logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Eksperci o oczekiwaniach konsumentów: Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc

  PR 25.09.2017, przeczytano 618 razy
ilustracjastrzałka

Współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający. Wśród nich znajdują się nastolatkowie oraz millenialsi, którzy już wkrótce będą tworzyć jedną z najliczniejszych grup na rynku pracy. To zjawisko stawia wyzwania przed sieciami handlowymi. Nowe potrzeby konsumentów były jednym z najważniejszych tematów poruszanych podczas trzeciej edycji Targów Produktów Spożywczych E.Leclerc. Wydarzenie odbyło się w dniach 20-21 września i zgromadziło 160 producentów z całej Polski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eksperci-o-oczekiwaniach-konsumentow%3A-targi-produktow-spozywczych-e.leclerc,33857,artykul.html

Millenialsi u bram sklepów

Podczas obu dni targowych odbyły się panele eksperckie, podczas których swoje wystąpienia zaprezentowała agencja badawcza Nielsen. Przedstawiała ona między innymi wyniki badań optymizmu konsumenckiego wśród głównych grup klientów, a także prognozy zmian w tym sektorze, biorące pod uwagę panujące mody i zmianę pokoleniową.

Jednym ze zjawisk przywołanych przez ekspertów był wzrost optymizmu konsumenckiego wśród nastolatków i millenialsów – osób urodzonych w latach 80. i 90, które w 2020 roku będą stanowiły 35% globalnego rynku pracy. Indeks zaufania konsumenckiego w tych grupach wzrósł odpowiednio o 18 pkt. i 3 pkt. w ubiegłym roku. W coraz większym stopniu to oni kształtują rynek zakupowy oraz promują nowe postawy jako klienci.

Jak wynika z analiz agencji badawczej Nielsen, piramida potrzeb współczesnego konsumenta składa się z trzech elementów. Pierwszy z nich określa słowo easy, co oznacza w tym kontekście zwracanie uwagi na czas, komfort i estetykę zakupów. Coraz bardziej istotny dla osób robiących zakupy jest też dostęp do jakościowych produktów i informacji o nich, co eksperci zawarli pod pojęciem smart. W końcu personal oznacza poszukiwanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb konsumenta. Odpowiedzią na te ostatnie wymagania mogą być produkty dla osób z nietolerancjami pokarmowymi oraz bogata oferta żywności bio. Aż 31% polskich konsumentów deklaruje, że w porównaniu do tego samego okresu sprzed 5 lat wydaje więcej na dbanie o zdrowie. Co piąta osoba deklaruje natomiast, że ona lub ktoś z jej gospodarstwa domowego cierpi na alergię lub nietolerancję pokarmową. 

Od producenta do konsumenta

Współczesny konsument, który robi zakupy, kierując się zasadami określonymi przez agencję badawczą Nielsen jako easy, smart i personal, jest klientem wymagającym. Aby zaspokoić jego potrzeby, marki muszą zaoferować mu szeroki wybór towarów, wziąć  pod uwagę jego preferencje, styl życia lub aktualne trendy w żywieniu. Z tego powodu, liczba dostawców z którymi współpracuje E.Leclerc rośnie z roku na rok. Obecnie 47 sklepów E.Leclerc współpracuje już z ponad 600 producentami z całego kraju i wciąż poszukuje kolejnych. Marka daje swoim partnerom szanse na rozwój według różnych modeli biznesowych. Towar może być dostarczany do jednego z lokalnych sklepów lub do magazynu centralnego w zależności od możliwości produkcyjnych firmy. Możliwa jest stała lub cykliczna współpraca. Wielu lokalnych przedsiębiorców widzi w E.Leclerc ciekawe wyzwanie i szansę na rozwój, o czym świadczy ilość artykułów regionalnych obecnych w asortymencie na stałe.

Platforma wymiany i nowych relacji biznesowych

Podobnie jak w ubiegłym roku Targi Produktów Spożywczych E.Leclerc zostały podzielone na dwa segmenty tematyczne. Pierwszego dnia halę EXPO XXI w Warszawie wypełniły napoje oraz produkty spożywcze, natomiast dzień później odbyła się prezentacja produktów świeżych i wyposażenia sklepu.

- Od trzech lat organizujemy to wydarzenie i tegoroczna edycja jest najbardziej okazała. Ewolucja targów bardzo nas cieszy i wpisuje się w plany E.Leclerc dotyczące rozwijania współpracy z lokalnymi dostawcami. Jest to świetna okazja do umocnienia relacji z firmami, które już dostarczają produkty do naszych sklepów i zapoznania się z ich nowymi propozycjami. Chcemy dać również sygnał potencjalnym partnerom, że jesteśmy otwarci na podjęcie z nimi współpracy. Poszukujemy producentów, którzy wzbogacą naszą ofertę. Robimy to z myślą o naszych klientach, dla których różnorodność proponowanych produktów staje się dziś szczególnie ważna. - podkreśla Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska

Źródło: E.Leclerc Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PIT 2024 – na jakie ulgi możemy liczyć?
W ramach obowiązku rozliczeń PIT za rok 2023, podatnicy w Polsce stają przed możliwością skorzystania z różnorodnych ulg, które mogą znacząco zmniejszyć ich należności wobec państwa. Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w roku 2022 z odliczeń skorzystało ponad 8,7 miliona podatników, oszczędzając łącznie niemal 14 mld zł[1]. Dlatego też, zrozumienie ich...
Telewizor, smartfon, pecet - tak spędzimy Święta
Wielkanoc będzie leniwa – wynika z badania online, przeprowadzonego przez firmę Komputronik. Sieć sklepów z elektroniką w dniach 22 – 26 marca 2024 r. przebadała Polaków, zadając im pytanie, z jakich urządzeń RTV AGD będą korzystali w te Święta. Wyniki są bardzo interesujące. Okazuje się, że najchętniej będziemy… chcieli odpocząć.
Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764