logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Elam – nowy laminator pneumatyczny marki Shield

  PR 06.07.2017, przeczytano 685 razy
ilustracjastrzałka

Elam to „odchudzony” wariant znanego laminatora Shield. Mimo braku kilku topowych funkcji, Elam nadal cechuje się ponadprzeciętną jakością laminacji, dzięki zastosowaniu unikalnego,  pneumatycznego docisku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/elam-%E2%80%93-nowy-laminator-pneumatyczny-marki-shield,33041,artykul.html

Idea urządzenia o nazwie „Shield” powstała w 2011 roku podczas targów ISA w Las Vegas. Sergio Ferrari z włoskiej firmy Neolt i Paul Koch z holenderskiego Signsbase (dziś Cosign) postanowili zbudować idealny laminator dla „reklamiarzy”. Mix wiedzy z Holandii, Belgii, Włoch i DNA pochodzące z USA pozwoliło ten projekt urzeczywistnić.

Przez lata prototypy produkowane w fabryce we włoskim Bergamo ulepszano. Wiele zmian i funkcjonalności zostało wprowadzanych na podstawie rzeczywistych potrzeb producentów reklam. Oficjalna premiera Shield’a miała miejsce podczas targów Fespa w 2013 roku w Londynie. Produkt szybko został doceniony przez rynek. Aktualnie Shield i nowy Elam sprzedawany jest w ponad 30 krajach. Polskim dystrybutorem jest firma Atrium Centrum Ploterowe.

Elam = Shiled dla każdego

Elam w odróżnieniu od „pełnego Shielda” nie posiada wbudowanego kompresora, należy więc go podłączyć zewnątrz. Dzięki temu koszt urządzenia jest niższy. Mimo to po takim zabiegu, Elam jak i Shield, gwarantującą ciągły i stały docisk rolek laminujących do 6 bar. Jest to najważniejsza przewaga tego urządzenia nad „zwykłymi” laminatorami. To właśnie dzięki pneumatyce Elam i Shield są plasowane o kilka kroków przed innymi laminatorami. Zaawansowane systemy kontroli automatycznie dostosowują parametry pracy.

Elam proponowany jest w 2 wariantach i umożliwia laminację materiałów do szerokości 1400 oraz do 1650 mm. W odróżnieniu od Shielda nie można go rozbudować o niektóre z modułów dodatkowych jak np. stoły, czy pneumatyczny trymer pionowy rozcinający wydruki. Ale za to dodatki takie jak system antystatyczny, system nawijająco-rozwijający, czy  podgrzewanie rolki (do 50 stopni) są jak najbardziej dostępne.

Elam i Shield dzięki systemowo ciśnieniowemu są także bardziej ekologiczne i ekonomiczne gdyż ich zużycie energii jest niższe od silników elektrycznych. Siłowniki przystosowują się automatycznie do różnych grubości materiałów. Wstępnie określone ciśnienie dla danego materiału można zmodyfikować w czasie pracy.

Wydajność maksymalna laminatora Elam wynosi 3m/min (dla porównania Shield to 5 m/min). Jednak należy pamiętać, że dużą gamę materiałów nie laminuje się aż tak szybko, przez co Elam’a można zaklasyfikować do grupy wydajnych laminatorów.

Dla kogo

Elam został zaprojektowany dla tych, którzy chcieli by zaoszczędzić trochę gotówki , nie rezygnując z najwyższej jakości laminacji marki Shield. Laminator ten powstał dla „reklamiarzy” czyli różnej wielkości agencji reklamowych i drukarni wielkoformatowych, gdzie zachodzi potrzeba zabezpieczania zadrukowanej grafiki  laminatem. Jednakże, sprawdzi się także w różnego rodzaju zakładach produkcyjnych, wymagających idealnego przeniesienia folii samoprzylepnej na elastyczne czy też sztywne podłoże.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764