Ok 2 tyg temu naklejałem folię okienną one-way-vision na tylnej szybie VW Transportera. Niestety klientowi odchodzą narożniki. Jak podkleić lub poprawić tę folię? Czy podgrzanie przyniesie efekt?
Kolejne pytanie dotyczy folii wylewanej. Mam mnóstwo pracy i w kolejce czeka kilkanaście aut. Chciałbym przynajmniej połowę z nich wykleić folią wylewaną. Nigdy jednak tego nie robiłem i chciałbym dowiedzieć się jak ją kleić? Jakie powinny być kolejne kroki przy wyklejaniu „wylewanką”? Czy rozciąga się ją bez podgrzewania i dopiero rozciągniętą podgrzewa by zachowała kształt? czy może robi się to inaczej.
Kolejną sprawą, nawiązującą do klejenia aut jest wzornik. Wiem że są jakieś katalogi ze szkicami aut o odpowiednich wymiarach, tak by można było na szkicu wykonać projekt do druku. Gdzie mogę znaleźć, zakupić itp taki wzornik??
ODPOWIEDZI:
1. Poprawki na VW Transporterze: Żadne podgrzewanie nic nie da. Klej pod folią jest już zabrudzony i nie da się przykleić rogów ponownie. Należy wymienić naklejkę na nową. Przyczyna usterki to najpewniej niedostateczne wysuszenie wydruku przed naklejeniem.
2. Klejenie folii wylewanych: Zasada numer jeden: samochody zawsze należy oklejać na sucho. Można na mokro, ale wtedy wszystkie problemy i usterki bierzemy na siebie. Nikt nie pomoże, a o gwarancji producenta folii trzeba zapomnieć. Zasada numer 2: folie wylewane kształtuje się na ciepło. Kiedy podgrzać ? To zależy od kształtu i używanego materiału. Rozciąga się podgrzewając i utrwala również podgrzewając do około 90 - 110 stopni.
3. Rzuty samochodów: Corel X3 posiada w clipartach bogaty zbiór siatek aut. Są również firmy oferujące tego typu rysunki. Na ostatniej Fespie w Berlinie pakiet kosztował około 300 euro, a roczna aktualizacja około 100 euro. Proszę pamiętać, że to tylko PŁASKIE rysunki, a nadwozia samochodów posiadają 3 wymiar. Aby dobrze projektować nadal potrzeba mieć wyobraźnie przestrzenną.