logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eizo Foris FS2332

  PR 29.06.2011, przeczytano 1983 razy
ilustracjastrzałka

EIZO zaprezentowało kolejny model z serii FORIS. FS2332 to 23-calowy monitor o pełnej rozdzielczości HD. Kierowany jest na rynek domowy, zastosowano w nim szereg funkcji, które mają wpływ na komfort grania, oglądania filmów, czytania ebooków oraz zwiększających precyzję kolorystyczną, cenną niezwykle w edycji foto.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eizo-foris-fs2332,12795,artykul.html

Nowy FORIS posiada wysokiej klasy panel IPS z podświetleniem LED. Jego zaletą są bardzo szerokie kąty widzenia - 178° zarówno w poziomie, jak i pionie. W efekcie, zmiana kolorów jest minimalna i z urządzenia może korzystać wiele osób jednocześnie (np. oglądając filmy czy zdjęcia). Podświetlenie LED zgodne jest w pełni z bardzo restrykcyjnymi założeniami ekologicznymi realizowanymi przez EIZO – panel zużywa zaledwie 20W energii przy normalnym użytkowaniu, poza tym nie zawiera szkodliwych związków rtęci.

Urządzenie posiada dwa wejścia HDMI, jedno DVI-D (cyfrowe) i jedno D-Sub (analogowe), umożliwiające jednoczesne podłączenie nawet czterech urządzeń. Złącza HDMI mogą być wykorzystane do podłączenia odtwarzaczy Blu-ray, konsol do gier, aparatów cyfrowych i oczywiście komputerów.

W monitorze zastosowano po raz pierwszy nowe narzędzie opracowane przez EIZO, o nazwie Smart Resolution. Na bieżąco analizuje statyczne i dynamiczne obrazy pod kątem zakłóceń i rozmyć, a następnie reguluje je w taki sposób, aby wyglądały wyraźniej i bardziej naturalne. Narzędzie jest „smart” – czyli inteligentne, gdyż przetwarza tylko te obszary obrazu, które wymagają korekty. Na przykład na stronie internetowej, na której jest zarówno wideo, jak i tekst, Smart Resolution może określić, że tekst może zostać w takiej postaci, w jakiej jest, ale wideo należy wyostrzyć.

Monitor posiada 6 zdefiniowanych trybów wyświetlania obrazów, które gwarantują, że ustawienia kolorów będą optymalne dla poszczególnych aplikacji: Cinema, Paper, sRGB, Game oraz dwa tryby, których parametry może dowolnie określać użytkownik. Tryb Paper symuluje zadrukowaną kartkę i zapobiega zmęczeniu oczu podczas czytania e-booków czy wielostronicowej dokumentacji, dostosowując poziom czerni i redukując kontrast.

W trybie Game aktywowane są narzędzia Smart Resolution i Power Gamma. Power gamma stosuje specjalny poziom krzywej gamma do gier i innych animowanych obrazów, sprawiając, że gracz odbiera obrazy jako bardziej kontrastowe i trójwymiarowe. Inne funkcje optymalizujące wydajność monitora do gier, to czas reakcji 6 ms (szary-do-szarego) i współczynnik input lag mniejszy niż
1 klatka.

Każdy ze zdefiniowanych trybów może być przyporządkowany do konkretnej aplikacji, tak że po otwarciu programu ekran automatycznie dostosowuje się do wyświetlanej zawartości. Do tego celu służy dostarczana wraz z monitorem aplikacja ScreenManager Pro for LCD (DDC/CI). Dzięki programowi można dokonywać ustawień koloru monitora za pomocą klawiatury i myszy, zamiast menu OSD.

Z myślą o entuzjastach cyfrowej fotografii EIZO opracowało zestaw EasyPix 2, w skład którego wchodzi sensor optyczny oraz oprogramowanie. Wykorzystując to narzędzie można przeprowadzić w pełni sprzętową kalibrację urządzenia. EIZO EasyPix 2 może być wykorzystany do kalibracji jasności, temperatury kolorów oraz wartości krzywej gamma lub też do dopasowania jasności monitora do bieli papieru, na którym mają być drukowane zdjęcia, umożliwiając ich prawidłową ocenę wizualną już na ekranie monitora.

Urządzenie oferuje 10-bitową korekcję gamma. Funkcja ta wykorzystuje 10-bitową tabelę kolorów (Look-up table), z paletą ponad miliarda odcieni, z których dobierane są najwłaściwsze 16,7 mln., sprawiając, że obraz będzie gładszy, a gradacje kolorów płynniejsze.

Dodatkowe funkcje:

  • pilot umożliwiający zdalny dostęp do funkcji OSD, takich jak wybór sygnału wejściowego, dostosowanie poziomu dźwięku, etc.
  • jasność 250 cd/m2, kontrast naturalny 1000:1 (1500:1 kontrast dynamiczny)
  • dwa wbudowane głośniki o mocy 0,5W oraz wyjście słuchawkowe
  • czujnik Auto EcoView, który sprawdza poziom otaczającego oświetlenia i na bieżąco utrzymuje jasność panelu na optymalnym poziomie
  • EcoView Index – wyświetla na ekranie poziom oszczędności uzyskanych z wykorzystaniem funkcji Auto EcoView
  • Zgodność z normami Energy Star 5.0 i TCO Displays 5.2
  • 5-letnia gwarancja obejmująca wszystkie elementy monitora i realizowana w systemie door-to-door


Pierwsze egzemplarze FS2332 pojawią się w Polsce w sierpniu. Niestety jeszcze nie jest znana ich cena.

Źródło: Alstor


PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764