logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Wielki format przy wielkim nakładzie

   05.05.2003, przeczytano 6628 razy

Jaką techniką wykonać wydruki wielkoformatowe (1,4 m x 2,5 m)? Mają one być odporne na ścieranie na sucho, będą wisiały wewnątrz, mają się błyszczeć, przewidywana ilość 900 sztuk, mają być naklejone na piankę pcv 5mm.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wielki-format-przy-wielkim-nakladzie,1614,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Jeżeli wydruki nie wymagają personalizacji, to przy tej ilości może warto pokusić się o wydruk w drukarni offsetowej. Wielkość nie stanowi problemu, jeżeli wydruk będzie panelowany. Może też być wykonany na papierze samoprzylepnym. Proszę sprawdzić możliwości znanych Panu drukarń.

Inna możliwość to wielkoformatowy druk cyfrowy. Atramentowy - najdroższy i subiektywnie najwyższej jakości, ale wymagający zabezpieczenia przed ścieraniem (np. laminacja lub lakier). Solwentowy - najtańszy i najtrwalszy - tu trzeba się zastanowić z jakiej odleglości będą oglądane wyruki i wybrać drukarnię; gdyż jakość wydruków jest różna w zależności od plotera, na którym będzie drukowana grafika. Druk cyfrowy też może być wykonany na materiałach samoprzylepnych.
Wydruki ploterowe w zasadzie się błyszczą. Jeżeli jednak za mało, można zastosować laminowanie lub lakierowanie.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Paweł Szambelan

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Być może to, co powiedział Paweł wymaga jeszcze dobitniejszego podkreślenia: przy takim nakładzie druk cyfrowy jest nieopłacalny. Struktura "koszyka" kosztów w druku ploterowym, na który składają się głownie koszty mediów i atramentów sprawia, że cena usługi nie może efektywnie spadać wraz z nakładem.

Obok offsetu istnieje jednak inna alternatywa - sitodruk wielkoformatowy, który być może pozwoliłby uniknąć panelowania. Wprawdzie przy nakładach rzędu tysiąca sztuk również nie będzie konkurencyjny cenowo w porówananiu z offsetem, ale na pewno znacznie korzystaniejszy niż ploter.

Co do ploterów - istnieją wprawdzie specjalne, wysokowydajne systemy "produkcyjne" oparte na technologii ink-jet, które mają konkurować z sitodrukiem wielkoformatowym przy większych nakładach, ale nie słyszałem, aby ktoś w Polsce posiadał takie urządzenie.

Łukasz

avatar użytkownika
,

Zafascynowanie drukiem ploterowym spowodowalo nalozenie klapek na oczy autorowi.
Taki format na offset? Chcialbym widziec mine drukarza hehehhe.
Solvent - za drogo.
Zostaje sitodruk - moze bezposrednio na piance - odpada koszt naklejania i koszt podloza - odpada koszt klisz (CTS) i masz to wszystko w jednym kawalku.
Jak moze radzic ktos kto sie na tym nie zna??

,

Drogi rav4, proponuję przed kompentarzem dokładniej przeczytać treść. pisząc o offsecie redakcja oczywiście myślała o panelowaniu, więc nie ma tu takiego znaczenia wielkość, może byc nawet 10x taka  

,

Jeśli chodzi o wydruki wielkoformatowe wysokonakładowe to mam w tym troszeczkę doświadczenia, wieć moge poradzić następująco:
najtaniej oczywiście wyjdzie offset, można przy tym formacie podzielić to na 3 bryty, niewiele jest drukarni w Polsce w tym formacie, ale jednak są, Korzystny tutaj będzie tak druk sitowy, jest szansa na druk w jednym kawałku, jednak później mogą byc trudności z wyklejeniem, dlatego też proponowałbym tutaj druk w 2 lub 3 kawałkach. Pozostaje jeszcze solwent, dzisiejsze sprzęty tego typu pozwalają na zastosowanie jakości zbliżonej, lub nawet przewyższające spotykane plotery atramentowe ink-jet. W razie konieczności służę kontaktami lub dodatkową wiedzą.

Najnowsze w tym dziale

W 2024 roku nietypowo fiskus rozpoczął rozliczanie rocznych zeznań podatkowych za 2023 rok od 15 lutego, a nie, jak do tej pory, od 1 stycznia. Nie ulega jednak zmianie ostateczny termin składania zeznań tj. 30 kwietnia 2024 tj. wtorek. 
Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764