logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Effie Awards 2018: Pełne zestawienie wyników!

   31.10.2018, przeczytano 2908 razy

29 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, podczas XIX Gali Effie Awards, Jury pod przewodnictwem Tomasza Lisewskiego, Global Head of Brand, Communications & Digital and Marketing w firmie Philips, wręczyło 55 nagród w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne działania marketingowe w 2017 roku. Organizatorem konkursu w Polsce jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/effie-awards-2018%3A-pelne-zestawienie-wynikow%21,379981,artykul.html

Nagrody Effie Awards wręczyli przewodniczący grup eksperckich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali. Galę poprowadził Piotr Kraśko, dziennikarz i prezenter telewizyjny.

Złote statuetki w XIX edycji konkursu Effie Awards

  1. „IKEA po sąsiedzku” – przygotowaną przez Agencja Warszawa dla firmy IKEA (w kategorii Brand Experience),
  2. „Rocznik 1999” – przygotowaną przez VML Poland dla firmy mBank (w kategorii Finanse),
  3. „Make it possible” – przygotowaną przez Wavemarker, DDB&tribal, OMD, LH oraz Digital Resolution dla firmy Huawei (w kategorii Long term marketing excellence),
  4. „Młody Bóg” – przygotowaną przez Starcom, BBDO Warszawa oraz Publicis dla firmy Prudential (w kategorii Long term marketing excellence),
  5. DrWitt. Na co dzień na zdrowie” - przygotowaną przez Heads Advertising i Mindshare dla Grupy Maspex (w kategorii Napoje bezalkoholowe),
  6. „Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu?” – przygotowaną przez Ogilvy, Carat Polska, iProspect Polska, Posterscope oraz PTR Digital dla firmy Philips (w kategorii Nowe technologie),
  7. „26. Finał WOŚP” – przygotowaną przez Fundację WOŚP (w kategorii Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono),
  8. „Do ostatniego drzewa” – przygotowaną przez Ogilvy, Gameset, LifeTube oraz Facebook dla Greenpeace (w kategorii Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono)
  9. „Ta kuchnia sprawdza się w życiu” – przygotowaną przez Wavemaker, Grey Group Poland, Performance Media, Kalicińscy oraz Loyalty Point dla firmy IKEA (w kategorii Retail / Kanały sprzedaży)
  10. „Ukraina” – przygotowaną przez Grandes Kochonos i Mediacom Warszawa dla firmy Play (w kategorii Telekomunikacja)
  11. „Kurpiodobre!” – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS i Blue 449 dla firmy JBB Bałdyga (w kategorii Żywność)
  12. „Fundacja WOŚP gra z partnerami” – przygotowaną przez Fundację WOŚP, Złoty Melon oraz Boscata dla Fundacji WOŚP (w kategorii Marketing & Business Solutions)
  13. „IKEA Family – transformacja danowa firmy” – przygotowaną przez IKEA, Loyalty Point oraz Wavemaker dla firmy IKEA ( w kategorii Marketing & Business Solutions)

Wyróżnienia dla agencji

Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Saatchi & Saatchi IS, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: Wavemaker. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2018.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 193 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało ponad stuosobowe jury pod opieką 9 przewodniczących grup eksperckich oraz przewodniczącego jury. W tym roku po raz pierwszy przyznano nagrody w kategorii Marketing & Business Solutions, w której oceniano rezultaty projektów w kontekście otoczenia rynkowego, wyzwania i postawionych celów, pomysłu strategicznego, wybranych narzędzi do jego realizacji oraz efektów samego wdrożenia.

- Cieszy minie znaczący wzrost poziomu działań marketingowych w Polsce, a także tempo zachodzących w nim zmian, odzwierciedlających globalne trendy, które w wielu kategoriach plasują Polskę bardzo wysoko na tle innych krajów. Cieszy mnie także dynamiczny rozwój agencji, które coraz częściej stają się partnerami biznesowymi marketerów. Zmiany dotyczą wszystkich -  od firm rodzinnych, start up’ów i organizacji non-profit, po duże firmy i agencje. To pokazuje, że Effie dobrze spełnia swoją rolę w Polsce. Z dużym zadowoleniem obserwujemy te zmiany w zgłoszeniach do nowej kategorii: Marketing and Business Solutions, która w Polsce jest światowym debiutem tej kategorii. Wiemy już, że zgodnie z polskim opracowaniem zostanie ona wprowadzona także na innych rynkach. W tej kategorii nagradzane są pojedyncze działania, ale też całe programy marketingowe. Można w niej zgłaszać każdą aktywność oraz koncept biznesowy, które wyjątkowo pozytywnie wpłynęły na pozycję rynkową marki, produktu czy usługi. Mam tu na myśli np. takie działania, jak zmiana opakowań, wprowadzenie lub zmiany w programie lojalnościowym; wprowadzenie nowego kanału dystrybucji; użycie e-commerce lub nowoczesnej technologii w miejscu sprzedaży, ale także wprowadzenie zupełnie nowego produktu w kategorii, w której marketer był już obecny, czy zaangażowanie konsumentów w tworzenie produktów. Zgłoszenia debiutanckie miały bardzo wysoki poziom, a Jury było bardzo surowe oceniając prace i przyznając nagrody.  – powiedział podczas Gali Tomasz Lisewski, przewodniczący jury, Global Head of Brand, Communications & Digital and Marketing w firmie Philips,  

- Transformacja cyfrowa i technologiczna powodują, że działania marketingowe również się zmieniają; od dążenia do jak najszybszej transakcji, po budowanie spersonalizowanej relacji z klientem, czy od masowej komunikacji do budowania indywidualnego doświadczenia związanego z marką. Te zmiany powodują, że coraz większa liczba marketerów zaczyna zadawać sobie inne pytania: zamiast klasycznego „jak ulepszyć swój produkt?”, pyta „jak polepszyć lub ułatwić życie klienta?”. To powoduje, że widzimy coraz więcej innowacji dotyczących serwisu i modeli biznesowych, a to z kolei otwiera zupełnie nowy obszar dla rozwoju marketingu, ale też biznesu ogólnie. - dodał Tomasz Lisewski.

Podczas Gali został również zapowiedziany nowy projekt edukacyjny Effie:

- Mówimy, że zmienia się podejście do marketingu i rola CMO w organizacji. Słyszymy, że marketing odpowiada coraz częściej za działania całej firmy: wartość marki, doświadczenia konsumentów, biznes, wzrost firmy i wyniki. Czujemy, że odpowiedzią na te zmiany i wyzwania stała się tegoroczna kategoria Effie Marketing & Business Solutions. CMO, marketerzy i działy marketingu, na nowo definiują siebie, swoje cele i standardy. Agencje również na nowo definiują siebie, swoje struktury i usługi dla marketingu rozumianego jako biznes. Żeby pomóc w tych zmianach, Effie z konkursu, zmienia się w całoroczny projekt edukacyjny.

Są studia podyplomowe, kursy czy szkoły certyfikujące „twarde” umiejętności. Są programy obejmujące ekonomię, biznes czy zarządzanie. Brakuje programu, który odpowie na potrzeby inaczej już rozumianego marketingu: komunikacyjne, kompetencyjne, biznesowe i organizacyjne. A Effie ma dostęp do polskich i światowych case’ów oraz wysokiej klasy specjalistów – naszych jurorów i przewodniczących jury – powiedziała podczas Gali Anna Zimecka, Project Director, Stowarzyszenie SAR.

Program Effie Marketing & Business Solutions to zupełnie pionierska forma edukacji i rozwoju. Stworzony z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla. O ludziach rozumiejących potrzebę samodoskonalenia w warunkach zmieniających się modeli biznesowych, pracy w zmieniających się warunkach organizacyjnych i na nowym rynku. Ma odpowiadać na coraz szybciej zmieniające się potrzeby rynku i jego uczestników. To program dla tych, którym nie wystarcza tradycyjne myślenie o roli marketera w organizacji i roli agencji już nie tylko komunikacyjnych. – zapowiedziała Anna Zimecka.

NAGRODY EFFIE 2018 - kompletne zestawienie
   
ZŁOTE EFFIE
   
BRAND EXPERIENCE
IKEA Po Sąsiedzku
Produkt: IKEA
Zgłaszający: Agencja Warszawa
Klient: IKEA
   
FINANSE
Rocznik 1999
Produkt: mBank
Zgłaszający: VML Poland
Klient: mBank
   
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Make it possible
Produkt: Huawei
Zgłaszający: Wavemaker, DDB&tribal, OMD, LH, Digital Resolution
Klient: Huawei
Młody bóg
Produkt: Prudential
Zgłaszający: Starcom, BBDO Warszawa, Publicis
Klient: Prudential
   
MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS
Fundacja WOŚP gra z partnerami
Marka: Fundacja WOŚP
Zgłaszający: Fundacja WOŚP, Złoty Melon, Boscata
IKEA Family - transformacja danowa firmy
Marka: IKEA
Zgłaszający: IKEA, Loyalty Point, Wavemaker
   
NAPOJE BEZALKOHOLOWE
DrWitt. Na co dzień na zdrowie
Produkt: DrWitt
Zgłaszający: Heads Advertising, Mindshare
Klient: Grupa Maspex
   
NOWE TECHNOLOGIE
Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu?
Produkt: Philips
Zgłaszający: Ogilvy, Carat Polska, iProspect, Posterscope, PTR Digital
Klient: Philips
   
POSITIVE CHANGE: EDUKACJA SPOŁECZNA I PRO BONO
26. Finał WOŚP
Produkt: Fundacja WOŚP
Zgłaszający: Fundacja WOŚP
Klient: Fundacja WOŚP
Do ostatniego drzewa
Produkt: Greenpeace
Zgłaszający: Ogilvy, Gameset, LifeTube, Facebook
Klient: Greenpeace
   
RETAIL/ KANAŁY SPRZEDAŻY
Ta kuchnia sprawdza się w życiu
Produkt: IKEA
Zgłaszający: Wavemaker, Grey Group Poland, Performance Media, Kalicińscy, Loyalty Point
Klient: IKEA
   
TELEKOMUNIKACJA
Ukraina
Produkt: Play na Kartę
Zgłaszający: Grandes Kochonos, Mediacom Warszawa
Klient: Play
   
ŻYWNOŚĆ
Kurpiodobre!
Produkt: JBB Bałdyga
Zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Blue 449
Klient: JBB Bałdyga
   
SREBRNE EFFIE
   
BRAND EXPERIENCE
Tymbark Prank!
Produkt: Tymbark
Zgłaszający: Grupa Me & My Friends, Mindshare, Brainbox
Klient: Grupa Maspex
   
BRANDED CONTENT
Winiary Tu się Gotuje! Pierwszy sezon
Produkt: Winiary
Zgłaszający: Wavemaker, Prime Film Production, Publicis
Klient: Nestlé Polska
Maybelline Make Up In The City
Produkt: Maybelline New York
Zgłaszający: Labcon, Salestube, Value Media
Klient: L'Oreal Polska
Kuchnia Lidla na YouTube
Produkt: Lidl Polska
Zgłaszający: GPD Agency, Performance Media
Klient: Lidl Polska
   
DOBRA KONSUMENCKIE
Freedom by Martyna
Produkt: W.KRUK
Zgłaszający: Performics
Klient: W.KRUK
   
LAUNCH / RELAUNCH
Žatecké Noviny
Produkt: Žatecký Světlý Ležák
Zgłaszający: Initiative, Brainbox, Opus B, Directors, Carlsberg Polska, Filmokracja
Klient: Carlsberg Polska
   
LEKI I SUPLEMENTY DIETY
Sposób, by przedłużyć letnią formę
Produkt: Rutinoscorbin
Zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Mediacom Warszawa
Klient: GSK Consumer Healthcare
Biotebal fryzjerka
Produkt: Biotebal
Zgłaszający: Mediacom Warszawa, Opus B
Klient: Polpharma
   
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Ograniczenia i limity nie interesują mnie
Produkt: Nju mobile
Zgłaszający: Ogilvy, Initiative
Klient: Orange Polska
   
MEDIA, KULTURA I ROZRYWKA
Drap Zdrapki na milion sposobów!
Produkt: Zdrapki LOTTO
Zgłaszający: Apella, Zenith
Klient: Totalizator Sportowy
   
MOTORYZACJA
Hybrydyzacja sprzedaży Toyoty
Produkt: Toyota
Zgłaszający: The&Partnership, Clos Brothers, PHD Media Direction
Klient: Toyota Motor Poland
Człowiek, który widział nową Insignię
Produkt: OPEL Insignia
Zgłaszający: Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska
Klient: Opel Poland
   
NAPOJE ALKOHOLOWE
ŻSP przedstawia Nowe Style Ż
Produkt: Żywiec
Zgłaszający: 2012, Grupa Żywiec, Just, Starcom
Klient: Grupa Żywiec
Dziki Sad - smaki prosto z sadu
Produkt: Dziki Sad
Zgłaszający: 2012, Grupa Żywiec, GoldenSubmarine, Starcom, Ogilvy, Just
Klient: Grupa Żywiec
   
NAPOJE BEZALKOHOLOWE
Tymbark Prank!
Produkt: Tymbark
Zgłaszający: Grupa Me & My Friends, Mindshare, Brainbox
Klient: Grupa Maspex
   
PERFORMANCE MARKETING / E-COMMERCE
IKEA Family
Produkt: IKEA
Zgłaszający: Loyalty Point, Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker
Klient: IKEA
Liczby, nie domysły
Produkt: Biuro podróży Rainbow
Zgłaszający: Bluerank
Klient: Biuro podróży Rainbow
   
POSITIVE CHANGE: EDUKACJA SPOŁECZNA I PRO BONO
Kosmos dla dziewczynek
Produkt: Fundacja Kosmos dla Dziewczynek
Zgłaszający: Fundacja Kosmos dla Dziewczynek
Klient: Fundacja Kosmos dla Dziewczynek
   
RETAIL/ KANAŁY SPRZEDAŻY
Dekrety Napoleona
Produkt: Carrefour
Zgłaszający: Saatchi & Saatchi IS, Arena Media (Havas Media Group), K2 Media
Klient: Carrefour Polska
Gang Świeżaków Powraca
Produkt: Biedronka
Zgłaszający: Wavemaker, Duda Polska, Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Isobar Polska, TCC Retail Marketing
Klient: Jeronimo Martins Polska
   
UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE
Młody Bóg - poważne zachorowania
Produkt: Prudential
Zgłaszający: Starcom, Publicis
Klient: Prudential
Oczami matki
Produkt: Nationale-Nederlanden Polska
Zgłaszający: DDB&tribal, PHD Media Direction
Klient: Nationale-Nederlanden Polska
   
URODA I PIELĘGNACJA
Zabierz facetowi szampon!
Produkt: Head & Shoulders
Zgłaszający: Mediacom Warszawa, Saatchi & Saatchi IS
Klient: Procter & Gamble Polska
Maybelline Make Up In The City
Produkt: Maybelline New York
Zgłaszający: Labcon, Salestube, Value Media
Klient: L'Oreal Polska
   
USŁUGI
Bądź naszym Gościem
Produkt: LOT
Zgłaszający: Grey Group Poland, Fullsix Media (Havas Media Group)
Klient: Polskie Linie Lotnicze LOT
   
ŻYWNOŚĆ
Sprawdzam
Produkt: Winiary Pomysł na
Zgłaszający: Publicis, Wavemaker
Klient: Nestlé Polska
   
   
   
BRĄZOWE EFFIE
   
BUSINESS-TO-BUSINESS
Bez początków nie ma nic
Produkt: Konto dla firmy
Zgłaszający: Brain, MullenLowe MediaHub
Klient: ING Bank Śląski
SOR-owe rewolucje
Produkt: Philips HTS
Zgłaszający: Ogilvy, Havas Media
Klient: Philips
   
DOBRA KONSUMENCKIE
Skąd biorą się mistrzowie
Produkt: Huawei MATE 10
Zgłaszający: Wavemaker, DDB&tribal, GONG
Klient: Huawei
LED EyeComfort
Produkt: Philips Lighting
Zgłaszający: Havas Media
Klient: Philips Lighting
   
FINANSE
To jest życie. To ułatwiamy
Produkt: Moje ING
Zgłaszający: Brain, MullenLowe MediaHub, GONG
Klient: ING Bank Śląski
#WeekendING
Produkt: ING Bank Śląski
Zgłaszający: GONG, MullenLowe MediaHub
Klient: ING Bank Śląski
   
LAUNCH / RELAUNCH
Biovital Complex
Produkt: Biovital Complex
Zgłaszający: Opus B, Media Group
Klient: Egis Polska
To nie maszynka do golenia. To OneBlade
Produkt: Philips OneBlade
Zgłaszający: Carat Polska, iProspect Polska
Klient: Philips
   
MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS
Sprzedaż online w sklepie offline
Marka: eobuwie.pl
Zgłaszający: eobuwie.pl, Nanovo
   
NAPOJE BEZALKOHOLOWE
Bądź LIMONKĄ!
Produkt: Coca-Cola Lime
Zgłaszający: Mediacom Warszawa, McCann Worldgroup, LiquidThread
Klient: Coca-Cola Poland
   
NOWE TECHNOLOGIE
Innowacja Precious™ w kampanii Maggi
Produkt: Precious™
Zgłaszający: Wavemaker
Klient: Nestlé Polska
   
POSITIVE CHANGE: CSR
Wiem, czym oddycham
Produkt: Fundacja Aviva
Zgłaszający: Young & Rubicam, Zenith
Klient: Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie
   
SMART BUDGET
AXA IKZE
Produkt: Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego (AXA)
Zgłaszający: Value Media, The Digitals
Klient: AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych
The Dark
Produkt: The Dark by Wyborowa
Zgłaszający: McCann Worldgroup
Klient: Pernod Ricard
   
URODA I PIELĘGNACJA
Colossalne okazje
Produkt: Maybelline Colossal
Zgłaszający: McCann Worldgroup, Zenith, 121PR, Value Media
Klient: L'Oreal Polska
   
USŁUGI
Maestro - nowe burgery w McDonald's
Produkt: Nowa linia burgerów Maestro w McDonald's
Zgłaszający: DDB&tribal, OMD
Klient: McDonald's Polska
   

Wkrótce w Signs.pl zaprezentujemy zwycięskie kampanie wraz z uzasadnieniem jury!

Źródło: SKM SAR

www.skmsar.org

Galeria: Gala Effie Awards 2018

Dodatkowe informacje:

Effie Awards to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów w branży marketingowej. W Polsce organizowany jest od 2000 roku. Co roku znacząco przybywa zgłaszanych projektów oraz otwierane są nowe kategorie. Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
Kampania Kompanii Piwowarskiej z nagrodą ECU Sustainability Awards
Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! - nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią...
Konkurs na nazwę dla polskich myśliwców F-35
W związku z zakupem przez Wojsko Polskie F-35 Sztab Generalny Wojska Polskiego ogłosił konkurs na nazwę dla nowych myśliwców.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764