logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eko-wiata AMS wspiera sąsiedzką inicjatywę

  PR 05.08.2019, przeczytano 307 razy
ilustracjastrzałka

Niezwykła, zielona wiata przystankowa AMS stanęła na Skwerze „Sierpnia 1944” na warszawskiej Woli. Powstała z inspiracji mieszkańców i została zaprojektowana tak, by w jak najlepszy sposób im służyć: do sąsiedzkich spotkań, odpoczynku wśród zieleni, a nawet do gry w szachy czy kółko i krzyżyk.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eko-wiata-ams-wspiera-sasiedzka-inicjatywe,383491,artykul.html

Wiata, której mieszkańcy nadali nazwę „Przystanek Wolność”, nawiązuje do wiat przystankowych, znajdujących się na terenie zabytkowej części Warszawy. Jej kształt i funkcje są jednak nietypowe – na całym dachu przystanku zainstalowany został dywan rozchodnikowy, a jedną z jego ścian tworzą zielone pnącza. Oprócz odpoczynku wśród zieleni mieszkańcy w wiacie mają do dyspozycji stolik do gry w szachy, a dzieci mogą bawić się w kółko i krzyżyk.

Pomysłodawcą sąsiedzkiej inicjatywy jest Franciszek Gruszczyński-Ręgowski, autor projektu rewitalizacji Skweru „Sierpnia 1944”. – Sąsiedzi poprosili mnie jeszcze, bym poszukał ławki z zadaszeniem – mówi Gruszczyński-Ręgowski. – Realizacja tego pomysłu wydawała się odległą i mglistą przyszłością. Wraz z informacjami wrócił e-mail niespodzianka i wielki prezent. Firma AMS postanowiła użyczyć mieszkańcom Skweru wiatę przystankową, która nawiązuje stylistyką do przystanków miejskich, ale ma też dodatkowe funkcje, które sprawiają, że jest to wspaniały mebel miejski, a także ozdoba. Mieszkańcy chcieli, by jego nazwa nawiązywała do trudnej historii, ale jednocześnie, by Skwer był miejscem żywym, przyjaznym i po prostu pięknym – dodaje pomysłodawca.

Realizacja tego projektu była dla nas wielką przyjemnością. W skali mikro, w jednym egzemplarzu zrealizowaliśmy w praktyce ideę smart city – tworzenie miasta inteligentnego poprzez ekologiczne, nowoczesne oraz funkcjonalne rozwiązania, i co w smart city najważniejsze – stworzone w dialogu z mieszkańcami – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.

W 2018 roku proekologiczny projekt „Zielone przystanki” został zrealizowany przez AMS w Krakowie. Na przystankach pojawiły się ekologiczne moduły, których głównym motywem są żywe rośliny, tworzące naturalną ochronę antysmogową. Projekt został nagrodzony srebrem w konkursie Innovation 2019.

Oficjalne otwarcie „Przystanku Wolność” odbyło się 4 sierpnia 2019 r. w Warszawie.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gazeta.pl włącza się w akcje społeczne podczas pandemii
W związku z sytuacją epidemiologiczną Gazeta.pl, podobnie jak inne media, od kilku tygodni namawia swoich czytelników do pozostania w domu. Teraz w akcji #ZałóżMaskę redakcja portalu zachęca do noszenia masek w czasie wychodzenia na zewnątrz, a także promuje zbiórki i akcje charytatywne.
Radio Złote Przeboje łączy słuchaczy na Wielkanoc
Jak znane rodzeństwa spędzają święta na odległość? Jakie były początki internetu, bez którego dziś nie wyobrażamy sobie nie tylko Wielkanocy, ale i całego życia? Tego wszystkiego będzie się można dowiedzieć ze specjalnych audycji Radia Złote Przeboje przygotowanych na świąteczny weekend. Stacja będzie też łączyć słuchaczy pozostających w tym roku w domach -...
Play troszczy się o potrzeby swoich klientów w tym wyjątkowym czasie. W ramach akcji #ZostańWDomu operator przygotował wiele konkretnych rozwiązań, a teraz także wspiera nauczycieli oraz uczniów. Dzięki działaniom operatora otrzymują oni równe szanse w korzystaniu z dostępnych narzędzi do zdalnej nauki oraz mają zapewniony nieprzerwany dostęp do edukacji.
„Wspólne świętowanie w Radiu Pogoda”
Na nadchodzące święta Wielkiej Nocy, inne niż wszystkie, Radio Pogoda przygotowuje program z myślą o tych, którzy zostaną w domach. Redakcja stacji proponuje im „Wspólne świętowanie w Radiu Pogoda”, w tym rozmowy z gwiazdami, „Piosenki z jajem” oraz możliwość przekazania życzeń najbliższym m.in. w programie prowadzonym przez Roberta...
Branża odzieżowa zwiększa aktywność
Ogłoszony w marcu b.r. stan epidemii i związane z nim ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej w oczywisty sposób wymusiły na wielu firmach modyfikację dotychczasowych działań marketingowych. Gemius przyjrzał się zmianom w aktywności reklamowej poszczególnych branż na przestrzeni 6 tygodni (od 10 lutego do 22 marca).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764