Ekskluzywny kalendarz VIP firmy Agfa, przeznaczony dla jej klientów i partnerów biznesowych stał się już tradycją. Jego przyszłoroczna edycja – podobnie jak w latach ubiegłych – została przygotowana z udziałem innowacyjnych rozwiązań technologicznych tego producenta i wykonana przez ich użytkowników z Belgii. Tematem przewodnim kalendarza są czekolada i szampan, zaprezentowane w nim jako produkty klasy premium. W założeniach twórców wydawnictwo miało łączyć w sobie – wzorem lat ubiegłych – kreatywne pomysły projektanckie i najwyższą jakość reprodukcji poligraficznej.
Tu gdzie szampan spotyka czekoladę...
Kalendarz został zaprojektowany w wersji tygodniowej i składa się z 52 stronic prezentujących wysmakowane grafiki i obrazy z udziałem czekolady lub szampana, bądź też obu tych produktów jednocześnie. Zdaniem firmy Agfa wybór tych właśnie dóbr luksusowych nie jest dziełem przypadku – mają one odzwierciedlać jakość, zapewnianą przez rozwiązania belgijskiego producenta i sposób, w jaki stale są one udoskonalane.
Mówi Guy Desmet, kierujący działem komunikacji globalnej i marketingu w dziale prepress:
- Podobnie jak szef kuchni czy kupiec win uważnie dobiera i łączy tylko najlepsze składniki, by stworzyć wyjątkowy produkt, Agfa również dba o stały rozwój i wzbogacanie swoich rozwiązań z myślą o jej klientach. Stosując podejście „właściwie dobranych komponentów”, łączymy ze sobą tylko te najwyższej klasy, doskonale ze sobą współgrające. Dzięki temu powstają rozwiązania gwarantujące najwyższą jakość i wartość dodaną, jaką może zaoferować produkt poligraficzny, realizowany przy tym z możliwie największą wydajnością.
Każda strona kalendarza uwzględnia też jeden z przepisów na ciekawą kompozycję smakową. Wszystkie 52 receptury można znaleźć na stronie internetowej www.battleofthesenses.com
Druk przekaźnikiem jakości
Podobnie jak poprzednie wersje kalendarza, edycja na rok 2019 zawiera liczne przykłady wykorzystania potencjału, jaki drzemie w branży poligraficznej. Ma również – w zamierzeniach twórców wydawnictwa – stanowić swoisty dla niej hołd. Jakość, będąca jednym z tematów przewodnich kalendarza, jest tu zatem odzwierciedlana nie tylko przez wykorzystanie w projektach graficznych czekolady i szampana klasy premium, ale też zastosowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
Przy produkcji wykorzystano – stworzone przez firmę Agfa – system workflow Apogee, zaawansowane oprogramowanie do rastrowania CristalRaster III oraz rozwiązanie do zarządzania barwą. Cyfrowe formy drukowe wykonano z udziałem proekologicznego rozwiązania, składającego się z naświetlarek Avalon N8, wywoływarki Arkana raz termoczułych płyt Energy Elite Eco. Do optymalizacji procesów drukowania (m.in. monitorowania realizowanej pracy i zredukowania ilości zużytej farby) zastosowano narzędzia PressTune i InkTune, wchodzące w skład pakietu ECO3. Zastosowanie każdego z wyżej wymienionych rozwiązań przynosi – jak zapewnia Agfa – wartość dodaną każdej firmie poligraficznej.
Druk wykonany został w arkuszowych maszynach drukujących, wykorzystujących technologię H-UV. Całość projektu wzbogaca wysokiej klasy papier, wykorzystany do produkcji każdej z 52 stronic kalendarza.
W przygotowaniu kalendarza firmy Agfa na rok 2019 wzięli udział jej klienci i partnerzy technologiczni z Belgii. Za pomysł, produkcję i koordynację całego projektu odpowiadała firma Mathildestudios z Grembergen. Z kolei druk i wykończenie zrealizowano w pięciu zakładach poligraficznych: 3Motion w Zele, Cassochrome w Waregem, Grafische Group Matthys w Turnhout, Kartonnage Mels w Temse oraz Sepeli w Evergem.
Źródło: Agfa NV