logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eizo Coloredge CG279X: Monitor graficzny i zarządzanie kolorem

  PR 11.09.2018, przeczytano 1278 razy
ilustracjastrzałka

EIZO zaprezentowało nowy monitor ze sprzętową kalibracją oraz obsługą obrazu w standardzie HDR oraz nową wersję autorskiego oprogramowania do zarządzania kolorem, ColorNavigator 7.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eizo-coloredge-cg279x%3A-monitor-graficzny-i-zarzadzanie-kolorem,37860,artykul.html

ColorEdge CG279X jest bezpośrednim następcą modelu CG277. Ma 27” ekran o rozdzielczości 2560 x 1440. Najważniejszą różnicą między modelem CG279X a jego poprzednikiem jest obsługa krzywych HLG (Hybrid Log-Gamma) i PQ (Perceptual Quantization), która pozwala wyświetlać i edytować treści wideo w standardzie HDR (high dynamic range). Korzystając ze zoptymalizowanych krzywych gamma, monitor jest w stanie odtwarzać obrazy w sposób dużo bardziej zbliżony do percepcji ludzkiego oka niż w przypadku standardu SDR (standard dynamic range). Dzięki temu twórcy mogą edytować obrazy wyświetlane z szeroką rozpiętością tonalną, mając pewność, że będą gotowe na następny etap postprodukcji, jakim jest color grading.

ColorEdge CG279X ma szerokogamutową matrycę, która wyświetla 98% przestrzeni DCI-P3, stosowanej powszechnie w branży mediów i rozrywki. Zgodnie z wytycznymi standardu DCI, oferuje także wysoki współczynnik kontrastu (1300:1). Umożliwia to reprodukcję prawdziwej czerni, która z reguły jest trudna do osiągnięcia na typowych monitorach LCD. Ponadto panel CG279X ma specjalną powłokę, dzięki której wyświetlane odcienie zachowują głębię nawet, gdy patrzy się na nie z boku.

ColorEdge CG279X jest pierwszym modelem z linii ColorEdge, który wyposażono w złącze USB Type-C, umożliwiające transmisję sygnału video, jak i danych przy użyciu jednego kabla. Oprócz tego monitor ma wejścia DVI-D, HDMI i DisplayPort.

ColorEdge CG279X wyposażono też w zmodernizowany wbudowany kalibrator, który pozwala użytkownikom kontynuować pracę nawet podczas kalibracji. Czujnik wsuwa się z obudowy w czasie określonym przez użytkownika i wykorzystuje minimalną przestrzeń ekranu, tak że praca nie jest zakłócana. Wbudowany czujnik eliminuje konieczność wykorzystania zewnętrznego urządzenia do kalibracji i zapewnia, że kolory zawsze są takie, jak powinny być.

Korzystając z nowej wersji autorskiej aplikacji EIZO do zarządzania kolorem ColorNavigator 7, użytkownicy mogą regularnie kalibrować oraz szybko i wiarygodnie kontrolować jakość wyświetlanego przez monitor (lub kilka monitorów) obrazu. ColorNavigator 7 łączy funkcjonalności znane z wcześniejszych aplikacji EIZO: ColorNavigator 6 i ColorNavigator NX, tworząc nowe, udoskonalone rozwiązanie do zastosowań na różnych polach środowisk kreatywnych. Korzystając z ColorNavigator 7, użytkownicy mogą jednocześnie kalibrować wszystkie tryby wyświetlania kolorów, określić harmonogram kalibracji i zarządzać jakością kolorów w środowiskach wielomonitorowych za pomocą tylko jednej aplikacji.

Kolory i jasność paneli LCD stosowanych w monitorach mogą się zmieniać w zależności od warunków, w których pracuje monitor, na przykład temperatury otoczenia lub temperatury samego monitora. ColorEdge CG279X wyposażono w czujnik, który z dużą dokładnością mierzy temperaturę wewnątrz monitora, jak również określa przybliżoną temperaturę otoczenia. Stosownie do dokonanych pomiarów i szacunków, monitor w czasie rzeczywistym reguluje gradacje, kolor, jasność i inne parametry charakterystyki obrazu, tak by był on wyświetlany precyzyjnie. Co więcej, w zaimplementowanym w modelu CG279X algorytmie, EIZO wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI - artificial intelligence), tak więc monitor może rozróżniać różne wzorce zmian temperatur i jeszcze dokładniej obliczać konieczne korekty. Opatentowana przez EIZO technologia DUE (digital uniformity equalizer) kompensuje wpływ wahań temperatury otoczenia na ustawienia temperatury barwowej i jasności, zapewniając stabilne wyświetlanie obrazu na całej powierzchni ekranu.

Monitor zyskał nową, kompaktową obudowę. Dolna część ramki jest aż o 46% węższa niż u poprzednika, a głębokość zmniejszono o 20%. Z tyłu obudowy znajduje się uchwyt ułatwiający przenoszenie monitora, a stopka ma specjalny przycisk, ułatwiający odłączenie jej jednym ruchem. Zamiast tradycyjnych, model ten ma podświetlane przełączniki sensoryczne, umożliwiające łatwy dostęp do menu ekranowego.

ilustracjastrzałka

Dodatkowe cechy

  • Tabela LUT 3D umożliwiająca indywidualne dopasowanie kolorów na podstawie trójwymiarowej tabeli RGB;
  • Obsługa 10-bitowego sygnału i wyświetlanie kolorów na podstawie 16-bitowej tablicy LUT, co gwarantuje niezwykle płynne przejścia tonalne;
  • Obsługa broadcastowych standardów: BT.2020, BT.709, DCI, PQ_DCI, PQ_BT.2100, HLG_BT.2100;
  • Dołączony kaptur, eliminujący ilość refleksów świetlnych padających na ekran;
  • 5-letnia gwarancja.

Po raz pierwszy EIZO zaprezentuje ColorEdge CG279X i ColorNavigator 7 podczas targów IBC 2018 w Amsterdamie. Zapraszamy na stoisko D12 w hali 7 w dniach 14 – 18 września.

Zarówno ColorEdge CG279X jak i aplikacja ColorNavigator 7 będą dostępne od listopada 2018 r.

Źródło: Alstor

www.alstor.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
Tchibo Eduscho Family: nowe opakowanie, podwójny logotyp
Tchibo Family, jedna z ulubionych marek kawowych Polaków, przechodzi przełomową zmianę, łącząc siły z renomowaną rodziną Eduscho. Nowe opakowanie i podwójny logotyp nie oznaczają jednak modyfikacji receptury. Tchibo Eduscho Family to ten sam dobrze znany smak i aromat, który od lat zachwyca miłośników kawy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764