logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekstraklasa podpisuje nowe umowy na transmisje międzynarodowe

  PR 01.12.2020, przeczytano 279 razy

Ekstraklasa SA kontynuuje działania w zakresie rozszerzania transmisji rozgrywek u zagranicznych nadawców. Na sezon 2020/21 zostały podpisane umowy obejmujące 17 krajów, w tym najnowszy kontrakt, na bazie którego polskie mecze są pokazywane w Indonezji i Timorze Wschodnim. Ligowa spółka przedłuża też umowy na kolejne lata z dotychczasowymi partnerami. Podpisano już nowe kontrakty na sezony od 2021/2022 do 2024/2025 na transmisje meczów na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii oraz z największym partnerem ligi w zakresie praw międzynarodowych – IMG Arena, która obsługuje zagraniczne prawa bukmacherskie Ekstraklasy na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekstraklasa-podpisuje-nowe-umowy-na-transmisje-miedzynarodowe,389395,artykul.html

- Cały czas pracujemy nad tym, by zwiększać dostępność naszych rozgrywek w różnych krajach. Zapewnia to utrzymanie więzi z kibicami polonijnymi, ale także coraz szerszą promocję naszej ligi. Bywa również, jak w przypadku Indonezji, że zainteresowanie naszymi rozgrywkami jest związane ze śledzeniem wyników występujących u nas zagranicznych piłkarzy przez ich rodaków. Niezależnie od motywacji, buduje to wartość naszej ligi, zapewnia dodatkowe środki i sprzyja popularyzacji naszych rozgrywek. Dzięki własnej spółce producenckiej, Ekstraklasa Live Park, dysponujemy pełnym zapleczem technologicznym, umożliwiającym szybkie udostepnienie transmisji na cały świat w najwyższej jakości, co ułatwia nam rozmowy z nadawcami. Mamy dla nich bowiem gotowy produkt i możemy od razu wdrożyć nowy kontrakt w życie – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

Transmisje meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy na terenie Indonezji i Timoru Wschodniego są prowadzone w sezonie 2020/21 przez Mola.TV. Platforma pokazuje 3 mecze w kolejce, w tym zawsze mecz Lechii Gdańsk, w składzie której występuje Indonezyjczyk Egy Maulana Vikri. Polskie spotkania są udostępniane z komentarzem angielskim, przygotowywanym dla transmisji  prowadzonych w Wielkiej Brytanii przez Premium Sports. Mola.TV posiada też w Indonezji prawa do pokazywania topowych piłkarskich rozgrywek europejskich, w tym Bundesligi do 2025 r. oraz angielskiej Premier League do 2022 r. Oprócz tego serwis pokazuje rozgrywki Ligi Narodów czy też Puchar Ligi Angielskiej.

Obecnie transmisje meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy są dostępne na 17 rynkach zagranicznych. Obok Indonezji i Timoru Wschodniego, wszystkie mecze pokazywane są w Rosji przez telewizję Match.TV oraz w siedmiu krajach bałkańskich za pośrednictwem telewizji i serwisu Planet Sport – w Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Północnej Macedonii, Czarnogórze i Kosowie. Ponadto, po dwa mecze w każdej kolejce pokazywane są w Niemczech, Austrii i Szwajcarii poprzez telewizję Sportdigital i serwis Onefootball. W Anglii i Irlandii Północnej transmisje prowadzi  Premium Sport i FreeSport, w Portugalii - Channel 11, a w Izraelu kanały sportowe telewizji Charlton. Transmisje wszystkich meczów na terenie całego świata, oprócz Polski i krajów bałkańskich objętych wyłącznymi umowami licencyjnymi, są dostępne także w ligowym serwisie OTT – Ekstraklasa.TV w systemie abonamentowym lub pay per view.

Wiadomo już, że również w kolejnych 4 sezonach wybrane mecze z każdej kolejki będą pokazywane na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii dzięki uzgodnieniu przez Ekstraklasę nowej umowy z telewizją Sportdigital. Licencja pozwala jej na pokazywanie meczów na platformie “commentaro” oraz skrótów meczowych w programie “Scooore” w telewizji Sport1 (telewizja bezpłatna) oraz na platformie DAZN. W okresie obowiązywania umowy, Sportdigital ma prawo transmisji od 34 do 50 meczów w każdym z sezonów. Niezależnie, równolegle do transmisji telewizyjnej, wszystkie mecze można obejrzeć poprzez serwis Ekstraklasa.TV.

- Cieszymy się z przedłużenia umowy z Ekstraklasą, gdyż polskie rozgrywki są bardzo popularne wśród naszych widzów. Topowe mecze oraz skróty meczowe z dużą siła przyciągają do naszego kanału Polaków mieszkających w Niemczech, którzy są w naszym kraju drugą najliczniejszą społecznością napływową po tureckiej. Mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy są wartościowym uzupełnieniem naszej ramówki sportowej, zwłaszcza w piątki i poniedziałki – skomentował Gisbert Wundram, dyrektor zarządzający Sportdigital Fussball.

Ekstraklasa przedłużyła również umowę licencyjną z brytyjską spółką IMG Arena, z którą od 2016 roku liga współpracuje w zakresie praw bukmacherskich na terenie całego świata z wyłączeniem Polski. Nowy kontrakt obejmie prawa do transmisji w lokalach bukmacherskich oraz na platformach online w sezonach 2021/22-2024/25.

Ekstraklasa od listopada 2018 roku  samodzielnie prowadzi sprzedaż scentralizowanych praw mediowych w kraju i za granicą. Od 2011 roku, we własnym zakresie produkuje także transmisje z wszystkich meczów przez spółkę córkę – Ekstraklasa Live Park. Sygnał wytwarzany jest w najwyższej światowej jakości 4K/Ultra HD (Ekstraklasa była pierwszym podmiotem w Polsce posiadającym własny wóz transmisyjny w technologii 4K) i transmitowany światłowodem do londyńskiego centrum dystrybucji - wieży nadawczej BT Tower, z której mogą pobierać sygnał nadawcy z wszystkich krajów. Kompleksowe przygotowanie zaplecze technologiczne umożliwiło ligowej spółce m.in. szybkie podpisanie szeregu umów do transmisji wznawianej ligi w trakcie wiosennego lockdownu.

Źródło: Ekstraklasa S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764