logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Eksperci radzą jak nie stracić danych z komputerów zalanych wodą

  PR 28.05.2010, przeczytano 9024 razy

Gwałtowne opady, jakie nawiedziły Polskę w ostatnich dniach mogą zagrozić tysiącom prywatnych i firmowych komputerów. Informacje zapisane w komputerach prawie zawsze przewyższają wartość samych urządzeń, a w przypadku komputerów firmowych ich wartość może iść w miliony. Co zrobić, by nie stracić cennych danych, gdy komputer lub firmową serwerownię zaleje woda radzą specjaliści Kroll Ontrack z największego laboratorium odzyskiwania danych w Europie Środkowo-Wschodniej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eksperci-radza-jak-nie-stracic-danych-z-komputerow-zalanych-woda,10739,artykul.html

Kontakt dysku twardego bądź innego nośnika danych z wodą to sytuacja krytyczna, w której w sposób szczególny narażeni jesteśmy na utratę naszych danych. By zminimalizować ryzyko ich bezpowrotnej utraty, należy przede wszystkim wstrzymać sie z osuszaniem komputera i w żadnym wypadku, nawet po wyschnięciu, nie podłaczać go do zasilania. Może to bowiem spowodować dodatkowe problemy - od spalenia elektroniki po całkowite zniszczenie dysku. Nie należy także samodzielnie czyścić zalanego brudną wodą nośnika - mówi Paweł Odor, główny specjalista z firmy Kroll Ontrack.

Skutki tegorocznych opadów odczuły już także polskie media. Jak podała stacja TVN Warszawa, z powodu ulewnych deszczy i zalania serwerowi wczoraj czasowo niedostępne były jej serwisy internetowe. Z podobnymi problemami borykają się także niektóre serwisy grupy Onet.

Jednym z wcześniejszych przykładów, w jakich stracone zostały kluczowe dane wynikające z zalania sprzętu komputerowego był przypadek szpitala im. Rydygiera w Łodzi, gdzie w 2007 roku zalana została serwerownia. Tym samym zagrożony był dostęp do kluczowych danych pozwalających na prawidłowe funkcjonowanie szpitala. Dzięki szybkiej reakcji ekspertów Kroll Ontrack udało się jednak odzyskać 100 procent danych. Eksperci Kroll Ontrack odzyskiwali także dane z zalanych komputerów m.in. dla Polskiej Akcji Humanitarnej.

Lista porad ekspertów Kroll Ontrack w przypadku utraty danych z komputera zalanego wodą:

  • Nie wolno podłączać komputera do zasilania. Wskutek zalania elektroniki dysku podłączenie zasilania spowoduje dodatkowe problemy: od spalenia elektroniki dysku (zewnętrznej i/ lub wewnętrznej) po całkowite zniszczenie nośnika.
  • W przypadku zalania nośnika danych nie należy stosować oprogramowania służącego do samodzielnego odzyskiwania danych.
  • Nie należy osuszać, ani dopuścić do samoistnego wyschnięcia zalanego nośnika danych. Osuszenie
  • i uruchomienie urządzenia może spowodować bezpowrotną utratę zapisanych na nim informacji.
  • Zabrudzone nośniki wymagają natychmiastowego, gruntownego czyszczenia w sterylnych warunkach. Niedokładne oczyszczenie, dopuszczenie do wyschnięcia i uruchomienie zalanego wcześniej nośnika może spowodować bezpowrotną utratę danych.
  • Prawdopodobieństwo utraty informacji wzrasta w przypadku kontaktu nośnika ze słoną lub silnie zabrudzoną wodą. Dla zwiększenia szans odzyskania danych należy zanurzyć nośnik w wodzie destylowanej.
  • Mokry nośnik powinien zostać zawinięty w wilgotny ręcznik, włożony do worka antyelektrostatycznego
  • i bezzwłocznie dostarczony, np. pocztą kurierską, do laboratorium odzyskiwania danych.

W przypadku zalania nośnika wodą użytkownicy komputerów bądź innych urządzeń cyfrowych mogą połączyć się z pogotowiem odzyskiwania danych firmy Kroll Ontrack pod bezpłatnym numerem 0 800 90 90 90. Właściwie zapakowane uszkodzone nośniki można przesłać kurierem lub dostarczyć bezpośrednio do laboratorium Kroll Ontrack w Katowicach.

Ceny odzyskiwania danych z dysków komputerowych zaczynają się od 990 zł.

Źródło: Imago PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764