logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: I znowu bąble po wyklejeniu karoserii...

   12.06.2006, przeczytano 21355 razy

Po wyklejeniu nawet małej grafiki z folii na karoserii auta powstają małe pęcherzyki powietrza. Co gorsza już nie dają się one sprasować – folia w ich miejscu wydaje się bardzo naciągnięta. Może powinienem zostawić auto na jakiś czas? Do odtłuszczenia polecono mi benzynę ekstrakcyjną i denaturat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/i-znowu-bable-po-wyklejeniu-karoserii...,4072,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Trochę mało danych. Na jakiej folii Pan pracuje? Jakiej rakli Pan używa?
Przyczyn może być klika:- zła folia,- zła rakla, - zbyt mały nacisk przy raklowaniu. Bąble przy klejeniu na sucho zdarzają się nawet najlepszym. Należy je przekłuwać i wyciskać powietrze. Do odtłuszczania polecam Avery Cleaner lub skażony spirytus. Benzyna, nawet ekstrakcyjna, pozostawia tłuszcz na powierzchni.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

moim zdaniem benzyna ekstrakcyjna wystarczy tylko przy nakładaniu najlepiej jeszcze zastosować wodę z domieszka płynu np. do mycia naczyń ok. 1:10

avatar użytkownika
,

Nowe auta, prosto z salonu powinny odstać przed nałożeniem reklamy około 3 miesięcy, spowodowane jest to wydzielaniem różnych oparów z lakierów samochodowych - silikonowych, które utwardzają się dopiero po wspomnianych trzech miesiącach. Też nie można zbytnio bawić się z folią trzeba docisnąć mocno, jak nie chce to "na chama" i musi się trzymać, pozostałe bąble przekłuwamy szpilką i gotowe, drugą sprawą jest, że folie mają strukturę porowatą i po jakimś czasie, ok tygodnia wiele bąbli się wchłonie, tym bardziej na takim słońcu jak mamy obecnie nie powinno stanowić to problemu.

pozdrawiam
Bartosz Hendler - Agencja Reklamowa "PROPAGANDA"
  

,

moim zdaniem benzyna ekstrakcyjna wystarczy tylko przy nakładaniu najlepiej jeszcze zastosować wodę z domieszka płynu np. do mycia naczyń ok. 1:10

avatar użytkownika
,

Co do wody - kwestia przyzwyczajenia. Ja lubie klejenie na mokro bo pozwala precyzyjnie i bez jakichkolwiek babli nanosic aplikacje na rozne powierzchnie. Co do proporcji plynuradze poeksperymentowac. Mi calkowicie wystarcza jesli na 2 l wody dodam okolo lyzeczke plynu. Duza ilosc powoduje "jezdzenie" aplikacji po powierzchni i zle wplywa na klej.
Przy klejeniu samochodow nalezy zwracac uwage klientom zeby nie woskowali aut przy okazji mycia przed klejeniem.

avatar użytkownika
,

Ja również kleje na mokro. Moze czasem rzeczywiście dłużej to trwa, ale po pierwsze, pozawala manwrowac folia, zeby ją ułożyć, a w przypadku bąbli, można ja łatwiej odkleić, nie rozciągając jej

avatar użytkownika
,

Podczas klejenia zwykłą folią staraj się utrzymywać ją jak najbliżej karoseri.
Pozdrawiam

avatar użytkownika
,

chciałąm zaznaczyć, że wszelkie zabawy z folią to nie tylko wyczyszczona dobrze powierzchnia. folię należy spryskać lekko wodą- ze spryskiwacza takiego jak o mycia okien- od strony kleju, wtedy będzie można nią przesówać. powierzchnie na któa ma być klejona także- później po przyłożeniu wszystko ładne odciskamy raklem, bądź kawałkiem miękkiego plastiku... woda wychodzi spod naklejki i bąbli nie ma :-) takie sa tajniki reklamy :-)

avatar użytkownika
,

a może ta karoseria jest w złym stanie . nie czuć na niej jakiś nierówności może była malowana niezbyt dokładnie ??

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764