logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Różne odcienie koloru RAL - czy to dopuszczalne?

   27.07.2008, przeczytano 19379 razy

Zamówiłem u tego samego dostawcy, w odstępie 3 tygodni, stolarkę aluminiową o tym samym numerze RAL. Obie dostawy znacznie różnią się odcieniem. Poza numerem RAL nie uzgadniałem nic więcej. Dostawca twierdzi że jest to dopuszczalne. Czy ma rację?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rozne-odcienie-koloru-ral---czy-to-dopuszczalne,7647,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Paleta RAL ma ściśle określone wzorce. Kolory zostały zebrane i uszeregowane w 1927r. i nie ma możliwości aby te same nr kolorów różniły się co do odcienia czy w jakikolwiek inny sposób.

Chyba że już w ramach wewnętrznych ustaleń, producent dopuszcza i informuje wcześniej kupującego, iż kolory mogą się różnic od palety podanej we wzorniku RAL, w zależności od jakichś zmiennych. Jeśli takich informacji bądź ustaleń nie było, zamawiany przez Pana produkt musi być zgodny ze wzornikiem RAL, a co za tym idzie wszystkie produkty muszą mieć ten sam, wiernie oddany kolor bez względu na czas, miejsce i wielkość zamówienia.


avatar użytkownika
+ + + +

Tekst opublikował użytkownik: Jarosław Zalesiak

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Jest to niedopuszczalne.

avatar użytkownika
,

Jeśli dwie powierzchnie różnią się fakturą to może być nieznaczna różnica w nasyceniu koloru ale jest ona bardzo nieznaczna ze względu na różne rozpraszanie światła przez powierzchnie np. powierzchnia błyszcząca i matowa. Jednak różnica znacząca to błąd producenta.

avatar użytkownika
,

To nie jest prawda. Praktycznie farby od roznych producentóe w tym samy RAL roznia sie odcieniem, polyskiem, glebia.

avatar użytkownika
,

Zajmuje się lakierowaniem proszkowym od 14 lat i mogę autorytatywnie stwierdzić iż dopuszczalne (a nawet pewne) są różnice w odcieniach farb w danym numerze RAL. Tylko system farb NCS daje 100% pewność koloru i odcienia.Kążdy producent ma swoją recepturę na wykonanie farby.
W kolorach metalizowanych RAL 9006 i 9007 jest jeszcze gorzej, tam są różnice w zastosowanych składnikach - aluminium lub mika i efekt jest taki że wizualnie kolor elementów mieści sie od jasnoszarego do efektu "aluminum polerowanego".

brak ikonki
,

Problem powstaje w momencie zakupu farby, lub komponentów do jej złożenia a terenie dostawcy okien. Jeśli firmaD dostawcy ie dokonała testów porównawczych koloru to tym samym uznała że farba jest zgodna z kolorystyką zamówienia. Akceptacja obciąża świadomość dostawcy. Co zrobić? Poprosić 3-4 osoby powołać komisję akceptacyjną z udziałem dostawcy i należy przeprowadzić test porównawczy kolorów. Gdyby firma się nie pojawiła test wykonać bez jej udziału. Kopię protokołu przesłać do firmy i zaznaczyć że dokonamy wymiany koloru a koszt dostawcy. Chyba że protokół sprawi że Dostawca polakieruje okna jeszcze raz. Gdyby do tego nie doszło wykonać pracę w innej firmie. Wezwać dostawcę do wskazania producenta farby i czy komponentów i u nowego usługodawcy zamówić kolor i pomalować okna . Można poprosić producenta farby o opinię na ten temat. Opinię dostanie się bez problemu, bo takie zdarzenia biją w wizerunek producenta farby. Podważa jego profesjonalizm.

Najnowsze w tym dziale

Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB...
Odtwarzanie odpowiedniej muzyki w hotelu: mądry ruch biznesowy?
Stworzyliśmy piękne miejsce dla gości. Przeanalizowaliśmy idealne próbki kolorów ścian i dekoracji. Zastosowaliśmy fantastyczną meblową aranżację. Postawiliśmy na pożądaną kombinację komfortu i stylu. Wszystko po to, aby przyciągnąć gości i zapewnić im przyjemny pobyt w przestrzeniach hotelu. Ale co z muzyką w tle w naszym obiekcie? Muzyka ma znaczący wpływ...
Eksperci KPMG: jak przygotować firmy na AI Act?
13 marca br. Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie AI (Artificial Intelligence Act). Nowe regulacje pozwalają budować środowisko prawne, które z jednej strony zapewnia możliwość rozwoju sztucznej inteligencji, a z drugiej gwarantuje poszanowanie praw człowieka i minimalizuje zjawisko dyskryminacji. Sztuczna inteligencja jest wyznacznikiem zmian w świecie biznesu....
Więcej niż uciążliwość: Adware może być niebezpieczny
Reklamy na ekranie komputera to widok, do którego każdy użytkownik sieci zdążył już przywyknąć. Ich nadmiar bywa jednak uciążliwy, a w niektórych przypadkach również niebezpieczny. Natarczywe wyświetlanie się treści reklamowych może świadczyć o infekcji złośliwym oprogramowaniem typu adware. Eksperci Fortinet wyjaśniają, w jaki sposób ono...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764