logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekstraklasa.TV rozwijana z nowym partnerem technologicznym

  PR 20.07.2023, przeczytano 355 razy

Ekstraklasa.TV, platforma streamingowa Ekstraklasy, na start sezonu 2023/24 rusza w nowej odsłonie i z nowymi funkcjonalnościami. Rozwojem technologicznym ligowego serwisu OTT zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej zajmuje się TISA AG,  polsko-szwajcarska firma z branży sport-tech. Współpraca z nowym partnerem ma zapewnić platformie Ekstraklasa.TV lepszą dystrybucję i nowe możliwości monetyzacji, a użytkownikom dalszą poprawę tzw. user experience.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekstraklasa.tv-rozwijana-z-nowym-partnerem-technologicznym,400842,artykul.html

Jednym z rozwiązań, których wdrożeniem zajęła się TISA na rzecz Ekstraklasa.TV, jest objęcie platformy modułem jednokrotnego logowania, tzw. Single Sign-On (SSO). Ta funkcjonalność jest już dostępna dla kibiców korzystających z innych ligowych aplikacji i serwisów – Ekstraklasa.org, aplikacji mobilnej Ekstraklasy i aplikacji Lotto Fantasy. Poza tym dzięki zmianom wprowadzonym w systemie platformy użytkownicy aplikacji mobilnej Ekstraklasa.TV mają możliwość wykupienia subskrypcji Ekstraklasa.TV na całym świecie z wyłączeniem Polski, Rosji i Białorusi. Ponadto wdrożono nowy wygląd aplikacji oraz poprawiono tzw. user-experience. Oznacza to uproszczony proces rejestracji i intuicyjną nawigację, szybkie odnajdowanie meczów na żywo czy możliwość korzystania z szybkiej wyszukiwarki. Planowane jest także przystosowanie serwisu pod kątem przyszłej sprzedaży reklam czy rozszerzenia o nowe rodzaje treści.

Nowy partner technologiczny Ekstraklsa.TV to firma założona przez ekspertów z bogatym doświadczeniem w branży technologicznej i sportowej. Firma dostarcza spersonalizowane produkty cyfrowe wspomagające rozwój organizacji sportowych oraz usługi, oparte na nowoczesnych technologiach. TISA ma już na koncie współpracę z polską ligą przy innych jej projektach technologicznych – odpowiada za rozwój zarówno jej oficjalnej strony internetowej, jak i aplikacji mobilnej. Wieloletnimi partnerami TISA, poza Ekstraklasą, są m.in. największe światowe federacje piłkarskie, ligi oraz kluby piłkarskie.  

– TISA to partner, który sprawdził się przy innych ważnych dla ligi projektach technologicznych, zna Ekstraklasę i nasze oczekiwania, więc rozszerzenie współpracy o Ekstraklsa.TV jest dość naturalnym krokiem. Bardzo się cieszę, że możemy wspólnie rozwijać tę platformę. Biorąc pod uwagę kierunki, w jakich zmienia się sposób śledzenia sportu przez kibiców, zwłaszcza młodych widzów, Ekstraklasa.TV jest dla nas bardzo ważnym przedsięwzięciem. Stąd dążymy do tego, by pracować z partnerem, który dysponuje odpowiednim know-how, doświadczeniem oraz dobrze rozumie specyfikę dziedziny, w której pracujemy – mówi Marcin Serafin, dyrektor operacyjny Ekstraklasa Live Park.

- TISA niezmiennie od 5 lat stale inwestuje w rozwój własnych produktów oraz usług, przekuwając wieloletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych organizacjach na sukces naszych partnerów na niełatwej drodze cyfryzacji w branży sportowo-rozrywkowej. Jesteśmy dumni jako partner Ekstraklasy, zdecydowanego lidera obszaru, rozszerzając naszą współpracę o kolejny istotny element - platformę streamingową. Ekstraklasa to organizacja z dużymi ambicjami, której profesjonalizm prezentuje najwyższy europejski poziom. Cieszymy się, że będziemy mogli rozwijać jej ofertę wykorzystując do tego platformę OTT zbudowaną i rozwijaną w 100% w Polsce – mówi Mateusz Lentowczyk, CEO TISA.

Za pośrednictwem Ekstraklasa.TV kibice za granicą (z wyłączeniem Białorusi i Rosji) mogą oglądać transmisje ekstraklasowych meczów, wykupując dostęp  abonamentowy: miesięczny lub sezonowy. Na platformie są też dostępne bezpłatne materiały wideo – skróty, kompilacje, najlepsze akcje czy informacje o drużynach. Do tych treści mają dostęp także kibice w Polsce.  

Ekstraklasa.TV jest dostępna w języku polskim na www oraz poprzez aplikacje mobilne na telefony z systemem operacyjnym iOS i Android. Oprócz tego, od połowy sierpnia z ligowej platformy będzie można korzystać także poprzez Apple.TV, Android.TV oraz Samsung Smart.TV. Kolejne funkcjonalności i sposoby dystrybucji będą wdrażane sukcesywnie. Mecze pokazywane są z polskim  komentarzem. Subskrypcja na cały sezon 2023/24 kosztuje 69,99 euro, na pół sezonu 34,99 euro, a na miesiąc 10,99 euro.

– Ekstraklasa.TV to ważny kanał komunikacji z kibicami. Naszą platformę uruchomiliśmy jako jedna z pierwszych lig w Europie i obecnie niemal na całym świecie można oglądać nasze mecze live. Jest to też prosty sposób dla polskich kibiców, by śledzić krajowe rozgrywki podczas zagranicznych wyjazdów czy urlopów. Cieszymy się, że z serwisu korzysta coraz więcej osób, także w Polsce. Obecnie jest to już ok. 380 tys. użytkowników, z czego prawie 60 tys. osób to kibice, którzy dołączyli w ostatnim sezonie. Nieustannie pracujemy nad rozwojem tej platformy, by zapewniać jej coraz większą dostępność, interaktywność i intuicyjność. Bardzo liczymy, że dzięki współpracy z nowym partnerem atrakcyjność Ekstraklasa.TV i jej zasięgi będą dalej rosły –  komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

Oprócz dystrybucji poprzez serwis Ekstraklasa.TV, w sezonie 2023/24 rozgrywki są dostępne w  13 krajach w ramach tradycyjnej telewizji lub lokalnych platform oraz w około 200 innych terytoriach poprzez platformę Onefootball. Na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii trzy wybrane mecze z każdej kolejki pokazuje Sportdigital. Licencja pozwala na transmisję spotkań na platformie “commentaro”, skrótów meczowych w programie “Scooore” w telewizji Sport1 (telewizja bezpłatna) oraz na platformie DAZN. W siedmiu krajach południowej Europy – Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Macedonii Północnej, Czarnogórze i Kosowie – transmisje są przeprowadzane za pośrednictwem telewizji Arena Sport. Ma ona prawo do pokazania wszystkich spotkań w kolejce. W Izraelu po dwa spotkania z każdej serii spotkań pokazuje Maariv (Charlton). Mieszkańcy Słowacji mają zaś dostęp do rywalizacji w Ekstraklasie dzięki TV JOJ. W Gruzji prawa posiada agencja Greenfield Solutions – trwają ostatnie ustalenia z sublicencjobiorcą w tym kraju. Współpraca z platformą Onefootball odbywa się na bazie porozumienia z European Leagues i Octagon. W jej ramach są dostępne po trzy spotkania z jednej kolejki.

Licencja do eksploatacji audiowizualnych praw bukmacherskich jest nadal w rękach IMG ARENA, która dostarcza sygnał wszystkich meczów bukmacherom na całym świecie, z wyłączeniem Polski. Licencje do korzystania z tzw. „fast betting data” czyli danych statystycznych, koniecznych do obstawiania wyników i innych parametrów meczu u bukmacherów na świecie (również z wyłączeniem Polski) są współdzielone przez Stats Perform, Genius Sports oraz Sportradar.

Źródło: Ekstraklasa SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„5. rewolucja” wkracza do Radia Nowy Świat
amian Kwiek, były dziennikarz Trójki, rozpoczyna współpracę z Radiem Nowy Świat. Będzie autorem nowego podcastu „5. rewolucja”, którego punkt wyjścia to idea nawiązująca do rewolucji przemysłowych.
Atrakcyjne produkcje z katalogu BBC Studios stały się teraz dostępne na żądanie dla Abonentów usług telewizyjnych UPC.
Seriale TVN Warner Bros. Discovery debiutują za granicą
Po sukcesie na rynku lokalnym seriale fabularne pod marką Player Original ruszają w dalszą podróż! Wybrane tytuły z bogatej biblioteki fabularnej TVN Warner Bros. Discovery wkrótce zadebiutują na platformie MAX w USA i 29 krajach Europy. Pierwszy – miniserial „Kontrola” Nataszy Parzymies – będzie dostępny dla widzów za granicą już od 8...
Czterokrotny laureat Pulitzera publikuje na Goniec.pl
Wraz z początkiem grudnia funckję redaktora naczelnego Gońca objał Janusz Schwertner. Do zespołu dołączyli również dziennikarze Mateusz Baczyński oraz Jakub Wątor. Pod nowym kierownictwem redakcja wystartowała ze specjalną akcją #ŁącząNasMedia, w ramach której współpracować będzie z najsłynniejszymi i najlepszymi dziennikarzami z całego świata. W...
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” ze świąteczną akcją dla subskrybentów
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zaprosiły do świątecznej współpracy znakomite autorki i autora, którzy napiszą wyjątkowe opowieści specjalnie dla subskrybentów Wyborcza.pl. W głosowaniu, które potrwa do 13 grudnia br., czytelnicy i czytelniczki będą mogli sami zdecydować o tematach podejmowanych w świątecznych historiach. Akcji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764