logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Electrolux uruchamia w Gdańsku Strefę Electrolux, którą zainauguruje pokaz mody Tomasza Ossolińskiego

  PR 15.07.2021, przeczytano 1032 razy
ilustracja

Electrolux rusza z nową odsłoną kampanii „Pierz, susz, noś dłużej”, w której inspiruje do proekologicznych wyborów i pokazuje jak poprzez drobne zmiany zachowań dbać o środowisko naturalne. Osią działań tegorocznej kampanii jest letnia aktywacja – Strefa Electrolux. To popupowa przestrzeń zlokalizowana na plaży w Gdańsku Brzeźno, w ramach której działać będzie cyrkularny butik we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania. Powstanie Strefy zainauguruje wyjątkowe wydarzenie - pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego, który po raz kolejny wspiera w działaniach proekologicznych markę Electrolux. Promocja Strefy obejmuje działania w digitalu i przestrzeni miejskiej, których start zaplanowano na 15 lipca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/electrolux-uruchamia-w-gdansku-strefe-electrolux%2C-ktora-zainauguruje-pokaz-mody-tomasza-ossolinskiego,392286,artykul.html

Założenia kampanii „Pierz, susz, noś dłużej”

Każdego roku do wytworzenia nowych ubrań zużywane są ok. 93 miliardy m³ wody. W trakcie procesu ich produkcji wyemitowanych zostaje ok. 1,2 miliarda ton dwutlenku węgla. Co gorsze, zaledwie mniej niż 1% materiałów zużytych do produkcji tkanin poddawany jest recyklingowi, a miliony ton ubrań trafiają na śmietnik.* Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest tzw. „fast fashion”, czyli szybki przemysł odzieżowy zachęcający do jednorazowych zakupów. W rezultacie „szybka moda” doprowadziła do  dwukrotnego wzrostu ilości produkowanej odzieży od 2000 roku, kiedy stała się istotnym segmentem rynku. W ciągu ostatnich 15 lat średni czas użytkowania odzieży spadł zaś aż o 35%.**

Liniowy model konsumpcji, na którym oparta jest aktualnie gospodarka większości współczesnego świata, działa na zasadzie „kup, zużyj, wyrzuć”. Z analiz UE wynika, że jeśli nadal będziemy w takim tempie postępować w eksploatacji zasobów, to do 2050 r. będziemy potrzebować zasobów trzech Ziem. Skończone zasoby i kwestie klimatyczne wymagają zatem przejścia od modelu liniowego do neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, zrównoważonej środowiskowo i całkowicie „cyrkularnej” gospodarki.

- Jedyne wyjście z sytuacji, w którą sami się zapędziliśmy czyniąc z gospodarki linearnej obowiązujący współcześnie wzorzec rozwoju, to odzyskiwać to, co już wytworzyliśmy, zamykać obieg ubrań, sprzętów i wszystkich wytwarzanych dóbr tak, by jak najwięcej elementów wracało do obiegu, jak w naturze. Najważniejszy dziś po stronie nabywców jest umiar w konsumpcji, a po stronie producentów projektowanie rzeczy, które będą mogły wrócić, będą naprawialne i długotrwałe. Współpraca z marką Electrolux to dla Ubrania do Oddania możliwość wyjścia z naszą ideą do szerszego grona odbiorców i odbiorczyń. To pokazanie innym firmom i inicjatywom, że duży biznes i start-up’y z misją mogą długoterminowo współpracować, uczyć się od siebie i razem się rozwijać, dążąc wspólnie do redukcji swojego wpływu na środowisko. – mówi Anna Pięta, Strategy Manager, Ubrania do Oddania.

Dlatego marka Electrolux, realizując globalną misję, której nieodzowną częścią jest zrównoważony rozwój i troska o planetę, postanowiła zainicjować kolejną odsłonę rozpoczętej w 2020 roku kampanii „Pierz, susz, noś dłużej”. Kampania inspiruje do wspierających ekologię wyborów i pokazuje, jak poprzez drobne zmiany zachowań oraz wsparcie modelu cyrkularnego w gospodarce i konsumpcji można dbać o środowisko naturalne.

- Od kilkunastu lat świat, dosłownie i w przenośni, pali nam się pod nogami – jeśli chcemy utrzymać Ziemię miejscem możliwym do życia, musimy, jako marki i konsumenci, wprowadzić poważne zmiany w naszych codziennych zachowaniach. Electrolux to marka, która wspiera takie podejście i promuje postawę sustainabillity w swoim modelu biznesowym oraz wśród konsumentów. Kampania Pierz, susz, noś dłużej, którą zapoczątkowaliśmy w 2020 roku, to przeciwstawienie się trendom „fast fashion”. Nie nawołujemy do radykalnej rewolucji w stylu życia. Promujemy nowe nawyki związane z dbaniem o ubrania, które w długiej perspektywie zbudują świadomość tego, w jaki sposób traktowanie ubrań z szacunkiem przekłada się na środowisko. – mówi Natalia Kostera, Brand Manager Electrolux.

ilustracjastrzałka

Strefa Electrolux – butik z modą cyrkularną, przestrzeń customizacji, relaksu i showroom

Letnia aktywacja kampanii „Pierz, susz, noś dłużej” to Strefa Electrolux zlokalizowana na plaży Gdańsk Brzeźno, w której każdy będzie mógł dowiedzieć się, jak dbać o ulubione ubrania, aby cieszyć się nimi jak najdłużej i przez to dbać o planetę. Działalność Strefy zainauguruje pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego, ambasadora marki. Cała kolekcja została uszyta z tkanin z poprzednich kolekcji projektanta z 20 lat pokazów mody i sztuk teatralnych, do których robił kostiumy. Wydarzenie odbędzie się 23 lipca.

- Tylko 1 procent z wyrzuconych w tym roku na śmietnik ponad 90 milionów ton niesprzedanych ubrań i akcesoriów, które produkuje branża odzieżowa, poddanych zostanie recyklingowi. Reszta zaśmieci naszą planetę i przyczyni się do nieodwracalnych zmian w środowisku naturalnym. Nie chcę się do tego dokładać. Najnowszą kolekcję na wiosnę-lato 2022 postanowiłem po raz pierwszy stworzyć w duchu mody cyrkularnej i odzysku w całości. Do jej powstania wykorzystałem wyłącznie resztki tkanin, z których szyłem swoje kolekcje w ciągu ostatnich 20 lat pracy. Cieszę się, że wraz z marką Electrolux i Ubrania do Oddania mam możliwość pogodzić zamiłowanie do mody i ubrań ze zrównoważonym rozwojem. Realizujemy projekt, który jest spójny ideowo i dobry dla planety. Dlatego jest tak wyjątkowy i ważny – mówi Tomasz Ossoliński, projektant mody.

Strefa Electrolux podzielona jest na 4 przestrzenie. W Strefie działać będzie butik z modą cyrkularną „Noś dłużej” we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania, w którym można kupić ubrania z drugiej ręki i modele z cyrkularnej kolekcji Tomasza Ossolińskiego. Strefa to także przestrzeń customizacji, w której eksperci pokażą jak dawać ubraniom drugie życie, przestrzeń relaksu, czyli idealne miejsce do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz showroom produktów z linii Electrolux PerfectCare, pozwalających na pranie i suszenie z wykorzystaniem systemów, które wpływają na oszczędność wody i energii, a przede wszystkim zapewniają dbałość o tkaniny, przedłużając ich trwałość.

Projekt Strefy jest spójny z proekologicznymi założeniami marki także w wymiarze technicznym. Wszystkie materiały, które zostały wykorzystane do budowy Strefy Electrolux, pochodzą z drugiego obiegu i po zakończeniu akcji zostaną przekazane do dalszego użytku organizacjom NGO.

ilustracjastrzałka

Kampania wspierająca działania Strefy

Aktywność Strefy wsparta jest kampanią realizowaną pod hasłem „Znajdź styl w dbaniu o planetę i noś się inaczej”. Start kampanii zaplanowano na 15 lipca. Obejmie ona działania digital, w tym video z udziałem Tomasza Ossolińskiego zapraszającego na swój pokaz mody cyrkularnej oraz do Strefy Electrolux, spoty audio (youtube i radia internetowe), działania w Social Mediach, współpracę z influencerami zaangażowanymi w działania proekologiczne oraz niestandardowe citilighty i ekrany LED zlokalizowane w Trójmieście.

Za strategię, kreację, produkcję kampanii oraz działania PR z zakresu media relacji odpowiada agencja Cut The Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith. Organizację Strefy powierzono agencji eventowej Awena.

Źródło: Cut The Mustard

Dodatkowe informacje:

* Źródło: Ellen MacArthur Foundation, A new textiles economy: Redesigning fashion’s future, (2017,http://www.ellenmacarthurfoundation.org/publications).
** Źródło: https://www.nature.com/articles/s43017-020-0039-9, za: https://sukces.rp.pl/styl/5967-nowe-raporty-potwierdzaja-fast-fashion-niszczy-planete/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764