logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eksperci Canon w podcaście „Rozmowy o druku” podsumowują 2022 rok

  PR 23.12.2022, przeczytano 423 razy

Technologie, które zmieniają oblicze druku. Nowe szanse dla marketingu, branży aranżacji wnętrz oraz pracowników biurowych. Ale także wyzwania, przed którymi nie da się uciec. Eksperci Canon Polska podsumowują mijający rok w dziedzinie poligrafii i rozwiązań IT dla biur.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eksperci-canon-w-podcascie-_rozmowy-o-druku_-podsumowuja-2022-rok,398462,artykul.html

Rozmowa na ten temat toczyła się podczas nagrania najnowszego odcinka „Rozmów o druku” – podcastu Canon, w którym eksperci ze świata IT oraz poligrafii dyskutują o najważniejszych trendach i przemianach na rynku. Tym razem, za mikrofonem zasiedli eksperci producenta: Tomasz Miękus, który specjalizuje się w rozwiązaniach dla druku wielkoformatowego, Michał Młynarczyk, odpowiedzialny za druk produkcyjny małego formatu oraz Dariusz Szwed, który zajmuje się przede wszystkim kwestią cyfryzacji biur oraz cyberbezpieczeństwem rozwiązań biurowych. Rozmowę poprowadził Jeremi Jędrzejkowski z dziennika „Rzeczpospolita”.

Dobre wieści z rynku wydawniczego i aranżacji wnętrz

Wśród tematów poruszonych w podcaście pojawiły się między innymi przemiany w polskich biurach, do których doszło w mijającym roku.

- Pracodawcy i dostawcy usług bardzo mocno stawiają dziś na pracę hybrydową - podkreślał Dariusz Szwed. I rozwijał temat: coraz częściej mówi się nie tylko o pracy zdalnej z domu czy delegacji, ale nawet o „pracujących wakacjach” (ang. „workation”), które nie byłyby możliwe, gdyby nie technologie, które integrują wszystkich pracowników biura, niezależnie od ich fizycznego miejsca pracy.

– Szukając możliwości, jak przekształcić informacje z papierowych dokumentów w wersję cyfrową, coraz częściej sięgamy po oprogramowanie chmurowe. To dobry krok – dowodził ekspert Canon od cyfryzacji biur.

Ale w „Rozmowach o druku” nie mogło zabraknąć także najważniejszych trendów ze świata poligrafii. Rozmówcy skupili się zwłaszcza na dynamicznie rosnącym segmencie druku w branży home decor, co widoczne było w 2022 roku.

– Dynamika wzroku druku w dekoracji wnętrz jest zaskakująca nawet dla nas – mówił Tomasz Miękus. I wyjaśniał, że za spektakularny sukces tej dziedziny poligrafii odpowiedzialne są przede wszystkim nowoczesne technologie druku niskotemperaturowego UVGel.

Z najnowszego odcinka podcastu można się również dowiedzieć, jak działa przełomowa funkcjonalność FLXfinish+ (zaprezentowana po raz pierwszy na tegorocznych targach FESPA), dzięki której możliwe staje się mieszane (matowo-błyszczące) wykończenie wydruku.

– To gigantyczna szansa między innymi dla producentów opakowań albo przedstawicieli branży retail, których głównym zadaniem jest przykucie uwagi klienta - mówili goście audycji.

Ekspert od druku produkcyjnego, Michał Młynarczyk, przyjrzał się także sytuacji na rynku wydawniczym. Jak wynika z opublikowanej w tym roku przez Polski Instytut Ekonomiczny analizy, Polska jest światowym liderem w druku czasopism i magazynów. Także rynek książek się rozwija, i to pomimo obaw o konkurencję ze strony e-booków:

– Nośniki elektroniczne nie są zagrożeniem dla wydawnictw. Zauważamy trend, że osoby, które najpierw kupują ebooka, często nabywają drugi albo trzeci egzemplarz tej samej książki w formie drukowanej – mówił Michał Młynarczyk.

Rosną cyfrowe zagrożenia

Prowadzący rozmowę redaktor Jeremi Jędrzejkowski nie poprzestał na pytaniach o wyłącznie dobre informacje. Trudno nie zauważyć, że wyzwań w 2022 roku nie brakowało. Przykłady? Utrudnione procesy dostaw z powodu problemów światowej logistyki czy zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem. Działalność cyberprzestępców może być coraz bardziej dotkliwa:

– Luki w cyberbezpieczeństwie nie dotyczą tylko systemów, ale mogą dotyczyć nawet elementów fizycznych urządzeń IT. Znana jest luka, która mogła doprowadzić do przegrzania urządzenia, co stanowi bezpośrednie fizyczne zagrożenie w przestrzeni pracy – przestrzegał Dariusz Szwed. Producenci trzymają jednak rękę na pulsie, o czym dokładniej można posłuchać w podcaście.

Niezwykle interesujące okazały się wysiłki Canon na rzecz zmniejszenia śladu węglowego.

– Działamy na etapie przygotowania samego produktu, wykorzystując odnawialne źródła energii. Lepiej projektujemy sam proces użytkowania urządzeń, na przykład wykorzystując energooszczędne technologie utwardzania wydruków. Wreszcie po zakończeniu cyklu życia urządzenia dokonujemy jego regeneracji.

To tylko niektóre tematy, nad jakimi pochylili się eksperci. Cały podcast, dla wygody użytkowników, został podzielony na trzy części: technologiczne podsumowanie 2022 roku, wyzwania współczesności oraz prognozy na nadchodzące lata. Odcinka można posłuchać bezpłatnie na platformach Google Podcast, Apple Podcast i Spotify.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764