logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Nadruk grafiki na t-shirtach

   18.02.2002, przeczytano 5745 razy

Witam, przeczytałem Pana tekst dotyczący nadruku grafiki na tekstyliach. Która z wymienionych metod jest trwalsza w użytkowaniu (pranie, ścieranie) i czy zależy to od materiału, na którym chcę nanieść grafikę? Chciałbym wypuścić z koleżanką małą kolekcję t-schirtów z grafiką naszej produkcji. Gdzie mógłbym się zorientować na temat kosztów materiałów do tego przedsięwzięcia?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nadruk-grafiki-na-t-shirtach,850,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Przyjmując założenie, że żaden t-shirt nie ma wieczystej gwarancji, trwałość każdej metody można uznać za wystarczającą ;-). Folie do cięcia po dłuższym użytkowaniu mogą zblaknąć, ale dobrze wprasowane nie odpadną. Nadruk pigmentowy na materiale TRA wprasowanym w koszulkę „roboczą” po 2 latach normalnego użytkowania i prania nadal pozostaje zadowalająco czytelny i nasycony. Materiał termotransferowy do druku laserowego ma podobną trwałość. Oczywiście kolory tracą nieco na nasyceniu, ale pozostają czytelne.
TRA to materiał wyglądający jak grubszy, gumowany papier o lekko żółtawym odcieniu, nadruk drukarkami atramentowymi, przenoszony przez wprasowanie w tkaninę - można porównać do popularnych kilkanaście lat temu „prasowanek”, dlatego może oddawać biały kolor.
Termotransfer do „laserów” to materiał zawierający specjalną powłokę, która przyjmuje obraz i pod wpływem wysokiej temperatury oddaje go na tkaninę. Najczęściej używany w punktach ksero-kolor (kopia obiektu w lustrzanym odbiciu), ze względu na bezbarwność powłoki nie oddaje białego koloru (co wymusza nadruki na jasnych podłożach).
Koszty: TRA ok. 45 zł/m², termotransfer 7,5 zł/A4 (usługowo z wprasowaniem w punkcie ksero).


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Paweł Szambelan

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764