logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekologiczne opakowania typu DBS firmy Stora Enso podbijają rynek

  PR 06.03.2008, przeczytano 4383 razy
ilustracjastrzałka

Od pewnego czasu koncern Stora Enso promuje opakowania kartonowe typu DBS, umożliwiające m.in. przejście na proekologiczną działalność wielu firm z różnych branż.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekologiczne-opakowania-typu-dbs-firmy-stora-enso-podbijaja-rynek,6911,artykul.html

W ostatnim czasie z powodzeniem zostały one wprowadzone przez koncern muzyczny Sony BMG jako opakowania na płyty CD oraz fińską firmę telekomunikacyjną Elisa, która stosuje je do pakowania serwisowych płyt CD dołączanych do produktów komunikacji szerokopasmowej, telefonii komórkowej i telewizji kablowej.

Sony BMG to jeden z wiodących koncernów muzycznych, które dostrzegają zagrożenia związane z globalnym ociepleniem. W związku z tym firma podjęła decyzję o coraz powszechniejszym stosowaniu kartonowych opakowań CD, postrzeganych przez nabywców jako rozwiązanie bardziej przyjazne dla środowiska. W rezultacie Sony BMG sprzedaje coraz większe ilości swoich tytułów w wyprodukowanych przez Stora Enso pudełkach typu DBS (Discbox Slider), w których płyty są wysuwane z opakowania. Pudełka są w 100% wykonane z kartonu.

Dziś w opakowaniach typu DBS oferowane są płyty coraz większej grupy międzynarodowych gwiazd muzyki. W roku 2007 koncern Sony BMG wypuścił na rynek europejski ponad 300 tytułów w tego typu opakowaniach, co oznacza ok. 6,4 mln płyt. Pudełka DBS okazały się dla koncernu konkurencyjnym rozwiązaniem wobec dotychczas tradycyjnie stosowanych opakowań plastikowych, przede wszystkim ze względu na odnawialne i podlegające odzyskowi włókna drzewne, z których są wykonane. Dzięki wysoko zautomatyzowanym liniom pakującym stworzonym przez Stora Enso Media Solutions muzyczny gigant może z powodzeniem wypuścić na rynek odpowiednią partię płyt.

Ze względu na wciąż rosnące zainteresowanie cyfrowymi nośnikami od dłuższego czasu przyglądaliśmy się proekologicznym i ekonomicznym rozwiązaniom w zakresie opakowań. To zainteresowanie idzie w parze z zastosowaniem luksusowych opakowań, mających wyróżnić płyty na tle innych wyrobów z branży cyfrowej. DBS zapewnia, że wyglądają one odpowiednio zarówno w punktach dystrybucji jak i w sklepach muzycznych. I co równie istotne, nowe opakowania cieszą się dużą popularnością wśród samych sprzedawców – mówi Jörn Hermelbracht, dyrektor obsługi kanałów sprzedaży w europejskim oddziale Sony BMG.

Podstawową funkcją opakowania jest skuteczna ochrona wartościowej zawartości. Pudełka typu DBS są wyprodukowane z materiałów odnawialnych i można je poddać ponownemu przerobowi. Jest to zgodne z naszą polityką opartą na utrzymywaniu odpowiedniego poziomu leśnictwa, certyfikowanymi systemami zarządzania wdrożonymi w zakładach produkcyjnych oraz wynika z zastosowania najlepszych technik i wysokiego udziału źródeł bioenergetycznych przy produkcji kartonów – mówi Matti Koski, dyrektor Stora Enso Media Solutions.

Przy opakowaniach na płyty CD można osiągnąć też dodatkowe – poza ekologicznymi – korzyści, np. w zakresie logistyki. Wynikają one z faktu, że pudełko typu DBS waży o połowę mniej i zajmuje mniej miejsca od standardowego opakowania plastikowego. Firma Stora Enso przeprowadziła badania, które wskazują, że stosując kartonowe opakowania typu DBS, zamiast opakowań plastikowych, można znacząco (nawet o 90%) zredukować emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

Pudełko typu DBS to jedno z nielicznych dostępnych na rynku opakowań, w których zupełnie wyeliminowano plastikowe elementy. Jest ono niezwykle trwałe i oferuje odpowiednie właściwości w zakresie zadrukowywania, zarówno na stronie zewnętrznej jak i wewnętrznej.

Innym znakomitym przykładem skutecznego zastosowania opakowań typu DBS jest fińska firma Elisa działająca na rynku telekomunikacji i elektroniki. Wykorzystuje ona pudełka produkowane w oparciu o technologię Stora Enso Media Solutions.

Na początku 2007 roku firma Elisa przeprowadziła badania rynkowe, z których niezbicie wynika, że jej partnerzy i końcowi użytkownicy oczekują bardziej proekologicznych rozwiązań stosowanych do pakowania produktów i korespondencji. Podczas badań zwrócono również uwagę na oszczędności związane z niższymi kosztami transportu, jakie zapewniają lżejsze opakowania. Skutecznym rozwiązaniem okazały się opakowania kartonowe typu DBS produkowane obecnie przez Stora Enso Media Solutions.

Używamy pudełek typu DBS do pakowania naszych dysków optycznych, kart SIM i broszur. Elisa działa zgodnie z systemem zarządzania środowiskowego ISO 14001. Przejście na nowe, ekologiczne opakowania DBS to naturalna część naszej kampanii, której celem jest działać tak, by w jak najmniejszym stopniu szkodzić środowisku naturalnemu – mówi Anne Korkiakoski, dyrektor ds. komunikacji w firmie Elisa. – Wierzymy, że nasi klienci doceniają wprowadzone przez nas ekologiczne opakowania. W sytuacji, gdy staje się ono zbędne, można je po prostu wrzucić do pojemnika na karton przeznaczony do recyklingu.

Inne zalety opakowań typu DBS w porównaniu z opakowaniami plastikowymi to choćby duża powierzchnia, którą można zadrukować, innowacyjne i cienkie pudełko, niełamliwy materiał i bardzo niska waga – konkluduje Matti Koski.

Źródło: Stora Enso Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Chroma dumą prezentuje nowy program rabatowy skierowany do firm z branży reklamowej. Program "Rabat dla branży" to odpowiedź na potrzeby agencji marketingowych, drukarni, agencji reklamowych, wydawnictw, studiów graficznych i innych podmiotów związanych z reklamą. Weryfikacja odbywa się na podstawie kodów PKD, zapewniając, że oferty trafiają do...
Quad Europe podsumowuje targi Drupa 2024
Udział w tegorocznych targach Drupa stanowi znacznie więcej niż tylko okazję do poznania najnowszych produktów i usług. Jest to również wyjątkowa szansa na zanurzenie się w najnowsze trendy rynkowe oraz zrozumienie dynamicznie zmieniających się potrzeb naszej branży.
Mark Andy i Rotometal: strategiczne partnerstwo
Firma Mark Andy poinformowała o nawiązaniu strategicznej współpracy z polskim przedsiębiorstwem - Rotometal. Ten dynamicznie rozwijający się producent zaawansowanych narzędzi do drukowania, m.in. cylindrów i oprzyrządowania do nich, stał się tym samym certyfikowanym dostawcą Mark Andy w tym obszarze.
Folie API Foilmakers z certyfikatem EcoVadis Bronze
Firma API Foilmakers poinformowała, że pełne portfolio jej folii zostało – po raz pierwszy – poddane certyfikacji EcoVadis w kontekście ich zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju. W rankingu za rok 2023 brytyjski producent uzyskał status „Bronze”, plasując się w górnej połówce firm ocenianych przez tę organizację.
Chroma.pl przypomina o usłudze SPINGO, która oferuje firmom możliwość odroczenia płatności nawet do 45 dni. To nie tylko wygoda, ale także sposób na strategiczne zarządzanie budżetem. Drukarnia oferuje też swoim klientom usługę DPD Pickup, która zapewnia wyjątkową wygodę i szybkość dostawy. Dzięki szerokiej sieci ponad 2500 punktów DPD Pickup i automatów paczkowych,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764