logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eksperci medyczni w roli influencerów – najnowszy ranking medyków na Facebook’u

  PR 24.01.2023, przeczytano 312 razy

Social media już dawno przestały być tylko przestrzenią rozrywki i rekreacji. Wraz z upowszechnieniem się pracy hybrydowej i wirtualizacją codziennych zadań, coraz częściej social media stają się dla nas źródłem fachowej wiedzy nt. zdrowia. Medycy coraz częściej porzucają pisanie poradników dla pacjentów i wizyty w mediach tradycyjnych na rzecz wideo, podcastów i fachowych porad do mediów społecznościowych. Budując wokół siebie duże i lojalne społeczności, namawiają do działań prozdrowotnych i profilaktycznych. W wyścigu o zaufanie pacjenta wygrywają dziś, ci, którzy swoją wiedzą potrafią przekazać w sposób lekki i zrozumiały.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eksperci-medyczni-w-roli-influencerow-%E2%80%93-najnowszy-ranking-medykow-na-facebook%E2%80%99u,398744,artykul.html

Coraz więcej medyków decyduje się na zostanie influencerami

Według raportu „Influencerzy Medyczni”, przygotowanego przez agencję Procontent Communication i Sotrender, młodzi lekarze coraz bardziej doceniają rolę spotkań z pacjentami w przestrzeni online. Eksperci medyczni, którzy wcześniej korzystali z pomocy znanych influcerów, by przekazać swoje treści w Internecie, dziś sami stają się influencerami i zakładają konta na Facebooku oraz Instagramie.

Wielu ekspertów medycznych dopiero decyduje się na obecność w sieci i uczy się dziś bycia influencerem w social mediach, by tam przekazywać wiedzę medyczną z najwyższej półki. Jednocześnie w sieci wyrastają nowi liderzy opinii, którzy fachową wiedzę specjalistyczną przybliżają w prostym wręcz „toktokowym” stylu.

- Wraz z rosnącym zainteresowaniem marek działaniami influencerów w obszarze promocji zdrowia, rośnie również liczba kont biznesowych i oferta działań influencerów. Jednocześnie bardzo istotnie zmienia się lista największych sieciowych graczy. Dziś influencerów medycznych możemy praktycznie znaleźć w każdej dużej kampanii promującej zdrowie – podkreśla Iwona Kubicz z agencji Procontent Communication.

Do tej pory wielu ekspertów medycznych istniało w kanałach social mediowych głównie w celach prywatnych lub by pozostać w kontakcie z kolegami z branży i własnymi pacjentami. Z czasem jednak ich konta przerodziły się w dynamicznie rozwijające się społeczności, które dziś stają się łakomym kąskiem dla firm farmaceutycznych i podmiotów z obszaru promocji zdrowia. Wraz z popularyzacją działań digitalowych przez pandemię na wielu profilach ekspertów zaczęły pojawiać się promocje webinarów, spotkań online, aplikacji i materiałów wideo. W ostatnim czasie branża medyczna przeżywa wręcz rozkwit w przestrzeni cyfrowej, który pociąga za sobą profesjonalizację działań influencerów. Co za tym idzie tworzenie treści cyfrowych staje się codziennym elementem współpracy z autorytetami w dziedzinie medycyny, jak również coraz częściej w medyczne programy edukacyjne, tak jak kiedyś dziennikarze, dziś włączani są znani influencerzy.

- Warto wiedzieć, kto buduje wokół siebie największe i najbardziej zaangażowane społeczności, jak również jakie są najnowsze trendy w budowaniu treści na kanały social media. Powoli w zapomnienie odchodzi takie spojrzenie, w którym w kanałach social media dominowały prozdrowotne porady parentingowe. Do walki o zaangażowanie użytkowników Instagrama i Facebooka ruszają bowiem przedstawiciele praktycznie wszystkich specjalizacji medycznych – podkreśla Iwona Kubicz.

Najwięksi na Facebooku

Makroinfluencerzy gromadzą wokół siebie społeczność od 100 000 do miliona obserwujących. Cieszą się zaufaniem, a zaangażowanie na ich profilach jest bardzo duże. Według danych z raportu „Influencerzy Medyczni” mamy w Polsce czterech makroinfluencerów medycznych na Facebooku. Są nimi: Pan Tabletka, którego mottem jest „Zrób wszystko, żeby tabletki nie były potrzebne”, Mama Fizjoterapeuta, która uważa, że „najlepsze, co możemy dać swojemu dziecku, to po prostu czas…”, a także Siostra Bożenna – „miłośniczka twardych igieł i miękkich pośladków” - oraz Hafija.pl, dyplomowana Promotorka Karmienia Piersią, która sama o sobie mówi, że jest „matką karmiącą”.

Według liczby fanów na Facebooku na pierwszym miejscu znalazł się Pan Tabletka – jego stronę polubiło prawie 320 tysięcy osób, na swoim profilu – „radzi co robić, żeby jeść mniej tabletek”. Zaraz za nim plasuje się Mama Fizjoterapeuta, która na swojej stronie zgromadziła ponad 250 tysięcy fanów, a na swoim Facebooku mówi „o rozwoju psychoruchowym dziecka z perspektywy mamy fizjoterapeuty”. Według raportu trzecie miejsce zajmuje Siostra Bożenna z liczbą 132 tysięcy fanów, opowiada o „pielęgniarskich mądrościach”. Natomiast czwarte miejsce – Hafija.pl, która ma blisko 130 tysięcy fanów, mówi o karmieniu piersią. Warto zwrócić uwagę, że najaktywniejszym profilem w 2022 roku był Lekarz Bartosz Fiałek, na drugim miejscu znalazła się Mama Fizjoterapeuta, a na trzecim Siostra Bożenna.

Miarą zaangażowania na Facebooku jest Interactivity Index – INI. To wskaźnik zliczający wszystkie aktywności w obrębie fanpage’a, zakładając, że każda z aktywności posiada inną wagę. Natomiast Interactivity Score jest funkcją miar zaangażowania profilu na Facebooku. Liderem zaangażowania liczonego wg. INI oraz Interactivity Score jest profil Siostra Bożenna, która na swoim profilu walczy z toksycznymi relacjami na linii pielęgniarka – pacjent, na drugim miejscu plasuje się Lekarz Bartosz Fiałek, a na trzecim Mama Fizjoterapeuta.

Jakie posty angażują najbardziej?

Najbardziej angażującym typem postów publikowanych na Facebooku przez analizowane profile jest status. Jednak należy zwrócić uwagę, że tego typu postów publikowano zdecydowanie najmniej. Najwięcej treści pojawiało w formie zdjęcia – ten typ posta znajduje się na drugim miejscu pod względem średniego zaangażowania. Posty typu link i video są zdecydowanie najmniej angażujące.

Największe zaangażowanie odnotowano na stronach Siostra Bożenna oraz Lekarz Bartosz Fiałek. Za zdecydowaną większość zaangażowania na stronach analizowanych profili odpowiadają posty typu photo. Jedynymi profilami, na których zaangażowanie nie jest zdominowane przez posty typu zdjęcie to Pan Tabletka – najwięcej zaangażowania zdobyły posty typu link, Lekarz Mateusz Paczuła i Fajny Chirurg – najwięcej zaangażowania zdobyły natomiast posty typu video. Na profilu ZapytajPolozna.pl za stosunkowo dużą część całkowitego zaangażowania odpowiadały posty typu status.

Czołowe profile potrafią umiejętnie balansować między byciem lubianym a byciem kontrowersyjnym. Ich treści notują zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze, ale ostatecznie profile mają wysokie liczby fanów i wysokie zaangażowanie. Liczy się też umiejętne posługiwanie się humorem. Siostra Bożenna okazała się najbardziej humorystycznie odbieraną stroną, co wynika z konwencji – sporo jest tu autorskich memów czy żartobliwych treści.

  • Pełny raport dostępy jest TUTAJ[PDF].

Źródło: Procontent Communication

www.procontent.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764