logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Ekrany LED w miastach - czy jest miejsce na nowe i kto się na nich reklamuje

Strona 1/2  1 2

| 12.08.2011 14:08

Witam
Przewija się przez forum baner firmy sprzedającej czas na swoim ekranie LED.

Jakie są wasze obserwacje - czy jest jeszcze miejsce na kolejne ekrany, a może macie już swój telebim, albo mieliście.
Czytałem ostatnio analizę, że duże firmy billboardowe typu STROER nigdy się w takie nośniki nie zaangażują i że będą one niszowe.

Kto się może na nich reklamować? Lokalny fryzjer? Kto inny?

avatar użytkownika
+ +

flexxx
wiadomości: 3
w Signs.pl od 10.08.2009
IP: 213.227.75.XXX

| 12.08.2011 21:08

Wiesz tak jak przeczytałem twój post to uświadomiłem sobie że nie trafiła do mnie żadna reklama ledowa, wiem gdzie są widzę, zauważam kiedy działają kiedy nie i czy ładnie świecą czy do bani ale nie pamiętam żadnej reklamy na nich wyświetlanej. Jeśli inni ludzie też tak ten przekaz odbierają to będą nie tyle niszowe co bardzo lokalne.

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4434
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 46.112.33.XXX

| 13.08.2011 08:08

Aikon, 2011-08-12 21:54
Wiesz tak jak przeczytałem twój post to uświadomiłem sobie że nie trafiła do mnie żadna reklama ledowa, wiem gdzie są widzę, zauważam kiedy działają kiedy nie i czy ładnie świecą czy do bani ale nie pamiętam żadnej reklamy na nich wyświetlanej. Jeśli inni ludzie też tak ten przekaz odbierają to będą nie tyle niszowe co bardzo lokalne.

Ale to dlatego, że po pierwsze Twoja opinia się nie liczy bo jesteś zboczony zawodowo a po drugie cały outdoor jest grubymi nićmi szyty :] Z drugiej strony nie sadzę, żeby topiono w błocie niemałe pieniądze na kampanie billboardowe, jakieś badania chyba są robione i chyba jakaś skuteczność jest.
pzdr., PB

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 1385
w Signs.pl od 05.05.2008
IP: 46.112.201.XXX

| 13.08.2011 09:08

Witam.

Ostatnio przeprowadziliśmy półroczną kampanię na ekranie w bardzo dobrej lokalizacji.

Efekt = zero.

Kilka tysięcy złotych poszło w błoto.

Pozdrawiam.

PS. Dopiero teraz dociera do mnie, że spot emitowany co 5 minut (to jest jak na leda dość częstą emisją) jest widoczny praktycznie przez kilkanaście sekund i te pozostałe 5 minut przerwy nie mamy szansy dotrzeć do odbiorców. Pod tym względem billboardy są chyba lepsze bo w każdym momencie (24h) jest szansa na dotarcie z przekazem...


avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 404
w Signs.pl od 15.07.2004
IP: 83.27.4.XXX

| 13.08.2011 09:08

psh, 2011-08-13 09:11
Witam.

Ostatnio przeprowadziliśmy półroczną kampanię na ekranie w bardzo dobrej lokalizacji.

Efekt = zero.

Kilka tysięcy złotych poszło w błoto.

Pozdrawiam.



A, to znaczy że reklama nie była odpowiednio stergetowana
Weź pod uwagę, że inaczej reklamuje się podpaski a inaczej F16.
Zobacz, że reklama wynajęcia wynajęcia tego LEDa przezentowana na tym ledzie jest skuteczna bo ludzie te spoty jednak kupują
pzdr., PB

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 1385
w Signs.pl od 05.05.2008
IP: 46.112.201.XXX

GRZEGORZ_nidzica GRZEGORZ_nidzica | 13.08.2011 19:08

W duzych miastach, przy ciągfach komunikacyjnych, dobrze dopasowany wielkością ekran jest skuteczny. W małych miasteczkach dla kilku osób jest już mniej skuteczny.

GRZEGORZ_nidzica

| 13.08.2011 23:08

neonserwis, 2011-08-13 09:17
[
A, to znaczy że reklama nie była odpowiednio stergetowana
Weź pod uwagę, że inaczej reklamuje się podpaski a inaczej F16.
Zobacz, że reklama wynajęcia wynajęcia tego LEDa przezentowana na tym ledzie jest skuteczna bo ludzie te spoty jednak kupują
pzdr., PB


Zważywszy na koszty emisji ta skuteczność jest dyskusyjna.

Oczywiście wszystko zależy od produktu, grupy docelowej, formy komunikatu oraz oczekiwanych rezultatów. Jednak chyba najskuteczniejsza reklama jest właśnie dla właściciela leda, który ma możliwość prowadzenia kampanii nonstop w dowolnych odstępach czasowych, często w dużym nasyceniu. Koszty takiej samej kampanii dla małej firmy są ekonomicznie mało efektywne.

Powiem tak - gdybym miał do dyspozycji 30 sekundową reklamę, zamiast połowy tego czasu, dużo lepiej oceniałbym zasadność korzystania z tego nośnika. Przy takim czasie istnieje duże prawdopodobieństwo że trafię do obiorcy (po pierwsze) i zdołam skupić jego uwagę na komunikacie (to po drugie).

Miałem okazję przejeżdżać bardzo często koło tego leda (umiejscowionego na skrzyżowaniu dwóch dużych alterii komunikacyjnych w dużym mieście) i bardzo rzadko mogłem się natknąć na moją reklamę. To uświadomiło mnie, że przez to tracę fizyczną sposobność dotarcia do potencjalnego zainteresowanego klienta, który zwraca uwagę na leda (to też nie jest takie oczywiste, bo wiele osób to nie interesuje). Przy emisji spotu co 5 minut, większość czasu mojego komunikatu NIE BYŁO.

Powyższa opinia jest subiektywnym odczuciem, które może nie dotyczyć wszystkich reklam umieszczanych na ledach.

Pozdrawiam.

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 404
w Signs.pl od 15.07.2004
IP: 83.27.11.XXX

| 14.08.2011 00:08

Istnieje pewien próg powtarzalności komunikatu reklamowego docierającego do danego odbiorcy, poniżej którego reklama przestaje być skuteczna. Nie jest mniej skuteczna, ale w ogóle przestaje być skuteczna.

Dobierając narzędzia reklamowe trzeba o tym pamiętać. Jeżeli nie ma szansy, aby ten sam odbiorca zobaczył tę samą reklamę wystarczającą ilość razy, nie ma sensu inwestowanie w takie narzędzie.

Co innego jeśli taka kampania miałaby być uzupełnieniem intensywniejszej akcji - np. na billboardach. Wówczas reklama LED powielająca w nowej, atrakcyjnej formie komunikat powtórzony odpowiednio często przy użyciu innych narzędzi, mogłaby być "strzałem w dziesiątkę". Tymczasem zastosowana "w pojedynkę" może nie dać kompletnie żadnego efektu.

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8376
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.29.137.XXX

| 14.08.2011 20:08

W trakcie emisji i oglądania komunikatu na ledzie odniosłem wrażenie, że nie do końca można skupić uwagę w tak krótkim czasie. I tu się zgadzam, że led jako uzupełnienie kampanii mógłby się sprawdzić lepiej.

Oczywiście jest taki led, który ma z 60 mkw i powiem, że ciężko zignorować spoty które dominują nad okolicą. Koszt miesięcznej kampanii standard wynosił jednak 6 tys. zł....

Pozdrawiam

avatar użytkownika
+ + + + +

Wrocław
wiadomości: 404
w Signs.pl od 15.07.2004
IP: 83.27.3.XXX

| 15.08.2011 14:08

Myślę, że monitory LCD w autobusach komunikacji miejskiej są dużo bardziej skuteczniejsze....

avatar użytkownika
+ + +

Elbląg
wiadomości: 79
w Signs.pl od 06.03.2008
IP: 78.8.31.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764