logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekstraklasa wybrała Red Bee jako partnera technologicznego do serwisu OTT

  PR 06.04.2021, przeczytano 175 razy

Ekstraklasa S.A. wybrała Red Bee Media jako partnera technologicznego, z którym będzie rozwijać platformę streamingową Ekstraklasa.TV. Red Bee to międzynarodowa firma, założona przez BBC, a dziś należąca do Ericsson, która dostarcza cyfrowe narzędzia do zarządzania, dystrybucji, nadawania i komercjalizacji treści wideo, m.in. poprzez platformy OTT. Prace nad serwisem Ekstraklasy ruszą jeszcze w tym sezonie, zaś głównym kierunkiem zmian będzie większa interaktywność i personalizacja, dalsza poprawa user experience, wdrożenie modelu reklamowego, a w przyszłości możliwość rozszerzenia serwisu o dodatkowe treści sportowe, nie tylko piłkarskie, czy integrację Ekstraklasa.TV z sieciami kablowymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekstraklasa-wybrala-red-bee-jako-partnera-technologicznego-do-serwisu-ott,390905,artykul.html

- Sposób konsumpcji mediów, zwłaszcza treści wideo, także sportowych, bardzo szybko się zmienia. Wpływ pandemii na życie społeczne dodatkowo przyspieszył te trendy. Mamy wiec coraz większy udział w rynku platform streamingowych, pogłębiające się zjawisko multi-screen, a jednocześnie rosnącą popularność krótkich, ale emocjonujących treści wideo, zwłaszcza wśród młodych. Obserwujemy te zmiany i chcemy wejść z naszą platformą OTT na kolejny poziom, dostarczając kibicom wersję 2.0 serwisu Ekstraklasa.TV z nowymi funkcjonalnościami, większą liczbą krótkich, atrakcyjnych, nasyconych informacjami formatów wideo. Doświadczenia, zwłaszcza ostatniego roku, pokazały, że kibice za granicą chcą oglądać naszą ligę, więc tym bardziej zależy nam, by ciągle iść do przodu i dawać odbiorcom kontent coraz ciekawszy i lepiej skrojony pod ich indywidualne potrzeby. Treści zarówno piłkarskie, dotyczące Ekstraklasy, ale nie tylko - w przyszłości także mecze Fortuna 1 Ligi czy walkę o Mistrzostwo Polski w ramach Ekstraligi kobiet, a także inne rozgrywki i dyscypliny sportu. Jesteśmy już po wstępnych rozmowach z innymi ligami i nad tym będziemy pracować w najbliższych kilkunastu miesiącach. Na pewno Ekstraklasa.TV, rozwijana we współpracy z Red Bee, będzie zupełnie nowym doświadczeniem wizualnym i użytkowym – zapewnia Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa S.A.

Red Bee jest jedną z ok. 30 firm zagranicznych i polskich, które przystąpiły do wieloetapowego przetargu Ekstraklasy dot. rozwoju Ekstraklasa.TV. Firma powstała w 2002 r., a w 2014 r. przejął ją technologiczny gigant - szwedzki Ericsson. Red Bee to wiodąca globalna firma świadczącą usługi medialne i partner najsilniejszych światowych marek z branży mediowej i nadawczej, a także wielu innych innowacyjnych firm oraz właścicieli praw mediowych. Treści przygotowane, zarządzane, transmitowane oraz streamowane poprzez Red Bee docierają do milionów ludzi na całym świecie. Firma była zaangażowana w uruchomienie wielu serwisów streamingowych, w tym w 2020 r. - SportsTribal w Wielkiej Brytanii i Wnited, pierwszej na świecie platformy streamingowej poświęconej kobiecej piłce nożnej.

- Red Bee to sprawdzona marka. Firma ma na koncie wiele innowacyjnych projektów, zna trendy rynkowe i wie, w którym kierunku iść biznesowo oraz technologicznie. Cechuje ją myślenie poza schematami, innowacyjność, dobre rozumienie biznesu sportowego oraz oczekiwań odbiorców kontentu. Do mocnych stron tego partnera należy bogate doświadczenie oraz jego kompatybilność z potrzebami Ekstraklasy i naszej producenckiej spółki – argumentuje wybór Red Bee Marcin Serafin, dyrektor operacyjny Ekstraklasa Live Park.

Pierwsze efekty prac Red Bee i Ekstraklasy kibice będą mogli zobaczyć jeszcze przed sezonem 2021/22. Zmieniona Ekstraklasa.TV będzie dostępna w języku polskim na www oraz poprzez aplikacje mobilne na telefony z systemem operacyjnym iOS i Android. Oprócz tego Ekstraklasa ma być też dostępna w Smart.TV, w pierwszej kolejności na LG Smart.TV, Apple.TV, Android.TV oraz docelowo także na Samsung Smart.TV.

- Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w ewolucji Ekstraklasa.TV i przyczynić się do jej rozwoju, dostarczając widowni za granicą oraz w Polsce wysokiej jakości, emocjonujące treści piłkarskie - mówi Steve Nylund, CEO Red Bee Media. - Widzimy wyraźny trend wzrostowy dotyczący tego typu oferty, czyli kierowanej bezpośrednio do odbiorców, pozwalającej markom jak Ekstraklasa w pełni wykorzystać możliwość nawiązania kontaktu z fanami, a jednocześnie zarabiania na prawach do treści – dodaje.

Serwis Ekstraklasa.TV, który ruszył latem 2019 r., ma około 200 tys. zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Dzięki platformie kibice za granicą (poza krajami objętymi licencjami na wyłączność transmisji) mogą na żywo oglądać wszystkie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy po wykupieniu abonamentu lub dostępu pay-per-view na pojedyncze spotkania. Oprócz tego fani piłki nożnej zyskują wiele dodatkowych treści wideo, jak skróty, najciekawsze akcje meczowe. W Polsce kibice Ekstraklasy mają bezpłatny dostęp do serwisu ze skrótami wszystkich meczów oraz innymi materiałami wideo, za wyjątkiem transmisji live.

Źródło: Ekstraklasa S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TikTok wiodąca platforma krótkich filmów wideo, wprowadza nową funkcję dla reklamodawców chcących budować świadomość marki i zwiększać efektywność prowadzonych kampanii marketingowych. TikTok Reach & Frequency oferuje przejrzyste warunki planowania działań brandingowych, monitorowanie grona odbiorców oraz liczby wyświetleń przekazu reklamowego....
Aż 10 tys. zł mogą wygrać słuchacze Radia Złote Przeboje w nowym konkursie antenowym "Dycha po ósmej". Zabawa, w której można wziąć udział od dziś - środy, 14 kwietnia 2021 r., rozgrywana jest w porannej audycji "Złote Przeboje na dzień dobry". Uczestnicy konkursu w 10 sekund będą musieli odgadnąć nazwiska gwiazd, których głosy...
„People first. Not cookies” - Grupa Wyborcza z nowym hasłem
Grupa Wyborcza, która zajmuje się sprzedażą reklam marki Wyborcza, podkreśla w swoich działaniach nowe hasło - „People first. Not cookies”. Nawiązuje w ten sposób do skoncentrowania działań marki wokół prawdziwych odbiorców – czytelników, użytkowników i subskrybentów Wyborcza.pl, a w wymiarze reklamowym – na...
Nowa strategia rozwoju platformy informacyjnej Newsme.pl
Po trzech latach obecności na rynku mediów newsme.pl ze swoją aktywną i oddaną społecznością budowaną przez cały ten czas decyduje się na intensyfikację oraz dynamizację działań. W tym celu przedstawia nową strategię rozwoju z zachowaniem esencji ducha marki – tak wewnątrz, jak i zewnątrz. To kompleksowy i gruntowny proces rozbudowy, wykorzystujący dotychczasowy...
Awanse i zmiany w zespole komunikacji korporacyjnej Agory
Od kwietnia 2021 r. Agata Staniszewska, rzecznik prasowy Agory jest jednocześnie zastępcą dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej spółki. Dyrektorem komunikacji Agory jest od wielu lat Nina Graboś, łącząca od listopada 2020 r. zadania szefowej zespołu ds. PR i relacji inwestorskich z rolą szefa biura zarządu Agory. Oprócz tego od lutego 2021 r. Anna Fidos jako...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764