logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Elam – nowy laminator pneumatyczny marki Shield

  PR 06.07.2017, przeczytano 687 razy
ilustracjastrzałka

Elam to „odchudzony” wariant znanego laminatora Shield. Mimo braku kilku topowych funkcji, Elam nadal cechuje się ponadprzeciętną jakością laminacji, dzięki zastosowaniu unikalnego,  pneumatycznego docisku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/elam-%E2%80%93-nowy-laminator-pneumatyczny-marki-shield,33041,artykul.html

Idea urządzenia o nazwie „Shield” powstała w 2011 roku podczas targów ISA w Las Vegas. Sergio Ferrari z włoskiej firmy Neolt i Paul Koch z holenderskiego Signsbase (dziś Cosign) postanowili zbudować idealny laminator dla „reklamiarzy”. Mix wiedzy z Holandii, Belgii, Włoch i DNA pochodzące z USA pozwoliło ten projekt urzeczywistnić.

Przez lata prototypy produkowane w fabryce we włoskim Bergamo ulepszano. Wiele zmian i funkcjonalności zostało wprowadzanych na podstawie rzeczywistych potrzeb producentów reklam. Oficjalna premiera Shield’a miała miejsce podczas targów Fespa w 2013 roku w Londynie. Produkt szybko został doceniony przez rynek. Aktualnie Shield i nowy Elam sprzedawany jest w ponad 30 krajach. Polskim dystrybutorem jest firma Atrium Centrum Ploterowe.

Elam = Shiled dla każdego

Elam w odróżnieniu od „pełnego Shielda” nie posiada wbudowanego kompresora, należy więc go podłączyć zewnątrz. Dzięki temu koszt urządzenia jest niższy. Mimo to po takim zabiegu, Elam jak i Shield, gwarantującą ciągły i stały docisk rolek laminujących do 6 bar. Jest to najważniejsza przewaga tego urządzenia nad „zwykłymi” laminatorami. To właśnie dzięki pneumatyce Elam i Shield są plasowane o kilka kroków przed innymi laminatorami. Zaawansowane systemy kontroli automatycznie dostosowują parametry pracy.

Elam proponowany jest w 2 wariantach i umożliwia laminację materiałów do szerokości 1400 oraz do 1650 mm. W odróżnieniu od Shielda nie można go rozbudować o niektóre z modułów dodatkowych jak np. stoły, czy pneumatyczny trymer pionowy rozcinający wydruki. Ale za to dodatki takie jak system antystatyczny, system nawijająco-rozwijający, czy  podgrzewanie rolki (do 50 stopni) są jak najbardziej dostępne.

Elam i Shield dzięki systemowo ciśnieniowemu są także bardziej ekologiczne i ekonomiczne gdyż ich zużycie energii jest niższe od silników elektrycznych. Siłowniki przystosowują się automatycznie do różnych grubości materiałów. Wstępnie określone ciśnienie dla danego materiału można zmodyfikować w czasie pracy.

Wydajność maksymalna laminatora Elam wynosi 3m/min (dla porównania Shield to 5 m/min). Jednak należy pamiętać, że dużą gamę materiałów nie laminuje się aż tak szybko, przez co Elam’a można zaklasyfikować do grupy wydajnych laminatorów.

Dla kogo

Elam został zaprojektowany dla tych, którzy chcieli by zaoszczędzić trochę gotówki , nie rezygnując z najwyższej jakości laminacji marki Shield. Laminator ten powstał dla „reklamiarzy” czyli różnej wielkości agencji reklamowych i drukarni wielkoformatowych, gdzie zachodzi potrzeba zabezpieczania zadrukowanej grafiki  laminatem. Jednakże, sprawdzi się także w różnego rodzaju zakładach produkcyjnych, wymagających idealnego przeniesienia folii samoprzylepnej na elastyczne czy też sztywne podłoże.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764