logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Oklejanie aut - pierwsze kroki

   16.12.2007, przeczytano 30901 razy

Ok 2 tyg temu naklejałem folię okienną one-way-vision na tylnej szybie VW Transportera. Niestety klientowi odchodzą narożniki. Jak podkleić lub poprawić tę folię? Czy podgrzanie przyniesie efekt?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oklejanie-aut---pierwsze-kroki,6529,artykul.html

Kolejne pytanie dotyczy folii wylewanej. Mam mnóstwo pracy i w kolejce czeka kilkanaście aut. Chciałbym przynajmniej połowę z nich wykleić folią wylewaną. Nigdy jednak tego nie robiłem i chciałbym dowiedzieć się jak ją kleić? Jakie powinny być kolejne kroki przy wyklejaniu „wylewanką”? Czy rozciąga się ją bez podgrzewania i dopiero rozciągniętą podgrzewa by zachowała kształt? czy może robi się to inaczej.

Kolejną sprawą, nawiązującą do klejenia aut jest wzornik. Wiem że są jakieś katalogi ze szkicami aut o odpowiednich wymiarach, tak by można było na szkicu wykonać projekt do druku. Gdzie mogę znaleźć, zakupić itp taki wzornik??

ODPOWIEDZI:

1. Poprawki na VW Transporterze: Żadne podgrzewanie nic nie da. Klej pod folią jest już zabrudzony i nie da się przykleić rogów ponownie. Należy wymienić naklejkę na nową. Przyczyna usterki to najpewniej niedostateczne wysuszenie wydruku przed naklejeniem.

2. Klejenie folii wylewanych: Zasada numer jeden: samochody zawsze należy oklejać na sucho. Można na mokro, ale wtedy wszystkie problemy i usterki bierzemy na siebie. Nikt nie pomoże, a o gwarancji producenta folii trzeba zapomnieć. Zasada numer 2: folie wylewane kształtuje się na ciepło. Kiedy podgrzać ? To zależy od kształtu i używanego materiału. Rozciąga się podgrzewając i utrwala również podgrzewając do około 90 - 110 stopni.

3. Rzuty samochodów: Corel X3 posiada w clipartach bogaty zbiór siatek aut. Są również firmy oferujące tego typu rysunki. Na ostatniej Fespie w Berlinie pakiet kosztował około 300 euro, a roczna aktualizacja około 100 euro. Proszę pamiętać, że to tylko PŁASKIE rysunki, a nadwozia samochodów posiadają 3 wymiar. Aby dobrze projektować nadal potrzeba mieć wyobraźnie przestrzenną.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Odpowiedzi praktyka:
1. OWV nigdy nie klei się do samej krawędzi szyby! Zostawia sie ok.3-4mm nieoklejonej szyby a na to nakleja się laminat taki sam jaki był użyty do laminowania folii. Poza tym należy pamiętać, że są różne rodzaje (monomerowe, polimerowe jak również wylewane) folie OWV. Używamy w zależności od krzywizny oklejanej powierzchni. Silne podgrzanie oczywiście może uratować folię ale nie musi. Folia po wydruku MUSI odparować rozłożona ok. 48 godzin (w zależności od rodzaju tuszu i ilości cyklohexanolu w tuszu).
2. Zatrudnij sie w jakiejś firmie która wykonuje takie usługi, znajdź firmę która prowadzi szkolenia w tym zakresie (najczęściej to dystrybutorzy folii), potrenuj na swoim samochodzie a dopiero potem weź samochód od klienta. Z Twoich pytań wnioskuję, że dopiero zaczynasz przygodę z klejeniem aut zatem jeżeli nie kleiłeś nigdy folią wylewaną całych aut to odradzam klejenie kilkunastu sztuk. Jest wiele czynności które jeżeli są przeprowadzone nieumiejętnie lub pominięte grożą reklamacją kosztującą kilkanaście tysięcy złotych.
3. Zwektoryzowanych aut w sieci jest bardzo dużo. Wystarczy poszukać na google. np: Car'n Truck Collection 2007 kosztujące ok 400 pln.( a nie 300 Euro).

avatar użytkownika
,

Poprawki czyli doklejanie każdej folii, która się odkleja można dokonać specjalnym płynnym akrylem w pisaku. Odklejające się elementy doklejają się bez problemu! Dystrybutorem tych pisaków jest firma Folsystem Control z Warszawy. Ma również bogatą ofertę folii "różnych".

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764