logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eksperci o oczekiwaniach konsumentów: Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc

  PR 25.09.2017, przeczytano 623 razy
ilustracjastrzałka

Współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający. Wśród nich znajdują się nastolatkowie oraz millenialsi, którzy już wkrótce będą tworzyć jedną z najliczniejszych grup na rynku pracy. To zjawisko stawia wyzwania przed sieciami handlowymi. Nowe potrzeby konsumentów były jednym z najważniejszych tematów poruszanych podczas trzeciej edycji Targów Produktów Spożywczych E.Leclerc. Wydarzenie odbyło się w dniach 20-21 września i zgromadziło 160 producentów z całej Polski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eksperci-o-oczekiwaniach-konsumentow%3A-targi-produktow-spozywczych-e.leclerc,33857,artykul.html

Millenialsi u bram sklepów

Podczas obu dni targowych odbyły się panele eksperckie, podczas których swoje wystąpienia zaprezentowała agencja badawcza Nielsen. Przedstawiała ona między innymi wyniki badań optymizmu konsumenckiego wśród głównych grup klientów, a także prognozy zmian w tym sektorze, biorące pod uwagę panujące mody i zmianę pokoleniową.

Jednym ze zjawisk przywołanych przez ekspertów był wzrost optymizmu konsumenckiego wśród nastolatków i millenialsów – osób urodzonych w latach 80. i 90, które w 2020 roku będą stanowiły 35% globalnego rynku pracy. Indeks zaufania konsumenckiego w tych grupach wzrósł odpowiednio o 18 pkt. i 3 pkt. w ubiegłym roku. W coraz większym stopniu to oni kształtują rynek zakupowy oraz promują nowe postawy jako klienci.

Jak wynika z analiz agencji badawczej Nielsen, piramida potrzeb współczesnego konsumenta składa się z trzech elementów. Pierwszy z nich określa słowo easy, co oznacza w tym kontekście zwracanie uwagi na czas, komfort i estetykę zakupów. Coraz bardziej istotny dla osób robiących zakupy jest też dostęp do jakościowych produktów i informacji o nich, co eksperci zawarli pod pojęciem smart. W końcu personal oznacza poszukiwanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb konsumenta. Odpowiedzią na te ostatnie wymagania mogą być produkty dla osób z nietolerancjami pokarmowymi oraz bogata oferta żywności bio. Aż 31% polskich konsumentów deklaruje, że w porównaniu do tego samego okresu sprzed 5 lat wydaje więcej na dbanie o zdrowie. Co piąta osoba deklaruje natomiast, że ona lub ktoś z jej gospodarstwa domowego cierpi na alergię lub nietolerancję pokarmową. 

Od producenta do konsumenta

Współczesny konsument, który robi zakupy, kierując się zasadami określonymi przez agencję badawczą Nielsen jako easy, smart i personal, jest klientem wymagającym. Aby zaspokoić jego potrzeby, marki muszą zaoferować mu szeroki wybór towarów, wziąć  pod uwagę jego preferencje, styl życia lub aktualne trendy w żywieniu. Z tego powodu, liczba dostawców z którymi współpracuje E.Leclerc rośnie z roku na rok. Obecnie 47 sklepów E.Leclerc współpracuje już z ponad 600 producentami z całego kraju i wciąż poszukuje kolejnych. Marka daje swoim partnerom szanse na rozwój według różnych modeli biznesowych. Towar może być dostarczany do jednego z lokalnych sklepów lub do magazynu centralnego w zależności od możliwości produkcyjnych firmy. Możliwa jest stała lub cykliczna współpraca. Wielu lokalnych przedsiębiorców widzi w E.Leclerc ciekawe wyzwanie i szansę na rozwój, o czym świadczy ilość artykułów regionalnych obecnych w asortymencie na stałe.

Platforma wymiany i nowych relacji biznesowych

Podobnie jak w ubiegłym roku Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc zostały podzielone na dwa segmenty tematyczne. Pierwszego dnia halę EXPO XXI w Warszawie wypełniły napoje oraz produkty spożywcze, natomiast dzień później odbyła się prezentacja produktów świeżych i wyposażenia sklepu.

- Od trzech lat organizujemy to wydarzenie i tegoroczna edycja jest najbardziej okazała. Ewolucja targów bardzo nas cieszy i wpisuje się w plany E.Leclerc dotyczące rozwijania współpracy z lokalnymi dostawcami. Jest to świetna okazja do umocnienia relacji z firmami, które już dostarczają produkty do naszych sklepów i zapoznania się z ich nowymi propozycjami. Chcemy dać również sygnał potencjalnym partnerom, że jesteśmy otwarci na podjęcie z nimi współpracy. Poszukujemy producentów, którzy wzbogacą naszą ofertę. Robimy to z myślą o naszych klientach, dla których różnorodność proponowanych produktów staje się dziś szczególnie ważna. - podkreśla Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska

Źródło: E.Leclerc Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764