logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ekspert obala mity o GA4

  PR 05.10.2023, przeczytano 918 razy
ilustracja

Google Analytics 4 to dla wielu osób wciąż nowość. Zmiana z dobrze znanego wszystkim Universal Analytics może budzić więc pewne obawy. Niezależnie od tego, czy już korzystasz z nowej wersji narzędzia, czy dopiero zamierzasz, z pewnością masz wiele pytań lub wątpliwości dotyczących jego funkcjonalności i sposobów użytkowania. Poniżej nasz ekspert obali najpopularniejsze mity na temat GA4.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekspert-obala-mity-o-ga4,401610,artykul.html

Nie da się ukryć, że Google Analytics 4 to dość skomplikowane narzędzie. Decydując się na jego konfigurację, trzeba po prostu uzbroić się w czas i cierpliwość. Pomimo swoich wątpliwości, możesz być pewny, że dzięki GA4 osiągniesz znacznie więcej, niż korzystając z innych systemów analitycznych. Pozwól, że rozwiejemy Twoje wątpliwości abyś mógł zacząć swobodnie badać ruch na swojej witrynie za pomocą Google Analytics 4!

Mit 1: GA4 to tylko aktualizacja Universal Analytics (UA)

Jednym z najczęstszych błędnych przekonań jest to, że GA4 to tylko aktualizacja lub nowa wersja Universal Analytics (UA). W rzeczywistości GA4 to zupełnie nowa platforma analityczna ze znaczącymi różnicami w śledzeniu, raportowaniu i interfejsie użytkownika.

Najważniejszą zmianą jest to, że GA4 wprowadza nowy model śledzenia oparty na zdarzeniach, co oznacza, że dane są zbierane i analizowane w oparciu o zdarzenia użytkowników na stronie, takie jak kliknięcia, wyświetlenia stron, konwersje, itp. W UA model śledzenia jest oparty głównie na sesjach i widokach strony.

Mit 2: Migracja danych z UA do GA4 jest zbyt skomplikowana i nie warto na nią tracić czasu

Jeśli strona internetowa ma prostą strukturę i nie korzysta z zaawansowanych funkcji w UA, migracja będzie stosunkowo łatwa. W przypadku witryn z bardziej skomplikowaną strukturą danych, proces migracji będzie bardziej wymagający i czasochłonny.

Warto wspomnieć, że Google udostępnia narzędzia, dzięki którym eksport danych i ustawień będzie przebiegać płynnie i szybko. Do dyspozycji mamy na przykład asystenta konfiguracji GA4 oraz narzędzia wspierające migrację celów i użytkowników pomiędzy UA i GA4.

Mit 3: GA4 jest niezgodne z RODO

Google Analytics 4 (GA4) zaprojektowano tak, aby był zgodny z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO). Google wdrożyło funkcje i ustawienia w GA4 tak, aby pomóc właścicielom witryn i programistom w przestrzeganiu wymogów RODO związanych z prywatnością i uzyskaniem zgody użytkowników na śledzenie.

GA4 umożliwia na przykład konfigurowanie ustawień przechowywania danych, zapewnia opcje umożliwiające anonimizację adresu IP i obsługuje funkcje uzyskiwania zgody użytkownika na gromadzenie i przetwarzanie danych. Ponadto Google zaktualizowało warunki przetwarzania danych i funkcje ochrony danych, aby dostosować je do przepisów RODO.

Pewne obawy budził transfer danych na serwery poza UE. Jednak nowo podpisana umowa pomiędzy UE i USA o prywatności danych (EU-US Data Privacy Framework) ostatecznie rozwiązuje kontrowersyjne kwestie związane z transferem danych za pośrednictwem Google Analytics.

Źródło: Programmads

Dodatkowe informacje:

BIO eksperta
Marcin Gut odpowiada za rozwój biznesu Programmads w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, a przez ostatnią dekadę kierował zespołami obsługującymi narzędzia analityczne i platformy Programmatic w agencjach mediowych. Marcin posiada bogate doświadczenie konsultingowe w obszarze Adtech i Madtech. Wspiera zarówno agencje, jak i marki w skalowaniu możliwości programatycznych i analitycznych zbudowanych w oparciu o rozwiązania Google Marketing Platform.

O Programmads
Firma Programmads z siedzibą w Brukseli, Warszawie, Paryżu i Madrycie zapewnia agencjom marketingowym i reklamodawcom z całej Europy kompleksowe wsparcie w zakresie integracji i korzystania z narzędzi Adtech. Misją Programmads jest poprawa wyników marketingowych poprzez technologię. > Home - Programmads

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
Odtwarzanie odpowiedniej muzyki w hotelu: mądry ruch biznesowy?
Stworzyliśmy piękne miejsce dla gości. Przeanalizowaliśmy idealne próbki kolorów ścian i dekoracji. Zastosowaliśmy fantastyczną meblową aranżację. Postawiliśmy na pożądaną kombinację komfortu i stylu. Wszystko po to, aby przyciągnąć gości i zapewnić im przyjemny pobyt w przestrzeniach hotelu. Ale co z muzyką w tle w naszym obiekcie? Muzyka ma znaczący wpływ...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764