
Zgłaszający: Publicis, MEC, GoldenSubmarine
Klient: Nestlé Polska
 

SREBRNE EFFIE

BRAND EXPERIENCE
Gang Świeżaków
Produkt: Biedronka
Zgłaszający: MEC, Duda Polska
Klient: Jerónimo Martins Polska
 
BRAND EXPERIENCE
#GamersGonnaPlay
Produkt: Play
Zgłaszający: Mediacom Warszawa, Isobar Poland, Plej
Klient: Play
 
BRANDED CONTENT
Wojownicy Złomu
Produkt: Złomowisko PL
Zgłaszający: Starcom, LiquidThread
Klient: Discovery Polska
 
BRANDED CONTENT
Pierwszy krok w drugą młodość
Produkt: Voltaren
Zgłaszający: Mediacom Warszawa, Telewizja Polska, Blue Angels, Saatchi & Saatchi IS, Lulu Production
Klient: GSK
 
BRANDED CONTENT
Studio Tymbark
Produkt: Tymbark
Zgłaszający: TalentMedia
Klient: Grupa Maspex
 
DOBRA KONSUMENCKIE
Sprzątanie nigdy nie było łatwiejsze
Produkt: Philips
Zgłaszający: Ogilvy & Mather, Carat Polska, iProspect Polska
Klient: Philips Polska
 
DOBRA KONSUMENCKIE
#BePresent
Produkt: Huawei
Zgłaszający: Maxus, DDB&tribal, LH/TBWA, Hill+Knowlton Strategies
Klient: Huawei Polska
 
EDUKACJA SPOŁECZNA I KAMPANIE CSR
Podaruj Wigilię
Produkt: Stowarzyszenie "mali bracia Ubogich"
Zgłaszający: Starcom, BBDO Warszawa
Klient: Stowarzyszenie "mali bracia Ubogich"
 
FINANSE
Spłacam dług
Produkt: ULTIMO
Zgłaszający: ADHD Warsaw, Zenith
Klient: ULTIMO
 
FINANSE
BLIK i jest
Produkt: BLIK
Zgłaszający: Change/Serviceplan, Starcom
Klient: Polski Standard Płatności
 
FINANSE
"Moje" zmienia wszystko
Produkt: Moje ING
Zgłaszający: Brain, Lubię to - linked by Isobar, GONG, MullenLowe MediaHub
Klient: ING Bank Śląski
 
LAUNCH / RELAUNCH
Launch Showmax w Polsce
Produkt: Showmax.com
Zgłaszający: PHD, Digital Resolution, DDB&tribal, Bridge2fun, Digital Kingdom, Performance Media
Klient: Showmax
 
LAUNCH / RELAUNCH
Wygodna nauka smaków
Produkt: Gerber
Zgłaszający: Red8 Advertising, MEC
Klient: Nestlé Polska
 
LEKI I SUPLEMENTY DIETY
U nas to Rutyna!
Produkt: Rutinoscorbin
Zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Mediacom Warszawa
Klient: GSK
 
LEKI I SUPLEMENTY DIETY
Pierwszy krok w drugą młodość
Produkt: Voltaren
Zgłaszający: Mediacom Warszawa, Telewizja Polska, Blue Angels, Saatchi & Saatchi IS, Lulu Production
Klient: GSK
 
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Pożycz tak, aby zyskać więcej
Produkt: Pożyczka
Zgłaszający: Brain, GoldenSubmarine, MullenLowe MediaHub, GONG
Klient: ING Bank Śląski
 
MEDIA, KULTURA I ROZRYWKA
Do zobaczenia w Twoim domu.
Produkt: HGTV Home & Garden
Zgłaszający: OS3, Starcom
Klient: TVN Media
 
MOTORYZACJA
Wprowadzenie Nowego Tiguana
Produkt: Volkswagen Tiguan
Zgłaszający: Mediacom Warszawa, Hand Made, K2
Klient: Volkswagen Group Polska
 
NAPOJE ALKOHOLOWE
Chce się Ż
Produkt: Żywiec
Zgłaszający: Grupa Żywiec, Ogilvy & Mather, GONG, Spark Foundry, JUST
Klient: Grupa Żywiec
 
NAPOJE ALKOHOLOWE
Oficjalne piwo nieoficjalnej Warszawy
Produkt: Królewskie
Zgłaszający: JUST, Spark Foundry, Roots PR, Point of View
Klient: Grupa Żywiec
 
NAPOJE BEZALKOHOLOWE
Słodziaków nie trzeba dosładzać
Produkt: Żywiec Zdrój
Zgłaszający: VML Poland, Young & Rubicam Poland, Mediacom Warszawa
Klient: Żywiec Zdrój
 
RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY
Nie idź na zakupy. Kupuj online
Produkt: Frisco.pl
Zgłaszający: LiquidThread, Performics, Spark Foundry
Klient: Frisco.pl
 
TELEKOMUNIKACJA
ONLY NJU - nikt inny nie ma takich rozwiązań jak nju
Produkt: nju mobile
Zgłaszający: Ogilvy & Mather, Initiative Media
Klient: Orange Polska
 
TELEKOMUNIKACJA
Ultraszybki internet od Orange
Produkt: Orange Światłowód
Zgłaszający: Publicis, VML Poland, Initiative Media, Havas Warsaw
Klient: Orange Polska
 
UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
Pierwszy dzwon
Produkt: Link4
Zgłaszający: Brasil, Starcom
Klient: Link4
 
URODA I PIELĘGNACJA
Good Girl
Produkt: Good Girl (Carolina Herrera)
Zgłaszający: Havas Media (Havas Media Group)
Klient: SIROWA Poland
 
URODA I PIELĘGNACJA
Skuteczność z wyjątkową pielęgnacją
Produkt: NIVEA Protect&Care
Zgłaszający: OMD, FCB Warsaw, GoldenSubmarine
Klient: NIVEA Polska
 
URODA I PIELĘGNACJA
Mówmy otwarcie
Produkt: o.b.
Zgłaszający: VML Poland, Universal McCann
Klient: Johnson & Johnson Poland
 
USŁUGI
Dzień Dziecka w McDonald's
Produkt: McDonald's
Zgłaszający: DDB&tribal, OMD
Klient: McDonald's Polska
 
USŁUGI
Szef i reszta
Produkt: Pracuj.pl
Zgłaszający: Scholz & Friends Warszawa, K2 Media
Klient: Pracuj.pl
 
ŻYWNOŚĆ
1000 pomysłów, jedna Lubella
Produkt: Lubella
Zgłaszający: GPD Agency, Mindshare Polska
Klient: Grupa Maspex
 

BRĄZOWE EFFIE

BRAND EXPERIENCE
Woodstock Challenge
Produkt: Play
Zgłaszający: Plej, Tabasco Jacek Stachera
Klient: Play
 
BUSINESS-TO-BUSINESS
Kredyt Fair
Produkt: Idea Bank
Zgłaszający: Value Media, Brasil, Spark Foundry, SalesTube
Klient: Idea Bank
 
BUSINESS-TO-BUSINESS
Przedsiębiorco zyskaj
Produkt: mBank dla firm
Zgłaszający: Grey Worldwide Warszawa, Mindshare Polska
Klient: mBank
 
DOBRA KONSUMENCKIE
Muzeum starych komputerów
Produkt: Microsoft
Zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS
Klient: Microsoft
 
LEKI I SUPLEMENTY DIETY
Biovitalni
Produkt: Biovital
Zgłaszający: Opus B, Media Group
Klient: EGIS
 
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Męskie Granie
Produkt: Żywiec
Zgłaszający: Grupa Żywiec, GONG, Ogilvy & Mather, Agencja Live, JUST, Spark Foundry
Klient: Grupa Żywiec
 
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
2forU
Produkt: McDonald’s
Zgłaszający: DDB&tribal, OMD
Klient: McDonald’s Polska
 
MEDIA, KULTURA I ROZRYWKA
Rozpali Cię Gorączka Złota
Produkt: Discovery Channel "Gorączka Złota 6"
Zgłaszający: JUST, Mindshare Polska
Klient: Discovery Polska
 
MOTORYZACJA
Mercedes-Benz Klasa E
Produkt: Daimler
Zgłaszający: Zenith
Klient: Mercedes-Benz Polska
 
MOTORYZACJA
Pakiety Przeglądów
Produkt: Škoda
Zgłaszający: Mediacom Warszawa, Opcom
Klient: Škoda Polska
 
NAPOJE BEZALKOHOLOWE
Wkręć się do zabawy
Produkt: Fanta
Zgłaszający: Mediacom Warszawa, LiquidThread, McCann Worldgroup
Klient: The Coca-Cola Company
 
PERFORMANCE MARKETING / E-COMMERCE
Nie idź na zakupy
Produkt: Frisco.pl
Zgłaszający: Performics, Spark Foundry, LiquidThread
Klient: Frisco.pl
 
PERFORMANCE MARKETING / E-COMMERCE
W.KRUK - Zamów online
Produkt: W.KRUK
Zgłaszający: Performics
Klient: W.KRUK
 
PRO BONO
Mam tylko 1% szans…
Produkt: Powiślańska Fundacja Społeczna
Zgłaszający: Plej
Klient: Powiślańska Fundacja Społeczna
 
UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
Strażnik Przyszłości
Produkt: Strażnik Przyszłości
Zgłaszający: PZL, MEC, Value Media
Klient: Nationale-Nederlanden
 
ŻYWNOŚĆ
Jest Crunchips, jest impreza
Produkt: Crunchips
Zgłaszający: Spark Foundry, LiquidThread, JUST
Klient: The Lorenz Bahlsen Snack-World

Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

effie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764