logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Effie dla kampanii Volvo C30

  PR 11.12.2008, przeczytano 1154 razy
ilustracjastrzałka

Rodzina, spokój, bezpieczeństwo czy marka tak kojarzona może być atrakcyjna dla młodych i niezależnych klientów? Jakie szanse na polskim rynku ma 3-drzwiowy hatchback z klasy Premium?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/effie-dla-kampanii-volvo-c30,8203,artykul.html

Doskonałe wyniki sprzedaży, zainteresowanie konsumentów, SABRE Award a teraz brązowa statuetka EFFIE dla kampanii Volvo C30 pokazuje, że z dobrze przemyślaną kampanią reklamową warto było zaryzykować również w Polsce.

Brązowa Effie dla C30
„Założenia kampanii C30 były od początku dla nas wielkim wyzwaniem. Jej sukces to nie tylko rezultaty rynkowe, ale również uznanie wyrażane przez specjalistów – tym bardziej cieszy na statuetka EFFIE Awards dla naszej kampanii C30.”– przyznaje Mariusz Nycz, Communication Manager Volvo Auto Polska.

EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Kampanie mogące zwyciężyć w EFFIE to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę Klienta. Jury konkursu to eksperci z mediów, instytutów badawczych, niezależni konsultanci, marketerzy i specjaliści z branży reklamowej. W konkursie nagradzane są efektywne działania w komunikacji marketingowej, współpraca pomiędzy Agencją a Klientem, oraz osiągniecie jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki. W tym roku do tytułu Effie Awards startowało ponad 300 kampanii reklamowych. Wyróżniono 37, w tym kampanię reklamową Volvo C30 zgłoszoną przez dom mediowy Mindshare.

Zanim pojawiło się C30...
Samochody Volvo kojarzone są zazwyczaj z klasycznej stylistyką, oszczędną linii. Volvo jest postrzegane jako marka, dla której najważniejsze jest bezpieczeństwo. Dość silne asocjacje marki z rodziną, stabilizacją i spokojem czyniły markę mało atrakcyjną dla ludzi młodych. Volvo nie miało do tej pory także produktu, który mógłby w pełni zaspokajać ich potrzeby.

„Wprowadzenie modelu C30 miało zapoczątkować dialog z młodszym konsumentem, ale nie zniechęcić wielbicieli klasyki i zwolenników bezpieczeństwa i wygody.” – mówi Marcin Klimczewski Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska.

„To zadanie wymagało wysublimowanego podejścia. Linia kreatywna przygotowana dla C30 była diametralnie różna od dotychczasowych komunikatów stosowanych przez Volvo, podkreślała inne wartości marki.”- wyjaśnia Mariusz Nycz.

Wirtualne życie hatchbacka
Volvo C30 to 3-drzwiowy hatchback klasy Premium - miejski i designerski adresowany do ludzi młodych, aktywnych, ceniących sobie poczucie wolności i niezależności. Dla tych potencjalnych klientów podstawowym medium komunikacyjnym jest Internet, i to właśnie on stanowił naturalną platformę całego przekazu kampanii C30. Na stronie Volvo C30 postawiono na multimedialne gry i zabawy, video, oraz niezwykle rozbudowany graficznie konfigurator samochodu. „Zależało nam na interaktywności i dialogu z nowoczesnym odbiorcą. Na stronie możliwe było również wyrażanie swojej opinii o samochodzie i zapoznanie się z opiniami innych.” – wyjaśnia Mariusz Nycz.

Kochasz czy nienawidzisz?
Istotą przekazu w kampanii telewizyjnej i prasowej było zaangażowanie i zaintrygowanie odbiorców. Kluczowe hasło kampanii odwoływało się do skrajnych uczuć: „Kochasz czy nienawidzisz? Wyraź swoją opinię.” W kampanii telewizyjnej C30 wykorzystano wyłącznie stacje tematyczne, tj. stacje muzyczne, popularno-naukowe, kobiece i informacyjne – kanały skierowane do wymagającego odbiorcy, o ukształtowanych gustach.

Kampania prasowa w magazynach opierała się m.in. na advertorialach utrzymane w kontekście „miejskiego romansu”. Przedstawiały one wysmakowaną historyjkę, odnoszącą się do emocji czytelnika i tym samym wciągały go w świat marki. Bardzo ważnym wsparciem były ambientowe akcje w wybranych sklepach odzieżowych oraz klubach muzycznych. Klienci takich sklepów jak Max Mara, Escada czy Quicksilver podczas zakupów o określonej wartości otrzymywali albumy Volvo C30. Naklejki i trójwymiarowe kartki „Kochasz czy nienawidzisz” towarzyszyły im przebieralniach butików oraz topowych klubach muzycznych. Multimedialność kampanii sprawiła, iż była spójna w swoim przekazie do nowego odbiorcy. Wyselekcjonowane narzędzia komunikacji przełożyły się na sukces marketingowy kampanii.

Źródło: Volvo Auto Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764