logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekologiczne rozwiązania druku Canon podczas COP24 w Katowicach

  PR 08.01.2019, przeczytano 748 razy
ilustracjastrzałka

Zakończona niedawno konferencja COP24, czyli 24. Sesja Konferencji Stron Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu to największe światowe forum na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 21,5 tys. gości z blisko 200 państw świata, w związku z czym organizatorzy – zarówno od strony logistycznej, jak i technologicznej – stanęli przed wyzwaniem bez precedensu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekologiczne-rozwiazania-druku-canon-podczas-cop24-w-katowicach,380717,artykul.html

W ramach COP24 uczestnicy mieli do dyspozycji osiem stref konferencyjnych z salami plenarnymi i konferencyjnymi, a także kilkaset innych pomieszczeń, takich jak biura, centra komputerowe oraz miejsca pracy i relaksu. W każdym z tych miejsc przez blisko 2 tygodnie trwała wytężona praca, która wymagała sprawnej obsługi technologicznej, szczególnie pod kątem przetwarzania dokumentów, druku i skanowania. W tym roku, już po raz trzeci w historii konferencji, pieczę nad tymi procesami sprawowała firma Canon, dostarczając najwyższej klasy urządzenia i oprogramowanie do zarządzania obiegiem dokumentów.

180 ekologicznych urządzeń

W ramach partnerstwa COP24 w Katowicach, Canon dostarczył ok. 180 urządzeń drukujących. Wśród nich 11 to wysokowydajne urządzenia drukujące z szybkością 75-105 stron/min., 55 z nich zaś to drukarki wielofunkcyjne (MFP) imageRUNNER ADVANCE C5560. Dodatkowo Canon odpowiadał za organizację kontroli wydruków, zapewnienie zapasów papieru (stały monitoring i optymalizacja w celu ograniczenia niepotrzebnego zużycia) oraz konserwację i serwis maszyn. W tym celu Canon zapewniał wsparcie w postaci wykwalifikowanych operatorów, inżynierów systemowych oraz inżynierów serwisowych. Koordynacja działań wszystkich urządzeń i oprogramowania, a także sprawna współpraca ekspertów technicznych były niezwykle wymagające, szczególnie przy tak ogromnej skali przedsięwzięcia.

Ekologiczne DNA

To nie przypadek, że właśnie Canon został partnerem COP24. Ideały leżące u podstaw tego światowego wydarzenia są bowiem spójne z japońską filozofią Canon – Kyosei – która zakłada podejmowanie wysiłków na rzecz wspólnego dobra. W tym celu firma wdrożyła m.in. Program EQ80, który polega na ponownym wykorzystaniu ok. 80 proc. komponentów z wyeksploatowanych urządzeń. Tworzywa sztuczne ze zwracanych urządzeń są przetwarzane i ponownie wykorzystywane m.in. do produkcji drukarek z serii imageRUNNER ADVANCE – tych samych, które używane są przez uczestników COP24 w Katowicach. Tylko w ciągu ostatnich 5 lat firma odzyskała ponad 19 tys. ton tworzyw sztucznych, a kolejne 14 tys. ton zużytych elementów bezpośrednio wykorzystała do produkcji nowych urządzeń. Szkło, które pozostaje po produkcji obiektywów Canon, jest z kolei wykorzystywane do produkcji wyświetlaczy w kalkulatorach LCD. Canon prowadzi także program recyclingu kaset z tonerem, a recykling ścieków w fabryce Zhuhai pozwala zaoszczędzić 400 ton wody dziennie.

Projektując swoje urządzenia, firma dba o to, aby zajmowały jak najmniej przestrzeni. Dzięki temu może projektować do nich także niewielkie opakowania. W ten sposób oszczędzane są nie tylko surowce, ale także przestrzeń transportowa, a tym samym systematycznie redukowana jest emisja CO2. Na przykład w drukarkach PIXMA opakowanie z roku 2016 jest aż o 31% mniejsze od tego z roku 2011.

Obok oszczędności materiałów eksploatacyjnych dla Canon nie mniej ważna jest efektywność energetyczna urządzeń. Wspomniane już urządzenia imageRUNNER ADVANCE, spełniające wymogi Energy Star i wielokrotnie nagradzane za ekologiczność, osiągają wiodące w swej klasie wskaźniki zużycia energii elektrycznej.

- Od początku naszej działalności prowadzimy biznes tak, aby uwzględniać ograniczenia naszej planety. Długoterminowym celem, jaki sobie postawiliśmy, jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, czyli tzw. śladu węglowego, do roku 2020 o 15 proc. (w stosunku do naszej sprzedaży netto) wobec poziomu, jaki był w roku 2010 – mówi Justyna Bartman, Sustainability Manager w Canon Polska. - Dlatego to dla nas ogromny zaszczyt, a jednocześnie wyzwanie, że w tym roku również zostaliśmy partnerem wydarzenia, gromadzącego najważniejsze osobistości ze świata polityki i biznesu – osoby, które wykazują wolę znalezienia kompromisu pomiędzy rozwojem gospodarczym i wygodą naszego życia a ochroną środowiska naturalnego. Dobrze czujemy się w takim towarzystwie wiedząc, że sami wewnętrznie podejmujemy tego typu kroki.

Skuteczność tych wysiłków potwierdzają także liczne nagrody i miejsca w rankingach. W 21. edycji Rankingu Nikkei Inc., który ogłoszono na początku bieżącego roku, Canon drugi rok z rzędu oraz czwarty w swej historii znalazł się na pierwszym miejscu spośród firm produkcyjnych. Prowadzony od 1997 r. ranking ma na celu ocenę działań podejmowanych przez firmy na rzecz podniesienia zakresu i jakości ochrony środowiska naturalnego oraz wydajności zarządzania tą ochroną. We wspomnianej edycji badania wzięło udział aż 395 firm.

ilustracjastrzałka

Również w tym roku, już po raz czwarty z rzędu, Canon został nagrodzony złotym wyróżnieniem EcoVadis – międzynarodowej platformy wspierającej przedsiębiorstwa w ocenie ich działań pod kątem szacunku dla środowiska naturalnego i potrzeb społecznych. Tegoroczne wyróżnienie postawiło Canon w światowej czołówce 5 proc. firm, które mogą pochwalić się najwyższymi wynikami w zakresie zrównoważonego rozwoju. To wszystko sprawia, że firma Canon jak nikt inny może czuć się predysponowana do obsługi spotkania, na którym omawiane są tak istotne kwestie dla nas wszystkich. Kwestie, które będą kluczowe dla utrzymania równowagi na naszej planecie.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764