Przedsiębiorcy mają obecnie do dyspozycji nowoczesne narzędzia wysyłkowe, w tym email marketing, który od 2013 roku cieszy się coraz większą popularnością. W ubiegłym roku marketerzy wydali na niego ok. 120 milionów złotych. Rośnie również znaczenie komunikacji mobilnej.
Według branżowych badań związanych z email marketingiem zwrot z inwestycji obecnie kształtuje się na poziomie 38 złotych za każdą wydaną złotówkę, co świadczy o dużej skuteczności tego nowoczesnego narzędzia. Cztery na pięć wiadomości email marketingowych dociera do potencjalnego klienta. Analiza udziału e-mail marketingu w torcie reklamowym wskazuje jedynie na wahania jedno-dwuprocentowe rok do roku. Wydatki na e-mail marketing kształtują się od dwóch lat niezmiennie na poziomie 6-7%. Pojawiają się również nowe trendy związane z tym kanałem marketingowym, takie jak reklama behawioralna, segmentacja danych, integracja działań z Big Data.
– Biorąc pod uwagę wszystkie nowe trendy na rynku, możliwość korzystania z różnego rodzaju narzędzi wysyłkowych, z marketing automation, przedsiębiorcy często nie koncentrują się na tym, w jaki sposób je zastosować. Nie konsultują się z wyspecjalizowanymi firmami, które mogłyby im w tym zakresie doradzić, mówi Jarosław Nowak, managing director agencji on-line Mr Target.
Idealnym segmentem, w którym można wdrożyć działania email marketingowe, jest e-commerce. Przedsiębiorcy, którzy opierają swoją działalność na Internecie, korzystają z sukcesem właśnie z tego narzędzia. Jest ono również popularne wśród firm B2B, które docierają w ten sposób do swoich grup docelowych. Jednym z głównych błędów, jakie generalnie popełniają przedsiębiorstwa, jest brak segmentacji swojej bazy danych. Kiedy rozpoczynają one działania, nie analizują jej dokładnie i nie chcą jej ustrukturyzować. Drugim błędem jest brak rozwoju własnej strony internetowej w kierunku np. jej responsywności.
– Obecnie mamy do czynienia z nasilającym się trendem, jeżeli chodzi o udział urządzeń mobilnych w konsumpcji mediów reklamowych. Przedsiębiorcy często nie dostrzegają tego kanału komunikacji, jakim jest mobile i odbieranie wiadomości email przez urządzenie mobilne, dodaje Nowak.
Wszystko wskazuje na to, że email marketing będzie dalej się rozwijał i poszerzał możliwości, stając się coraz bardziej ważnym kanałem marketingowym. Zapewne nastąpi jego pełna integracja z nowymi narzędziami reklamowymi, oraz social media czy Big Data. Wraz z szybkim rozwojem urządzeń mobilnych i możliwości, jakie one oferują, jest to nieuniknione. Firmy powinny zatem rozważyć, czy emalil marketing może stanowić dla nich wartość dodaną.
Źródło: Mr Target, MondayNews