logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Email marketing wciąż skuteczny. Firmy nie potrafią go wykorzystać

  PR 10.12.2015, przeczytano 856 razy

Przedsiębiorcy mają obecnie do dyspozycji nowoczesne narzędzia wysyłkowe, w tym email marketing, który od 2013 roku cieszy się coraz większą popularnością. W ubiegłym roku marketerzy wydali na niego ok. 120 milionów złotych. Rośnie również znaczenie komunikacji mobilnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/email-marketing-wciaz-skuteczny.-firmy-nie-potrafia-go-wykorzystac,26810,artykul.html

Według branżowych badań związanych z email marketingiem zwrot z inwestycji obecnie kształtuje się na poziomie 38 złotych za każdą wydaną złotówkę, co świadczy o dużej skuteczności tego nowoczesnego narzędzia. Cztery na pięć wiadomości email marketingowych dociera do potencjalnego klienta. Analiza udziału e-mail marketingu w torcie reklamowym wskazuje jedynie na wahania jedno-dwuprocentowe rok do roku. Wydatki na e-mail marketing kształtują się od dwóch lat niezmiennie na poziomie 6-7%. Pojawiają się również nowe trendy związane z tym kanałem marketingowym, takie jak reklama behawioralna, segmentacja danych, integracja działań z Big Data.

Biorąc pod uwagę wszystkie nowe trendy na rynku, możliwość korzystania z różnego rodzaju narzędzi wysyłkowych, z marketing automation, przedsiębiorcy często nie koncentrują się na tym, w jaki sposób je zastosować. Nie konsultują się z wyspecjalizowanymi firmami, które mogłyby im w tym zakresie doradzić, mówi Jarosław Nowak, managing director agencji on-line Mr Target.

Idealnym segmentem, w którym można wdrożyć działania email marketingowe, jest e-commerce. Przedsiębiorcy, którzy opierają swoją działalność na Internecie, korzystają z sukcesem właśnie z tego narzędzia. Jest ono również popularne wśród firm B2B, które docierają w ten sposób do swoich grup docelowych. Jednym z głównych błędów, jakie generalnie popełniają przedsiębiorstwa, jest brak segmentacji swojej bazy danych. Kiedy rozpoczynają one działania, nie analizują jej dokładnie i nie chcą jej ustrukturyzować. Drugim błędem jest brak rozwoju własnej strony internetowej w kierunku np. jej responsywności.

Obecnie mamy do czynienia z nasilającym się trendem, jeżeli chodzi o udział urządzeń mobilnych w konsumpcji mediów reklamowych. Przedsiębiorcy często nie dostrzegają tego kanału komunikacji, jakim jest mobile i odbieranie wiadomości email przez urządzenie mobilne, dodaje Nowak.

Wszystko wskazuje na to, że email marketing będzie dalej się rozwijał i poszerzał możliwości, stając się coraz bardziej ważnym kanałem marketingowym. Zapewne nastąpi jego pełna integracja z nowymi narzędziami reklamowymi, oraz social media czy Big Data. Wraz z szybkim rozwojem urządzeń mobilnych i możliwości, jakie one oferują, jest to nieuniknione. Firmy powinny zatem rozważyć, czy emalil marketing może stanowić dla nich wartość dodaną.

Źródło: Mr Target, MondayNews

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764