logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekstraklasa uruchamia platformę streamingową rozgrywek

  PR 22.08.2019, przeczytano 250 razy
ilustracjastrzałka

Ekstraklasa S.A. rusza ze swoim największym projektem technologicznym - własną platformą OTT (ang. Over The Top). Wobec zyskujących na popularności serwisów umożliwiających oglądanie seriali, filmów i programów telewizyjnych online, w piłce nożnej to innowacja, a platforma Ekstraklasy jest jednym z pierwszych projektów tego typu. Nowy serwis streamingowy i aplikacja Ekstraklasa.TV ma być źródłem przychodów dla ligi na lata, sposobem dotarcia do kibiców na całym świecie i narzędziem budowania marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekstraklasa-uruchamia-platforme-streamingowa-rozgrywek,383673,artykul.html

 - Zmiany na rynku mediów są nieuchronne. Już dziś staramy się myśleć o tym, jak będą kształtować się preferencje nadawców i kibiców za pięć, a nawet dziesięć lat. Chcemy być przygotowani strategicznie oraz technologicznie, by optymalnie wykorzystać wszystkie te możliwości i dostarczyć naszym fanom jak najlepszy produkt – w wygodny, łatwo dostępny sposób – wyjaśnia Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa S.A. - To nasz najważniejszy projekt technologiczny, bo daje zupełnie nowe możliwości, jeśli chodzi o zasięg ligi na świecie, bezpośredni kontakt z kibicami, rozumienie ich oczekiwań oraz komercjalizację zagranicznych praw mediowych. Ta platforma jest ważnym elementem strategii budowy marki i potwierdza miejsce Ekstraklasy wśród najbardziej innowacyjnych lig piłkarskich w Europie – dodaje.

Ekstraklasa.TV to przede wszystkim możliwość oglądania transmisji meczów na żywo z polskim komentarzem meczowym. Są one dostępne w krajach nieobjętych wyłącznymi licencjami stacji telewizyjnych, czyli poza Polską, gdzie licencje wykupiły nc+ i TVP oraz Bałkanami, z prawami do pokazywania meczów przez Planet Sport. Widzowie za granicą - Polonia, osoby na wyjazdach zagranicznych czy fani polskiej piłki z innych krajów – mogą oglądać transmisje ze spotkań za opłatą. System umożliwia wykupienie dostępu do wybranego meczu (Pay Per View) w cenie 2,99 EUR, a także oglądanie transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w ramach abonamentu - miesięcznego lub za sezon, odpowiednio w cenie 6,99 EUR i 49,99 EUR. W pierwszym miesiącu w ramach promocji można oglądać transmisje meczów za granicą gratis (w popularnym modelu „Try&Buy”). Pozostałe treści, w tym wszystkie materiały publikowane w kraju, są bezpłatne i dostępne po zalogowaniu. M.in. kilkanaście minut po każdym meczu kibice mogą oglądać w serwisie i w aplikacji Ekstraklasa.TV skróty i najciekawsze akcje ze spotkania. Mają też dostęp do ligowych aktualności i różnego rodzaju materiałów wideo z rozgrywek bieżącego oraz poprzedniego sezonu. Serwis jest kompatybilny z Chromecast i Airplay, urządzeniami, dzięki którym obraz z telefonu może zostać wyświetlony na ekranie telewizora.

- Na platformie Ekstraklasa.TV kibice znajdą zasoby wideo, dzięki którym mogą na bieżąco śledzić rozgrywki, a oprócz treści premium, w serwisie pojawiają się też różnego rodzaju podsumowania i klipy. Bazę, która z każdym miesiącem będzie rosła, można przeglądać wyszukując nagrania po dowolnych hasłach, w tym nazwach klubów czy nazwiskach zawodników. Ponadto wkrótce wprowadzimy możliwość komentowania meczów na żywo przez kibiców, np. youtuberów, którzy otrzymają akredytację. Serwis będziemy jeszcze doskonalić i rozbudowywać. Zależy nam, by był przyjazny i za pomocą kilku kliknięć dostarczał wiedzy oraz rozrywki wysokiej jakości wszystkim fanom futbolu – komentuje  Leszek Miklas, prezes zarządu Ekstraklasa Live Park.

To właśnie spółka producencka ligi - Ekstraklasa Live Park – odpowiada za polskie wdrożenie OTT. Dostarcza wszystkie treści wideo oraz współpracuje z wykonawcą platformy. Jest nim OZ Sports – firma technologiczna z przedstawicielstwami w Skandynawii, Ameryce Południowej, Miami i Londynie, która specjalizuje się w projektach futbolowych, produkcjach sportowych i globalnym ich udostępnianiu. Pracuje dla CONCACAF (Konfederacja Piłki Nożnej Ameryki Północnej, Środkowej i Karaibów), ligi dominikańskiej czy najwyższej ligi futbolu kobiecego w Szwecji. OZ Sports brał także udział w tworzeniu internetowych serwisów wideo dla telewizji BBC (BBC iPlayer) oraz SKY (Sky by Wire).

Chociaż wiele sportowych organizacji deklaruje chęć uruchomienia serwisów streamingowych, jak dotąd tylko nieliczni zrealizowali swoje zapowiedzi. Na ten ruch zdecydowała się UEFA, która wystartowała ze swoją platformą OTT zaledwie kilka tygodni temu. Federacja oprócz rozgrywek międzynarodowych, udostępnia też materiały wideo Bundesligi. Wiosną tego roku wystartowała również platforma OTT hiszpańskiej La Ligi. Treści wideo poprzez własne serwisy streamingowe udostępniają m.in. amerykańskie NBA i NHL.

Platforma Ekstraklasa.TV jest dostępna w języku polskim, a niebawem działać będzie także w  wersji angielskiej. Na bieżąco wprowadzane są modyfikacje, systematycznie uruchamiane będą też dodatkowe funkcjonalności. Z serwisu obecnie można korzystać w wersji przeglądarkowej pod adresem www.ekstraklasa.tv oraz testowo w aplikacji mobilnej (w pierwszej kolejności na iOS, a następnie Android), a w ciągu kilku kolejnych miesięcy platformę będzie można instalować na Smart TV i Apple TV. Ekstraklasa jest jedną z wiodących pod względem technologicznym lig w Europie. W ciągu ostatnich dwóch lat zainwestowała w takie przedsięwzięcia 30 mln zł. Jako jedna z pierwszych w Europie zakupiła własne wozy produkcyjne (OB. Van HD i 4K) i wprowadziła standard transmisji 4K Ultra HD HDR, korzysta z systemu trackingu – TRACAB™ i statystyk danych fitness. Zorganizowała  też Ekstraklasa Games – największy w historii turniej gry FIFA w Polsce oraz wprowadziła innowacyjną w skali europejskiej ligową aplikację mobilną. Własna platforma OTT jest kolejnym projektem Ekstraklasy o innowacyjnym charakterze.

Źródło: Ekstraklasa S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Chirurgia plastyczna to prawdziwa plaga wśród ludzi dążących do perfekcji. Niestety, marzenia o byciu idealnym nie zawsze kończą się dla pacjentów dobrze… Zoom TV zaprasza na premierową serię Operacje plastyczne do poprawki, w której najlepsi na świecie lekarze chirurgii plastycznej zmierzą się z najtrudniejszymi wyzwaniami w swoim zawodowym życiu.
Domena .icu, należąca do chińskiego koncernu Alibaba, jest obecnie najpopularniejszą i jednocześnie najszybciej rosnącą na świecie domeną z nietypowym rozszerzeniem. Wyprzedza ona następujące domeny: .top .xyz, .site, .vip, .online, .club, .wang, .live, .shop. W Polsce niezmiennie najpopularniejszą nietypową domeną jest .online, która wyprzedza kolejno: .site, .xyz, .ovh,...
Grupa Kino Polska TV zwiększyła zasięg swoich kanałów
Gametoon HD na stałe w pakiecie Select UPC Polska; Kino Polska Muzyka w najszerszym pakiecie Netii.
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard 2019
Reklama polskiej marki RESERVED z modelką Kendall Jenner zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard za cały 2019 rok. Drugie miejsce na podium należy do spotu promującego Samsung Galaxy Note 10, w którym raper i przedsiębiorca Wojtek Sokół odbywa Bardzo Ważne Spotkanie. Zeszłoroczne podium zamyka wideo z cyklu “Szef i reszta”, w...
Raport IMM: Grudzień - bez zmian na pozycji lidera rankingu opiniotwórczych mediów
Onet, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to najczęściej cytowane media w grudniu 2019 r. według najnowszego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764