logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Program do wycinania na ploterze?

   05.04.2007, przeczytano 29526 razy

Chciałbym się dowiedzieć jaki jest najlepszy i najprostszy program do wycinania na ploterze? Korzystam obecnie z Corela 12. Posiadam system Windows XP i ploter Roland Camm-400.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/program-do-wycinania-na-ploterze,5375,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Używając oprogramowania Corel Draw nie ma potrzeby korzystać z jakiegokolwiek innego programu do wycinania. Wystarczy zainstalować driver do Pańskiego plotera, a będzie widziany jako drukarka. Potem należy w menu plotera zgrać ustawienia z tymi w driverze. Mam tu na myśli wybór odpowiedniej ćwiartki układu współrzędnych oraz miejsce rozpoczęcia pracy przez nóż. To najprostsze.

Można też napisać dos-owy plik wykonawczy *.bat zawierający następującą komendę:
copy 1% *.plt lpt1

Potem należy skojarzyć w systemie pliki z rozszerzeniem PLT tak, aby były kojarzone z tym plikiem. Kliknięcie na plik o takim rozszerzeniu spowoduje automatyczne wysłanie go na ploter.

Pozostaje już tylko eksport obiektu do wycięcia z Corel Draw jako plik o tym rozszerzeniu. UWAGA! Ważne aby obiekty w Corelu były umieszczone we właściwej ćwiartce układu współrzędnych. Zaletą tego rozwiązania jest powstający z czasem zbiór plików PLT. Zajmują one mało miejsca, a często w przypadku utraty projektu można z nich odtworzyć niemal wszystkie utracone dane. Również ponowne wycięcie plików nawet po wielu latach nie wymaga zaglądania do Corela. Zgadza się wymiar i układ obiektów. Oczywiście jeśli chce Pan używać płatnych programów to ich wybór jest spory. Niestety, ja przez 16 lat nigdy z nich nie korzystałem.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

wszystko fajnie pięknie, ale np. do większości MUTOHów tnących nie ma driver-ów żeby je można było zainstalować jako drukarkę.

Najnowsze w tym dziale

Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764