logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekologiczny mural ING

  PR 05.11.2021, przeczytano 713 razy
ilustracja

Mural oczyszczający powietrze, o powierzchni 568 m2, powstał na ścianie budynku centrali ING w Katowicach przy ulicy Sokolskiej 34.  Został on namalowany specjalnymi farbami, które mają właściwości pochłaniania CO2. Oznacza to, że mural w ciągu godziny będzie filtrował powietrze podobnie jak 568 drzew.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekologiczny-mural-ing,393673,artykul.html

Do stworzenia muralu została wykorzystana farba fotokatalityczna, która ma właściwości antysmogowe. Dzięki temu zanieczyszczenia i toksyny, w tym np. składniki spalin samochodowych, które stykają się z pomalowaną nią powierzchnią, są przez nią wychwytywane i rozkładane na produkty neutralne dla środowiska.

– Ekologiczny mural ma nie tylko tworzyć przyjazne i atrakcyjne miejsce dla pracowników i mieszkańców Katowic, ale przede wszystkim ma skłonić do refleksji na temat dbania o środowisko naturalne. Mamy nadzieję, że wpłynie na postawy ludzi i uwrażliwi ich na problemy przed którymi teraz stoimy – powiedziała Joanna Erdman, wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego. - Wierzymy, że każde nawet najmniejsze EKO działanie ma sens, dlatego poprzez małe i duże inicjatywy chcemy dbać o nasze wspólne dobro - środowisko naturalne – dodała.

Mural powstał we współpracy z Fundacją Sztuki Polskiej ING, a jego autorką jest malarka Magdalena Karpińska. Ta inicjatywa łączy zaangażowanie ING w sztukę z zaangażowaniem w ekologię.

– Mural składa się z trzech dużych ścian, z których każda tworzy osobny obraz, ale wszystkie tworzą podzieloną na plany kompozycje pejzażową. Pierwszy plan to bujny ogród, na drugim planie jest niebo z obłokami, a na trzecim ludzka dłoń sięga po roślinę – powiedziała Magdalena Karpińska.

Oprócz tej inicjatywy bank będzie kontynuował kompensowanie emisji CO2 wynikającą ze swojej działalności operacyjnej m.in. poprzez:

  • zakup 100% energii wyłącznie ze źródeł odnawialnych,
  • podpisanie umowy z dostawcami energii elektrycznej, tak aby zagwarantować pracownikom zniżki na zakup energii ze źródeł odnawialnych,
  • do 2030 roku zadbanie o drzewostan (nowy lub istniejący) na 100 ha obszaru w całej Polsce,
  • zakładanie łąk kwietnych w wybranych miastach.

Źródło: ING BANK ŚLĄSKI S.A.

www.ingbank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764