logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ekologiczne ekspozytory

  PR 17.12.2017, przeczytano 3293 razy
ilustracja

Rzućmy okiem na kolejną grupę trendów, które z pewnością wpłyną na materiały point-of-sale, a w tym ekspozytory reklamowe na całym świecie. Wielu z was może to pomóc w produkcji własnych POS, wielu może zaaplikuje trendy do innych dziedzin handlu i reklamy. Wszystkie chwyty dozwolone, byle było skutecznie i efektownie. I oczywiście zielono, ale o tym dopiero w poście.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekologiczne-ekspozytory,34888,artykul.html

Ekomania

Dbanie o środowisko jest trendem podobnym do klasycznej małej czarnej – niezależnie od panującej chwilowo mody, jest on obecny zawsze. Dlatego też producenci materiałów POS coraz częściej stawiają na karton, tekturę, czy drewno, rezygnując tym samym z tworzywa sztucznego. Właśnie tektura i drewno jako surowce do produkcji displayów mogą być tegorocznym nurtem. Ich naturalność nadaje materiałom wspierającym sprzedaż lekki i naturalny charakter.

Co więcej, tekturę można zadrukować grafiką drewnopodobną i wówczas mamy nie tylko display imitujący drewno, ale również znacznie niższe koszty wyprodukowania, transportu, czy utylizacji takiego stojaka. Dobrze zaprojektowany utrzyma ciężkie produkty tak samo jak drewno i będzie równie efektowny. W dodatku taki display z tektury możemy częściej odświeżać, zmieniając grafikę w zależności od sezonu, promocji, kanału dystrybucji, gdzie drewno nadal pozostaje dużo droższym surowcem.

Jak widać, różnorodne, ale ekologiczne ekspozytory reklamowe być może zawładną tegorocznym reklamowym światem.

Drukowanie trójwymiarowe

Właściwie w każdej branży wzrasta popularność druku 3D. Możemy się poszczycić, bo to Polacy stworzyli najlepszą drukarkę 3D na świecie. Być może stanie się ona naszym nowym dobrem eksportowym po wywalczeniu sobie zwycięstwa w prestiżowym i najważniejszym dla segmentu druku 3D rankingu 3D Hubs.

Coraz więcej materiałów i surowców można wykorzystywać do przygotowywania modeli przestrzennych, a same drukarki tanieją. Ta technologia może dużo ułatwić, także w dziedzinie POS, tj. np. prototypów, ponieważ daje ona możliwość zaprojektowania i stworzenia potrzebnych, czy zamiennych elementów właściwie bez odchodzenia od biurka.

Na razie oczywiście druk 3D bardziej opłaca się w przypadku, gdy prototypy displayów i standów mają być wyprodukowane na skalę przemysłową, ale kto wie, może wkrótce stanie się dostępny dla większej grupy zainteresowanych?

Realna fikcja

Dla wielu technologie takie jak druk 3D, komunikowanie się z klientem przy pomocy smartfona czy ekrany dotykowe wbudowane w displaye jeszcze niedawno zdawały się zupełnie nierealne. Opowiadania o nich przypominały filmy science-fiction, których akcja toczy się w odległej przyszłości. Już teraz możemy jednak powiedzieć, że technologia pędzi naprzód i to, co 10 lat temu było zupełną fantazją, dzisiaj jest rzeczywistością.

Istnieje więc prawdopodobieństwo, że już niedługo to ekologiczne i zdigitalizowane displaye staną się głównym bohaterem filmu. Być może to, co do tej pory należało raczej do gatunku „science”, zostanie wprowadzone w życie i będzie dostępne,  a teraźniejsze „fiction” stanie się realne?

Może już niedługo ekspozytory reklamowe wydrukujemy w domu na drukarkach 3D za niewielką cenę? Pytania można by mnożyć i mnożyć. Czas pokaże. My na pewno nie omieszkamy śledzić, które z trendów rzeczywiście są realizowane, a które prognozy się nie sprawdziły. Pozostańcie z nami!

Ewa Studniarek

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych (spam: kryptoreklama na rzecz firmy Waps-Kart, Bytom)

Najnowsze w tym dziale

Trendy w eventach korporacyjnych 2025
Wydarzenia firmowe to dziś jedno z najpotężniejszych narzędzi komunikacji. Angażują wszystkie zmysły uczestników, oferując unikalne doświadczenie interakcji z marką i zespołem. Obecnie eventy korporacyjne wykraczają daleko poza standardową imprezę z headlinerem – stają się strategicznym zasobem dla firmy, jej kultury i employer brandingu.
Opakowania AI-friendly: czytelne także dla algorytmów
Jedną z podstawowych ról opakowania, oprócz przechowywania i transportowania, jest jego atrakcyjność wizualna, dzięki której produkt wyróżnia się na półce, przyciąga uwagę klienta i skłania do zakupu. Opakowanie pełni jednak dużo więcej funkcji, a poza konsumentem powinno być czytelne także dla algorytmów. Mowa o sztucznej inteligencji, która stosowana w systemach do...
Masz wrażenie, że Twoi klienci działają irracjonalnie? Przeceniają drobne nagrody, a te odroczone w czasie, nawet znacznie większe, ich nie kuszą? A może z jakiegoś powodu nagle zwiększają częstotliwość zakupów, nawet jeśli nie proponujesz im specjalnych zniżek? To nie magia, to psychologia! Poznaj efekty psychologiczne rządzące naszymi decyzjami zakupowymi i dowiedz...
Masowa korespondencja wciąż istotna w dobie cyfryzacji
Choć cyfryzacja dynamicznie zmienia sposób komunikacji, a liczba przesyłek listowych ogółem maleje, są obszary, w których tradycyjna korespondencja pozostaje nieodzownym narzędziem komunikacji. Z danych niezależnego operatora pocztowego Speedmail wynika, że największe wolumeny nadal generują branże: bankowa, telekomunikacyjna i windykacyjna, gdzie papierowe listy...
Direct mailing w kampanii Milka „Let’s Neighbor Up”
W coraz bardziej podzielonym świecie wciąż istnieje potrzeba więzi międzyludzkich. Wszyscy wiemy, jak słabe są dziś relacje sąsiedzkie. Szczególnie widoczne jest to w Polsce, gdzie choć 93%1 Polaków ceni sobie dobre stosunki z sąsiadami, jedynie 33%2 faktycznie ich doświadcza. Ten rozdźwięk pokazuje, że choć ludzie pragną...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764