logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Elle – ponad 1,7mln wyświetleń na Tiktok

  PR 27.02.2020, przeczytano 578 razy
ilustracjastrzałka

ELLE to tytuł, który jako pierwszy magazyn w Polsce pojawił się na platformie TikTok.  Zaskoczył użytkowników platformy jakościową rozrywką utrzymaną w estetyce premium. Na kanale zobaczymy bohaterów ze świata mody i popkultury, muzyczne wideo, a także poznamy bliżej pracę redakcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/elle-%E2%80%93-ponad-1%2C7mln-wyswietlen-na-tiktok,385854,artykul.html

TikTok to alternatywna platforma umożliwiająca naszym partnerom prezentowanie treści i produktów. Coraz więcej budżetów reklamowych marki lokują właśnie na tej platformie. Wideo na TikToku ma już dziś większe zasięgi niż na Instagramie. A ELLE specjalizuje się w internetowym contencie wideo spersonalizowanym z myślą o każdym z naszych kont społecznościowych.

Grudniowe badania (GEMIUS PBI) pokazują, że obecnie posiadając 1,4 mln polskich użytkowników, platforma jest na 6. miejscu wśród aplikacji społecznościowych na naszym rynku i ma wśród nich największą dynamikę wzrostu. W Polsce TikTok został już pobrany 5,7 mln razy (Priori Data).

Swoje konta na TikToku mają już takie marki mediowe jak Washington Post, przybywa też domów mody - TikToka założyło Versace. Jesteśmy pewni, że z odpowiednią strategią i kreatywnym konceptem stworzymy tam także przestrzeń dla ELLE. – mówi Marta Kowalska, redaktor prowadząca ELLE.pl

Kanał ELLE od stycznia wygenerował 1,7 mln wyświetleń.

Źródło: Burda International Poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Dwunastolatki czytają Elle.
I pewnie regularnie kupują...

avatar użytkownika
,

Może wzorują się na Washington Post?  

,

Dwunastolatki czytają WP?  

avatar użytkownika
,

Według najnowszych danych Newspoint głównym użytkownikiem aplikacji są kobiety w wieku 11-13 lat (53%) oraz 14-17 lat (21%). Mężczyźni stanowią tylko 15% odbiorców platformy. Zatem nie tylko 12-latki. Aby to oceniać trzeba by wiedzieć do jakiej grupy adresuje swoją komunikację Elle - skąd wiesz że nie do tej właśnie? Myślisz że jesteś jedynym który zna dane na temat użytkowników?  

,

Ponawiam pytanie.
Czy dwunastolatki kupują Washington Post i Elle?
  

avatar użytkownika
,

Ale dlaczego o to pytasz?  

,

Skoro są dominującą grupą, to chyba tak... czyż nie?
Wiadomo, pracują, zarabiają, to je stać.

Ah, wait...
  

avatar użytkownika
,

A skąd te wszystkie założenia? Może reklamodawcy wystarczy że będą potencjalnym czytelnikiem za kilka lat? Równie dobrze mógłbyś zapytać czy 6-letnie dziecko jest użytkownikiem elektronarzędzi marki, która płaci za brandowanie dziecięcych wiertarek ich logo. Znasz założenia i cele kampanii aby móc je oceniać, czy wróżysz z fusów?  

,

"Według najnowszych danych Newspoint głównym użytkownikiem aplikacji są kobiety w wieku 11-13 lat (53%)"

To chyba wyczerpuje dyskusję na temat założeń.

I oczywiste się staje, że samodzielne, dobrze zarabiające 12 latki kupują Elle, Vogue, Washington Post i NYT.
Bez dwóch zdań tak właśnie jest.
  

avatar użytkownika
,

Dowodzisz jedynie tego że nie masz nawet mglistego pojęcia ani o tym jakie były cele tej konkretnej komunikacji, ani jakie mogą być potencjalne cele w tego typu grupie docelowej. 12-latki nie muszą kupować dziś Elle aby marka ta odniosła korzyść z adresowanej do nich kampanii za kilka lat, gdy będą już potencjalnymi klientkami, albo nawet już dziś, dzięki efektowi "buzz marketingowemu" wytwarzanemu przez tę grupę.

To czy taka komunikacja jest etyczna to ciekawa, ale odrębna kwestia - należałoby zapytać czy udostępnianie tej platformy do celów marketingowych jest w ogóle etyczne. Ale o to samo można pytać np. w odniesieniu do reklamy emitowanej w dziecięcych kanałach telewizyjnych. Natomiast i jedno i drugie jest widać skuteczne skoro ktoś wykłada na taką reklamę pieniądze. Wydawca Elle potrafi ich zapewne pilnować nie gorzej od Ciebie.
  

,

W teorii tak to mogłoby zadziałać, pod warunkiem, że ktoś mający dziś siłę nabywczą, był followersem jakiejś wpływowej dwunastolatki.
A samo to zdanie przecież brzmi perwersyjnie.

Przekonanie, że dziś można sobie wychować przyszłego klienta odstawiłbym do lamusa. Nie wiadomo czy i w jakiej formie przetrwają mocne dzisiaj marki i platformy sm.
A współczesny klient, jak przekonują teoretycy, jest z tych co nie czekają.
  

avatar użytkownika
,

Nie wiadomo - czy Ty nie wiesz? Sądzisz że marketingowcy z Elle inwestują pieniądze nie wiedząc po co?  

,

Nie dalej jak kilka dni temu Playboy podjął nagłą decyzję o wstrzymaniu druku w USA.
Niby dojrzewali do decyzji od jakiegoś czasu, ale i tak jest zaskoczeniem dla branży, zwłaszcza, że USA to ojczyzna tego pisma.

W innej korporacji, dość mądry prezes podjął szereg nieprzemyślanych decyzji, skutkiem czego, jego korporacja wypadła z rynku mobilnego, choć, zapowiadało się, że zadomowi się na nim na dobre, z DOBRYM produktem.

Więc tak, ośmielam się twierdzić, że czasem marketoidzi popełniają kolosalne błędy, skutkujące jeśli nie upadkami firm, to bolesnymi porażkami.
  

avatar użytkownika
,

Błędy w biznesie są nieuniknione, jednak jeśli popełniają je specjaliści, nie mają zazwyczaj tak infantylnego i szkolnego charakteru jaki zasugerowałeś. Na infantylną wygląda raczej wiara, że specjaliści mogli popełnić błąd wyglądający na tak oczywisty.

Błędy na które się powołujesz rzadko mają z oczywistością coś wspólnego. Jeśli ktoś usiłuje tłumaczyć zjawiska gospodarcze "oczywistymi" mechanizmami, należy zachować daleko idącą ostrożność.
  

,

Błędy zwykle są oczywiste, i zwykle łatwe do wyeliminowania.
Problem polega na tym, że na pewnej wysokości w hierarchii pojawia się, niczym nie uzasadnione, przekonanie o nieomylności, skutkujące zamrożeniem aktywności ludzi, którzy mogliby zwrócić na nie uwagę w odpowiednim momencie, ale z obawy przed negatywnymi konsekwencjami takiego wyjścia przed szereg, ograniczających się do potakiwania.

  

avatar użytkownika
,

No to na koniec uracz nas przykładami kampanii poprawnie zaadresowanych na Tiktoku do grupy docelowej złożonej z 12-latek... Czas start!  

,

Równie dobrze mógłbyś mnie zapytać o udane kampanie w Superaku czy Fakcie...
  

avatar użytkownika
,

Kampanie w Fakcie nie są udane? W jakim sensie nie są?  

,

To jest ten sam poziom abstrakcji.
Fakt ma czytelników, Tiktok ma userów podejmujących samodzielne decyzje zakupowe.
  

avatar użytkownika
,

Fakt nie ma czytelników podejmujących decyzje zakupowe?  

,

Ma czytelników?  

avatar użytkownika
,

Według danych za zeszły rok Fakt miał najwięcej czytelników spośród wszystkich dzienników - 223 tys. egz. W tym samym czasie drugi w rankingu Super-Express miał 114 tys., Wyborcza 89 tys., Rzeczpospolita 42 tys., DGP 37 tys., Przegląd Sportowy 21 tys., a Gazeta Polska 14 tys. Jeszcze jakieś pytania?  

,

Nazywasz ludzi kupujących Fakt czytelnikami.
Reszta jest wyłącznie skutkiem tego nieporozumienia.
  

avatar użytkownika
,

Najwyraźniej nie rozumiesz mechanizmów świata reklamy, dlatego może zdziwić Cię informacja, że ci ludzie są dla reklamodawcy przede wszystkim odbiorcami, konsumentami - jego potencjalnymi klientami. Ich oddanie czytelnictwu nic a nic reklamodawcy nie interesuje ani nie ma najmniejszego wpływu na skuteczność prezentowanej w takim medium reklamy. Jeśli nie czytają tekstów redakcyjnych, to być może nawet lepiej, bo większą uwagę mogą poświęcić reklamom...  

,

Oooooo widzisz już zmieniasz front pisząc o odbiorcach i konsumentach.
Czyli jednak nie czytelnicy a odbiorcy i konsumenci?
  

avatar użytkownika
,

Czytelnicy faktu są dla reklamodawców tego medium odbiorcami i konsumentami. Jako tacy nie przestają być czytelnikami Faktu, nawet jeśli czytają mało, mało wnikliwie albo jeśli czytają głównie reklamy. Ta ostatnia opcja jest dla reklamodawcy najlepsza - a takie medium jest po prostu skuteczne. Nie ma tu żadnej sprzeczności logicznej.  

,

Są odbiorcami.
Czytelnikami w żadnym wypadku.
  

avatar użytkownika
,

Z tej zabawy semantycznej ma wynikać że reklama adresowana do nich jest nieskuteczna?  

,

To co wynika, to konkret.
Niepodważalny.

Choć rozumiem, że dla wielu niezrozumiały.
  

avatar użytkownika
,

I jaki jest ten niepodważalny konkret dotyczący skuteczności takiej reklamy? Będą jakieś twarde dane liczbowe z powołaniem się na wiarygodne źródło?  

,

To musisz poprosić tych, co się reklamują.
Na pewno mają twarde dowody na to, że się opłacało i je pokażą.
  

avatar użytkownika
,

Jeżeli płacą to z całą pewnością mają i z całą pewnością całkowicie przeczą one Twoim fantazjom - inaczej by nie płacili. Tylko po co mieliby je komuś pokazywać?  

,

To, że płacą nie dowodzi niczego ponad to, że płacą.  

avatar użytkownika
,

To że twierdzisz jakoby takich dowodów nie mieli świadczy tylko o tym że tak twierdzisz - o niczym więcej.  

,

Ja twierdzę jedynie, że samo płacenie jest dowodem na płacenie, na nic więcej.
  

avatar użytkownika
,

Nikt nie twierdzi inaczej. Ty jednak powiedziałeś coś więcej - że to płacenie to błąd, bo taka reklama jest nieskuteczna. Jak dotąd nie udało Ci się tego uzasadnić, więc wygląda na to że w tym zakresie udowodnione mamy tylko jedno - że Ty tak twierdzisz...  

,

Dwunastolatki czytają Elle.
I pewnie regularnie kupują...

Wiadomo. Pracują, zarabiają... kupują co lubią.
Ah wait.
  

avatar użytkownika
,

Skąd teza że muszą cokolwiek kupować albo czytać aby reklama zrealizowała swoje cele?  

,

Nie no, przecież wiadomo, że kupują nie tylko Elle.
Ponoć to najwięcej kupująca grupa zawodowa.
  

avatar użytkownika
,

Nie odpowiedziałeś na pytanie usiłując je zbyć sarkazmem. Nie umiesz odpowiedzieć?  

Najnowsze w tym dziale

Raport Strategiczny Internet 2019/2020 IAB Polska
Rok 2019 był dla polskiej branży reklamy cyfrowej przełomowy – internet, wzorem rozwiniętych rynków zachodnich, przegonił pod względem nakładów reklamowych telewizję. Dwucyfrowe tempo rozwojowe reklamy online zostało utrzymane, a jej wartość osiągnęła prawie 5 mld zł. W Europie pierwszy raz w historii wydatki na digital były wyższe od sumy wydatków...
Biuro Reklamy TVP wspiera mały biznes
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej stworzyło specjalną ofertę „Wspieramy Mały Biznes” dedykowaną małym i średnim przedsiębiorstwom. Oferta obejmuje emisję kompletnej, crossmediowej kampanii za 3999 zł netto, przy minimalnych formalnościach.
W nowej rzeczywistości szukamy najlepszych miejsc do prowadzenia dialogu. Do dzielenia się swoimi doświadczeniami i szukania rozwiązań na miarę nowych czasów. Takim miejscem jest LinkedIn. Dlatego startujemy z komunikacją od bp Polska na kanale LinkedIn. Po to, żeby mówić, jaką rolę chce i będzie odgrywać bp w nowym świecie, jak widzimy nasze zaangażowanie w...
Cykl „Historie sportowe” jest pierwszym wspólnym przedsięwzięciem Newsweeka oraz obchodzącego wkrótce 100. urodziny Przeglądu Sportowego. Na Newsweek.pl pojawi się kilkadziesiąt reportaży przygotowanych przez dziennikarzy obydwu redakcji: o kulisach wielkich pojedynków, niedokończonych rywalizacjach, byłych i obecnych mistrzach czy życiu prywatnym...
Coraz więcej reklam z osobami w wieku 50+
W Polsce rośnie odsetek reklam z udziałem osób w wieku 50 lat i więcej. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Biuro Reklamy TVP w 2020 roku osoby z pokolenia silver występowały w co piątej reklamie emitowanej w telewizji. Regularnie spada też odsetek reklam w których osoby starsze przedstawiane są w sposób stereotypowym kontekście babci, dziadka lub osoby chorej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764