logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekstraklasa rusza ze sprzedażą praw mediowych bukmacherom

  PR 12.03.2019, przeczytano 282 razy

Ekstraklasa S.A. formalnie rozpoczyna etap sprzedaży audiowizualnych praw bukmacherskich na lata 2019/20 i 2020/21. Ich komercjalizacja to wspólny projekt spółki ligowej i platformy nc+,  głównego nadawcy telewizyjnego Ekstraklasy od 1995 roku. W pierwszej kolejności do złożenia ofert zostaną zaproszone licencjonowane firmy bukmacherskie działające na polskim rynku. Podpisanie umów z wyłonionymi w przetargu partnerami, jeśli zostaną oni wyłonieni, ma nastąpić do 30 kwietnia br. Do końca sezonu ligowa spółka zamierza też sprzedać prawa do pokazywania skrótów w telewizji i internecie oraz prawa międzynarodowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekstraklasa-rusza-ze-sprzedaza-praw-mediowych-bukmacherom,381601,artykul.html

- Po sukcesie kontraktów dotyczących praw do krajowych transmisji telewizyjnych rozpoczynamy sprzedaż mniejszych pakietów, choć również bardzo istotnych dla nas ze względu na dodatkowe środki, jakie zapewniają klubom i rolę promocji rozgrywek wśród kibiców. W tym roku, po raz pierwszy w historii, chcemy zaoferować prawa firmom bukmacherskim działającym w Polsce. Jesteśmy już po serii spotkań z ich przedstawicielami i w wyniku dyskusji wspólnie z nc+ opracowaliśmy pakiety umożliwiające pokazywanie rozgrywek Ekstraklasy na platformach bukmacherów – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

W ramach postępowania przetargowego bukmacherom zostaną zaoferowane dwa pakiety. Pierwszy będzie umożliwiał zakup praw do transmisji 296 meczów piłkarskiej Ekstraklasy na wyłączność, a w rezultacie pokazywanie meczów Ekstraklasy w ograniczonym zakresie na platformie internetowej bukmachera, na której przyjmowane są zakłady. Drugi, alternatywny pakiet, umożliwi zakup takich praw bez wyłączności maksymalnie czterem licencjonowanym firmom przyjmującym zakłady.

- Po wstępnym sondowaniu tego rynku zainteresowanie firm bukmacherskich naszymi prawami jest bardzo duże. Nie dziwi nas to, bo pokazywanie rozgrywek Ekstraklasy to dla nich doskonały sposób na promocję, budowanie przewag na rynku i rozwój biznesu w naszym kraju. Szczególnie atrakcyjne przy okazji zawierania zakładów będzie śledzenie meczów na żywo na platformach internetowych. Dlatego, mając też na uwadze 0,5 mld zł wpływów ze sprzedaży praw do transmisji telewizyjnych, jakie uzyskaliśmy od nadawców, nie zamierzamy oddać tych praw za bezcen. Zarówno w odniesieniu do pakietu pierwszego, jak i drugiego, określiliśmy sobie wewnętrznie minimalny poziom wpływów, jaki chcemy uzyskać z tego tytułu, co również zastrzegamy w przetargu. Jeśli rynek nie zaoferuje oczekiwanej przez nas wartości, nie zdecydujemy się na sprzedaż tych praw – zaznacza Marcin Animucki.

Bukmacherzy, którzy zakupią prawa do transmisji meczów na swoich platformach internetowych, będą mogli wybrać rozwiązanie technologiczne wykorzystywane przy transmisji meczów pod warunkiem zastosowania określonych w przetargu zabezpieczeń sygnału oraz video playera. Prawa do oglądania transmisji na platformach internetowych bukmacherów będą mieli tylko zarejestrowani użytkownicy, posiadający aktywny zakład na mecz w dowolnych rozgrywkach.

Ekstraklasa zdecydowała się wysłać zapytania ofertowe do wszystkich licencjonowanych bukmacherów, a także tych, którzy mają już zezwolenie Ministerstwa Finansów na działanie w Polsce, ale nie wykorzystują jeszcze wyników Ekstraklasy. Prawa do pokazywania meczów mogą być dla nich istotne w realizacji strategii dynamicznego rozwoju.

Współpraca Ekstraklasy z licencjonowanymi firmami bukmacherskimi w naszym kraju trwa od lat. Na bazie umów spółka ligowa udostępnia wyniki meczów, za co otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 0,3% od obrotu firm bukmacherskich. W minionym sezonie Ekstraklasa osiągnęła wpływy z tego tytułu na poziomie ok. 11 mln zł. Pieniądze te zwiększają wpływy do klubów z przeznaczeniem na szkolenie dzieci i młodzieży.

- Chcemy zacieśniać naszą współpracę ze środowiskiem bukmacherskim, bo stwarza to możliwości wzajemnego rozwoju. Zgodnie z wymogami ustawowymi łączy nas formalna współpraca i firmy, które zarabiają na meczach Ekstraklasy, oferując zakłady na nasze mecze, wnoszą opłatę liczoną od obrotu. Ze względu na trudności w rozdzieleniu zakładów dotyczących tylko Ekstraklasy od innych, uzgodniliśmy wspólnie, że będzie to znacząco mniejszy procent niż w innych krajach Europy, ale dla zachowania transparentności będzie dotyczyć całości obrotów bukmacherów. Środki, które w ten sposób uzyskujemy, są przekazywane klubom na rozwój młodych talentów. Tylko w minionym sezonie na szkolenie młodzieży Ekstraklasa przekazała klubom 12 mln zł oraz dodatkowe 2 mln zł, które zasiliły program Pro Junior System, organizowany przez PZPN – komentuje Marcin Animucki.

Dotychczas Ekstraklasa S.A. sprzedała prawa do krajowych transmisji telewizyjnych na sezony 2019/20 i 20/21 stacjom nc+ i TVP. Podpisana została także innowacyjna umowa ze stacją Polsat Games dotycząca realizacji wspólnego projektu esportowego – „Ekstraklasa Games”. Ekstraklasa zamierza sprzedać jeszcze na dwa kolejne sezony prawa do pokazywania skrótów w programach informacyjnych w telewizji i Internecie oraz prawa międzynarodowe. Całość procesu ma zostać zamknięta do końca bieżącego sezonu.

Źródło: Ekstraklasa S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Liczba wykupionych dostępów Premium Radia TOK FM dynamicznie rośnie – z oferty stacji na koniec marca br. korzystało już ponad 17 tys. subskrybentów, czyli o 70% więcej w porównaniu z ubiegłym rokiem. Cyfrowa oferta Radia TOK FM w formie podcastów to ponad 65 tys. archiwalnych audycji Radia TOK FM i codziennie dodawane nowe, które powstają na...
Wyniki finansowe Grupy Agora w 1. kwartale 2019 r.
Rekordowe wpływy z działalności filmowej i rosnąca dwukrotnie szybciej niż na rynku dynamika sprzedaży biletów do kin sieci Helios zapewniły Grupie Agora wzrost przychodów w 1. kwartale 2019 r. Grupa z sukcesem rozwija sprzedaż treści w modelu subskrypcyjnym – w tym dostępów Premium TOK FM, a także działalność gastronomiczną, otwierając kolejne lokale...
Podsumowanie I kwartału 2019 r. w Grupie Cyfrowy Polsat
Grupa Cyfrowy Polsat bardzo dobrze rozpoczęła 2019 r. – odnotowała ok. 300 tys. więcej klientów multiplay i ponad 500 tys. dodatkowych usług kontraktowych rok do roku, a wskaźnik odejść klientów był kolejny raz na rekordowo niskim poziomie 7,2%. O silnych wynikach finansowych świadczy wynik EBITDA, który na bazie nowo obowiązujących standardów...
Specjalne wydanie magazynu Nasza Europa przed eurowyborami
W sobotę, 18 maja br. z "Gazetą Wyborczą" ukaże się wyjątkowy numer magazynu "Nasza Europa", wydany na tydzień przed wyborami do europarlamentu. Czytelnicy będą mogli w nim przeczytać m.in. o najciekawszych pojedynkach na listach wyborczych do Parlamentu Europejskiego, a także sprawdzić poglądy 6 ugrupowań na konkretne tematy.
W kwietniu TVN Fabuła odnotowała 23% wzrost oglądalności względem analogicznego okresu w roku ubiegłym! Udział w rynku za ostatni miesiąc wyniósł aż 0,75% w grupie komercyjnej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764