logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Podział i różnice konstrukcyjne ploterów drukujących

   13.05.2002, przeczytano 5970 razy

Czy istnieje różnica konstrukcyjna miedzy ploterami a urządzeniami ink-jetowymi WF/SWF (wide format/super wide format) typu NUR czy GrandJet oprócz tego, że różnią się one szerokością formatu zadruku? Jeżeli nie ma takich różnic to czy można np. urządzenie NUR Salsa nazwać ploterem, jeżeli nie to dlaczego?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/podzial-i-roznice-konstrukcyjne-ploterow-drukujacych,998,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Nie spotkałem się z podziałem na plotery i pozostałe urządzenia. Wszystkie ta maszyny nazywa się ploterami. Jak sam Pan zauważył, istnieje podział o nieokreślonej granicy na WF i SWF.
Czy istnieją różnice konstrukcyjne? Oczywiście. Bardzo często używam porównania do branży samochodowej: samochód jaki jest, każdy widzi - ma koła i przestrzeń osobowo-towarową. Tak samo ploter. Ale czy ma resor, czy kolumnę McPersona - z zewnątrz nie widać, choć na oko prowadzi się tak samo.
Plotery mają głowicę drukującą i system podawania mediów. Głowice są różne i wszyscy o tym wiemy. Podawanie i odbiór mediów jest uzależniony od rodzaju atramentu, wydajności, rodzaju mediów itd. Więc jeżeli pyta Pan o różnice, proszę o uszczegółowienie pytania. Oczywiście dane techniczne, sposób prowadzenia mediów i opis technologii druku znajdzie Pan na stronach producentów. Urządzenie ink-jet to nic innego jak drukarka atramentowa, więc ploter drukujący (podkreślam: drukujący) jak najbardziej mieści się w tej kategorii.
Dzielić je można ze względu na technologię druku, rodzaj atramentu, szerokość zadruku czy rozdzielczość. Każda z technologii, nawet każda z głowic (podział wg producentów) ma swoje charakterystyczne cechy widoczne na wydruku. Jednak jest to temat tak szeroki, że wybaczy Pan, ale nie będę się wdawał w jego wyjaśnianie. Gdyby miał Pan kiedyś okazję zobaczyć wydruki z poszczególnych maszyn, zorientuje się Pan o czym mówię. To tak jak z dźwiękiem pracy silników różnych samochodów - bardziej lub mniej rozpoznawalny :-)

W najbliższym czasie dużo informacji o targach znajdzie Pan w pismach branżowych - na pewno tych które były na targach Poligraf-Produkt i Euroreklama. Zapraszam do lektury. O druku wielkoformatowym będzie pisać Poligrafika (nr majowy) i Świat Poligrafii (maj-czerwiec). Warto śledzić witryny tych pism, bo tam znajdzie Pan wiele informacji o interesującej go tematyce.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Paweł Szambelan

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764