Ekstraklasa S.A. rozpoczęła przygotowania do nowego przetargu w zakresie sprzedaży praw mediowych. Przedstawiciele spółki prowadzš rozmowy na temat komercjalizacji praw do rozgrywek w sezonach 2021/22-2024/25 z najważniejszymi krajowymi i zagranicznymi nadawcami telewizyjnymi podczas targów SPORTEL w Monako. To największe na wiecie targi branży mediów sportowych i marketingu sportowego. Ekstraklasa jest jednš z trzech lig piłkarskich, obok Bundesligi i LaLiga, wystawiajšcych się na tym wydarzeniu.
W ramach nowego przetargu Ekstraklasa ma do zaoferowania krajowe i międzynarodowe prawa mediowe w sezonach 2021/22-2024/25. Obejmujš one prawa telewizyjne do transmisji meczów na żywo, skrótów meczowych i news access. Docelowy kształt pakietyzacji zostanie wypracowany po spotkaniach z uczestnikami rynku mediowego. W Monako Ekstraklasa spotkała się m.in. z obecnymi posiadaczami praw TV : Platformš Canal+ i TVP, a także z telewizjš Polsat, Eleven Sports, Discovery Eurosport, jak i z nadawcami działajšcymi wyłšcznie na zagranicznych rynkach, m.in. ESPN, FOX, Bein Sports oraz z przedstawicielami międzynarodowej platformy sportowej DAZN, firmami IMG, Stats Perform, czy platformami bukmacherskimi i skautingowymi.
- Rozpoczynamy przygotowania do procesu sprzedaży praw mediowych dotyczšcych pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w sezonach 2021/22-2024/25. Już teraz spotykamy się na SPORTEL z najważniejszymi podmiotami działajšcymi w tej branży, by ocenić ich zainteresowanie i oczekiwania w odniesieniu do nowego przetargu. Przed nami trudne wyzwanie, bo rynek mediów jest coraz bardziej wymagajšcy. Zbudowalimy jednak wewnštrz spółki silny merytorycznie zespół, który udowodnił już swojš wartoć na etapie poprzedniego rekordowego kontraktu mediowego. Jestem przekonany, że mimo wielu zmiennych czynników na rynku medialnym, w sprawdzonym sztabie ekspertów możemy ten sukces co najmniej powtórzyć i po raz kolejny podpisać umowy, które zapewniš Ekstraklasie warunki do rozwoju w następnych latach - komentuje Marcin Animucki, prezes zarzšdu Ekstraklasy S.A.
Tegoroczna edycja SPORTEL pokazuje, jak w wiat sportu szeroko wkracza nowoczesna technologia. Zwiększa wrażenie realizmu oglšdanych scen i podkrela emocje na boisku. Komentowany jest również temat rozwoju e-sportu jako kontentu i tworzonych na jego bazie produktów, a także ochrony praw i przeciwdziałania praktykom piractwa.
Źródło: Ekstraklasa S.A.