logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekonomiczne plotery Artemis na Remadays 2020

  PR 28.02.2020, przeczytano 1069 razy
ilustracjastrzałka

Cena i jakość w parze? Tak to możliwe, jeśli mówimy o ekonomicznych drukarkach wielkoformatowych marki Artemis, które w Polsce zyskały miano bestsellera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekonomiczne-plotery-artemis-na-remadays-2020,385868,artykul.html

Podczas tegorocznej edycji targów RemaDays, nie można było przejść obojętnie obok stoiska Artemis. Targowi goście mogli zapoznać się z dwoma drukarki o szerokości roboczej 320 cm w technologii LED- UV i solwentowej oraz 160 cm drukarką eko-solwentową i ploterem laserowym.

- W Polsce od wielu lat w Polsce, maszyny naszej marki Artemis cieszą się niesłabnącą popularnością i są doceniane w działalności produkcyjnej, nie tylko z uwagi atrakcyjną cenę. Jesteśmy dumni, kiedy do rozwoju danej drukarni przyczyniają się drukarki i plotery marki Artemis. Zarówno wtedy, kiedy ktoś inwestuje w pierwsze urządzenie, jak i wtedy kiedy zamawia drugi lub trzeci egzemplarz. Potwierdza to fakt, że maszyny Artemis po prostu sprawdzają w biznesie wielkoformatowym i codziennej pracy. - mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium Centrum Ploterowe, dystrybutora urządzeń Artemis w Polsce.

Artemis SF 1390 – ploter laserowy CO2

- Na naszym stoisku oprócz drukarek, pokazaliśmy również ploter laserowy czyli naszą nowość – model Artemis SF 1390. Jego silną stroną jest wycinanie skomplikowanych kształtów ze sklejki czy też tworzyw, a także możliwości dodatkowego zdobienia poprzez grawerowanie.

ARTEMIS SF 1390 to tnąco-grawerujący ploter laserowy, dedykowany m.in. do cięcia akrylu, tworzyw, papieru, drewna, MDF, tkanin, skóry, itp. Urządzenie posiada obszar roboczy o rozmiarze 1300 x 900 mm. Moc tuby lasera można dobrać w zależności od potrzeb użytkownika. Dostępne są tuby: 150W, 100W, 80W oraz 60W. Prędkość pracy maszyny sięga 60 cm na sekundę, natomiast dokładność pozycjonowania wiązki lasera kształtuje się na poziomie 0.05 mm.

Artemis SF 1390 korzysta z dwóch rodzajów stołów – tzw. plastra miodu lub panelu nożowego. Stół typu „plaster miodu” sprawdzi się przy obróbce cienkich materiałów tj.: skóra, tkaniny czy papier. Przy zastosowaniu mocnego systemu wyciągowego może posłużyć również, jako stół z podsysem, co będzie skuteczne podczas obróbki materiałów wyginających się. Z kolei „stół nożowy” sprawdzi się w przypadku cięcia grubszych materiałów i większych arkuszy. Zalecany do stosowania w urządzeniach podczas stosowania wysokiej mocy lasera i niskiej prędkości cięcia. Gęstość rozmieszczenia „noży” można dostosować w zależności od potrzeb.

Warsztaty druku na SuperBanerze i ploterze Artemis Pulsar 2 LED-UV 3.20 m

Artemis Pulsar 2 to ciężki ploter LED-UV o szerokości druku 3.20 m, który charakteryzuje się stabilną konstrukcją oraz ciężkim systemem podawania i odbioru mediów dostosowanym do materiału o tak dużym ciężarze jakim są plandeki. Przypomnijmy, że plandeki cechują się nawet 2x większą gramaturą od standardowego banera reklamowego, dlatego system prowadzenia materiału gra bardzo ważną rolę.

- Jeden z pierwszych egzemplarzy „Pulsara 2” już drukuje w Polsce. Wybrała go firma specjalizująca się właśnie w plandekach. Ale nie jest tajemnicą, że urządzenie znajdzie zastosowanie także w wydrukach „reklamowych”. Oprócz wielu klasycznych i „egzotycznych” materiałów, które obsłuży ten ploter, warto wspomnieć o innowacyjnym materiale, jakim jest IKONOS SuperBaner. Podczas targów zaprezentowaliśmy możliwości Pulsara 2 w formie warsztatów. SuperBaner to bardzo lekki baner o gramaturze 140 gram, do zadruku w technologii LED-UV. Jego innowacyjne atuty to połączenie w jednym nośniku takich cech jak: bardzo niska waga, bardzo wysoko wytrzymałość oraz brak PVC.

W Pulsarze 2 zastosowano system prowadzenia mediów bez rolek dociskowych, co znacznie zwiększa gamę stosowanych mediów w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań i "tradycyjnych" ploterów 3.20 m. Drukarka zawiera cztery niezależne strefy podsysu, które mają za zadanie przyciągać materiał do stołu, aby leżał płasko w momencie przejazdu karetki drukującej.

Za posuw materiału oprócz systemu rolowego odpowiadają, niezawodne i potężne silniki Panasonic o mocy aż 750 wat. Innym unikalnym elementem są przemysłowe szyny i ciche prowadnice THK. Maszyna waży aż 2500 kg, co świadczy o jej produkcyjnym charakterze. Ploter wyposażony jest we wbudowaną stację roboczą z monitorem i oprogramowaniem.

Pulsar drukuje standardową paletą atramentów CMYK, ale to dzięki wykorzystaniu dodatkowego atramentu białego, można zadrukować materiały różnych kolorów. Przykładowo, aby nadrukować na granatowej plandece żółte logo firmy, ploter zanim nadrukuje żółtą grafikę, pod to miejsce zostanie naniesiony biały, nieprzezroczysty podkład.

- Jesteśmy świadkami  rozwoju technologii LED-UV, która jest kolejnym etapem ewolucji „tradycyjnej” technologii UV i naturalnym następcą dotychczasowych technologii wielkoformatowych. Dzięki  nowoczesnym atramentom  możliwe jest już zadrukowywanie nie tylko płaskich nośników ale i jak się okazuje, z powodzeniem miękkich, delikatnych materiałów jak na przykład podświetlanych backlitów, soft-filmów czy coraz częściej klasycznych banerów czy jak się okazuje nawet grubych plandek. Z dnia na dzień wydruki w tej technice wypierają grafiki powstające na ploterach eko-solwentowych i solwentowych. Technologia LED jest już łatwo dostępna, ekologiczna  i co więcej, ekonomiczna. Dzięki temu, jest naturalnym wyborem przy inwestycji w nowe maszyny do druku LFP. Na koniec warto wspomnieć, że szeroki wachlarz obsługiwanych mediów pozwala traktować taką inwestycję jako przyszłościową. Za przyszłością rozwiązań LED-UV, przemawia po pierwsze brak potrzeby suszenia wydruków, bowiem atrament jest utrwalony w momencie zadruku za pomocą lamp LED-UV. Rozciągliwość i elastyczność tuszu, brak pęknięć, możliwość składania i łączenia wydruków to kolejne atuty. Dzięki wydrukom gotowym do użytku po ściągnięciu z plotera oszczędzamy także czas a co za tym idzie koszty.

Atramenty LED-UV stosowane w ploterze Artemis Pulsar 2 są ekologiczne, bezzapachowe, cechują się brakiem lotnych związków organicznych, nie generują ozonu. Sama technologia jest także ekonomiczna gdyż lampy LED-UV pobierają znikome ilości energii (w odróżnieniu od np. technologii lateksowych) i charakteryzują się wydłużoną żywotnością, przez co wielokrotnie rzadziej się je wymienia.

Ploter wyposażony jest w zależności od konfiguracji w szybkie głowice Konica Minolta 1024 z kroplą 6 lub 13 pl. W 4 pasach ploter drukuje nawet 60 m2/h, co czyni go bardzo produktywną maszyną.

Artemis Pulsar 2 z uwagi na małą kroplę atramentu pozwoli realizować praktycznie każde zlecenie. Od precyzyjnego druku w jakości fotograficznej materiałów do wewnątrz, takich jak backlity, tkaniny i softfilm’y (wykorzystywane jako podświetlane sufity, ścianki czy sklepowe kasetony), tapety, płótna, papiery billboardowe… na ciężkich banerach i plandekach skończywszy. Podkreślmy jeszcze raz – wydruki są od razu suche i gotowe do dalszej obróbki, montażu czy wysyłki.

Artemis KM 32xx 3.20 m – kilkaset egzemplarzy w Polsce

Oprócz Pulsara, zostanie zaprezentowana także druga maszyna w tym rozmiarze - Artemis KM serii 32xx.

- Artemis KM 32xx to drukarka, która na przestrzeni kilku lat doczekała się kilkuset instalacji. Nie rzadko po dwa, trzy egzemplarze w jednym miejscu. Można ją śmiało nazwać bestsellerem. Na targach pokazliśmy udoskonalony model tej serii, który dzięki nowej, podwójnej grzałce jest w stanie dosuszać materiał zadrukowywany z prędkością do 160 m2/h w przypadku konfiguracji 4-głowicowej i  260 m2/h w wariancie z 8 głowicami na pokładzie.

ilustracjastrzałka

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Publicis Groupe wprowadza do kampanii mediowych wskaźnik CMCS
Publicis Groupe wprowadza wskaźnik CMCS (Carbon Media Cost per Sale), który pozwala optymalizować kampanie Klientów pod kątem ograniczenia śladu węglowego przy zachowaniu efektywności sprzedaży. Wskaźnik CMCS będzie mierzony przez agencje mediowe należące do Publicis Groupe, dla wszystkich kampanii marketingowych planowanych i prowadzonych na rzecz ich...
Aktualna sytuacja gospodarcza i rosnąca inflacja mają ogromny wpływ na nastroje konsumentów, ich motywacje i ścieżkę zakupową. Zarządcy centrów handlowych muszą więc śledzić stale zmieniające się nawyki klientów, analizować je na bieżąco i odpowiednio weryfikować swoje strategie marketingowe. Aby wesprzeć właścicieli i najemców centrów...
BPI Real Estate z nowym logo stawia na zrównoważony rozwój
BPI Real Estate ma nowe logo, które jeszcze lepiej odzwierciedla motto spółki Urban Shapers oraz misję budowanie miast przyszłości z poszanowaniem standardów jutra. Nowa identyfikacja wizualna jest też spójna z nową misją Grupy CFE z siedzibą w Brukseli, do której należy belgijski deweloper: „Łączenie ludzi, umiejętności, materiałów...
Parówki Tarczyński w nowej odsłonie
Marka Tarczyński prezentuje nową odsłonę opakowań swoich parówek z dwóch flagowych linii produktowych – Tarczyński Naturalnie oraz Tarczyński Premium. Celem jest ich mocniejsze zróżnicowanie wizualne, pozwalające konsumentom na jeszcze trafniejsze i bardziej świadome podejmowanie decyzji zakupowej. Tworząc nowy branding firma postawiła na prostotę, a...
„Nie trać energii” - nowa kampania Krispol
Już w poniedziałek marka KRISPOL ruszy z nową kampanią informacyjną z zakresu wymiany stolarki i termomodernizacji domu. Jej celem jest zwiększenie świadomości wśród właścicieli starszych budynków oraz ich rodzin, że mogą skorzystać z pomocy Partnerów Handlowych KRISPOL i Salonów KRISHOME w uzyskaniu dotacji, wyborze odpowiednich energooszczędnych produktów oraz szczelnego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764