logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Elle – ponad 1,7mln wyświetleń na Tiktok

  PR 27.02.2020, przeczytano 378 razy
ilustracjastrzałka

ELLE to tytuł, który jako pierwszy magazyn w Polsce pojawił się na platformie TikTok.  Zaskoczył użytkowników platformy jakościową rozrywką utrzymaną w estetyce premium. Na kanale zobaczymy bohaterów ze świata mody i popkultury, muzyczne wideo, a także poznamy bliżej pracę redakcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/elle-%E2%80%93-ponad-1%2C7mln-wyswietlen-na-tiktok,385854,artykul.html

TikTok to alternatywna platforma umożliwiająca naszym partnerom prezentowanie treści i produktów. Coraz więcej budżetów reklamowych marki lokują właśnie na tej platformie. Wideo na TikToku ma już dziś większe zasięgi niż na Instagramie. A ELLE specjalizuje się w internetowym contencie wideo spersonalizowanym z myślą o każdym z naszych kont społecznościowych.

Grudniowe badania (GEMIUS PBI) pokazują, że obecnie posiadając 1,4 mln polskich użytkowników, platforma jest na 6. miejscu wśród aplikacji społecznościowych na naszym rynku i ma wśród nich największą dynamikę wzrostu. W Polsce TikTok został już pobrany 5,7 mln razy (Priori Data).

Swoje konta na TikToku mają już takie marki mediowe jak Washington Post, przybywa też domów mody - TikToka założyło Versace. Jesteśmy pewni, że z odpowiednią strategią i kreatywnym konceptem stworzymy tam także przestrzeń dla ELLE. – mówi Marta Kowalska, redaktor prowadząca ELLE.pl

Kanał ELLE od stycznia wygenerował 1,7 mln wyświetleń.

Źródło: Burda International Poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Dwunastolatki czytają Elle.
I pewnie regularnie kupują...

avatar użytkownika
,

Może wzorują się na Washington Post?  

brak ikonki
,

Dwunastolatki czytają WP?  

avatar użytkownika
,

Według najnowszych danych Newspoint głównym użytkownikiem aplikacji są kobiety w wieku 11-13 lat (53%) oraz 14-17 lat (21%). Mężczyźni stanowią tylko 15% odbiorców platformy. Zatem nie tylko 12-latki. Aby to oceniać trzeba by wiedzieć do jakiej grupy adresuje swoją komunikację Elle - skąd wiesz że nie do tej właśnie? Myślisz że jesteś jedynym który zna dane na temat użytkowników?  

brak ikonki
,

Ponawiam pytanie.
Czy dwunastolatki kupują Washington Post i Elle?
  

avatar użytkownika
,

Ale dlaczego o to pytasz?  

brak ikonki
,

Skoro są dominującą grupą, to chyba tak... czyż nie?
Wiadomo, pracują, zarabiają, to je stać.

Ah, wait...
  

avatar użytkownika
,

A skąd te wszystkie założenia? Może reklamodawcy wystarczy że będą potencjalnym czytelnikiem za kilka lat? Równie dobrze mógłbyś zapytać czy 6-letnie dziecko jest użytkownikiem elektronarzędzi marki, która płaci za brandowanie dziecięcych wiertarek ich logo. Znasz założenia i cele kampanii aby móc je oceniać, czy wróżysz z fusów?  

brak ikonki
,

"Według najnowszych danych Newspoint głównym użytkownikiem aplikacji są kobiety w wieku 11-13 lat (53%)"

To chyba wyczerpuje dyskusję na temat założeń.

I oczywiste się staje, że samodzielne, dobrze zarabiające 12 latki kupują Elle, Vogue, Washington Post i NYT.
Bez dwóch zdań tak właśnie jest.
  

avatar użytkownika
,

Dowodzisz jedynie tego że nie masz nawet mglistego pojęcia ani o tym jakie były cele tej konkretnej komunikacji, ani jakie mogą być potencjalne cele w tego typu grupie docelowej. 12-latki nie muszą kupować dziś Elle aby marka ta odniosła korzyść z adresowanej do nich kampanii za kilka lat, gdy będą już potencjalnymi klientkami, albo nawet już dziś, dzięki efektowi "buzz marketingowemu" wytwarzanemu przez tę grupę.

To czy taka komunikacja jest etyczna to ciekawa, ale odrębna kwestia - należałoby zapytać czy udostępnianie tej platformy do celów marketingowych jest w ogóle etyczne. Ale o to samo można pytać np. w odniesieniu do reklamy emitowanej w dziecięcych kanałach telewizyjnych. Natomiast i jedno i drugie jest widać skuteczne skoro ktoś wykłada na taką reklamę pieniądze. Wydawca Elle potrafi ich zapewne pilnować nie gorzej od Ciebie.
  

brak ikonki
,

W teorii tak to mogłoby zadziałać, pod warunkiem, że ktoś mający dziś siłę nabywczą, był followersem jakiejś wpływowej dwunastolatki.
A samo to zdanie przecież brzmi perwersyjnie.

Przekonanie, że dziś można sobie wychować przyszłego klienta odstawiłbym do lamusa. Nie wiadomo czy i w jakiej formie przetrwają mocne dzisiaj marki i platformy sm.
A współczesny klient, jak przekonują teoretycy, jest z tych co nie czekają.
  

avatar użytkownika
,

Nie wiadomo - czy Ty nie wiesz? Sądzisz że marketingowcy z Elle inwestują pieniądze nie wiedząc po co?  

brak ikonki
,

Nie dalej jak kilka dni temu Playboy podjął nagłą decyzję o wstrzymaniu druku w USA.
Niby dojrzewali do decyzji od jakiegoś czasu, ale i tak jest zaskoczeniem dla branży, zwłaszcza, że USA to ojczyzna tego pisma.

W innej korporacji, dość mądry prezes podjął szereg nieprzemyślanych decyzji, skutkiem czego, jego korporacja wypadła z rynku mobilnego, choć, zapowiadało się, że zadomowi się na nim na dobre, z DOBRYM produktem.

Więc tak, ośmielam się twierdzić, że czasem marketoidzi popełniają kolosalne błędy, skutkujące jeśli nie upadkami firm, to bolesnymi porażkami.
  

avatar użytkownika
,

Błędy w biznesie są nieuniknione, jednak jeśli popełniają je specjaliści, nie mają zazwyczaj tak infantylnego i szkolnego charakteru jaki zasugerowałeś. Na infantylną wygląda raczej wiara, że specjaliści mogli popełnić błąd wyglądający na tak oczywisty.

Błędy na które się powołujesz rzadko mają z oczywistością coś wspólnego. Jeśli ktoś usiłuje tłumaczyć zjawiska gospodarcze "oczywistymi" mechanizmami, należy zachować daleko idącą ostrożność.
  

brak ikonki
,

Błędy zwykle są oczywiste, i zwykle łatwe do wyeliminowania.
Problem polega na tym, że na pewnej wysokości w hierarchii pojawia się, niczym nie uzasadnione, przekonanie o nieomylności, skutkujące zamrożeniem aktywności ludzi, którzy mogliby zwrócić na nie uwagę w odpowiednim momencie, ale z obawy przed negatywnymi konsekwencjami takiego wyjścia przed szereg, ograniczających się do potakiwania.

  

avatar użytkownika
,

No to na koniec uracz nas przykładami kampanii poprawnie zaadresowanych na Tiktoku do grupy docelowej złożonej z 12-latek... Czas start!  

brak ikonki
,

Równie dobrze mógłbyś mnie zapytać o udane kampanie w Superaku czy Fakcie...
  

avatar użytkownika
,

Kampanie w Fakcie nie są udane? W jakim sensie nie są?  

brak ikonki
,

To jest ten sam poziom abstrakcji.
Fakt ma czytelników, Tiktok ma userów podejmujących samodzielne decyzje zakupowe.
  

avatar użytkownika
,

Fakt nie ma czytelników podejmujących decyzje zakupowe?  

brak ikonki
,

Ma czytelników?  

avatar użytkownika
,

Według danych za zeszły rok Fakt miał najwięcej czytelników spośród wszystkich dzienników - 223 tys. egz. W tym samym czasie drugi w rankingu Super-Express miał 114 tys., Wyborcza 89 tys., Rzeczpospolita 42 tys., DGP 37 tys., Przegląd Sportowy 21 tys., a Gazeta Polska 14 tys. Jeszcze jakieś pytania?  

brak ikonki
,

Nazywasz ludzi kupujących Fakt czytelnikami.
Reszta jest wyłącznie skutkiem tego nieporozumienia.
  

Najnowsze w tym dziale

Rock Radio wspiera akcję #pomagamyszpitalom
Trwa internetowa zbiórka pieniędzy na akcję #pomagamyszpitalom! Fundacji KURONIÓWKA wspierającej osoby, które w trudnych chwilach niosą nam wszystkim pomoc. Dzięki działaniom Fundacji pracownicy szpitali otrzymują wzmacniające posiłki zapewniające odpowiednią regenerację. Rock Radio patronuje tej akcji i informuje o niej na swojej antenie, zachęcając wszystkich do pomocy –...
Grupa Domodi wspiera sklepy
Wraz z ogłoszeniem pandemii COVID-19 sytuacja na rynku sprzedażowym zaczęła się dynamicznie się zmieniać. W odpowiedzi na ten stan Grupa Domodi wystartowała z akcją #GrupaDomodiWspieraSklepy. Jest to szereg działań dedykowanych małym i dużym sklepom, które mają na celu poprawić ich sytuację na rynku e-commerce w tym trudnym okresie.
Najstarszy kanał sportów walki w Polsce, Fightklub, oraz cieszący się dużą popularnością wśród fanów koszykówki i motorsportu Sportklub, przedłużają współpracę z Canal+. Oba kanały będą dostępne na wyłączność w DTH.
Dzialajmyrazem.pl – serwis ułatwiający pomoc w ratowaniu życia
Wiele firm przeżywa teraz najgorszy czas w swojej historii. Nie oznacza to jednak, że nie chcą już pomagać. Ciągle słyszymy o wielkich i małych gestach. Od korporacji, które przeznaczają miliony na wsparcie służby zdrowia, po lokale gastronomiczne oferujące darmowe posiłki dla opieki medycznej – każdy wspiera, jak tylko może.
„Gazeta Wyborcza” ponownie dołączyła do Google News Initiative Fellowship, programu organizowanego przez European Jornalism Centre (EJC). Dzięki tej inicjatywie jedna osoba, wybrana spośród zgłoszonych kandydatów, odbędzie ośmiotygodniowy płatny staż dziennikarski w “Wysokich Obcasach”. Aplikacje do tegorocznej edycji programu można przesyłać...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764