logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Emirates zapraszają na Expo 2020 z najwyższego wieżowca świata

  PR 24.01.2022, przeczytano 281 razy
ilustracja

Zgodnie z dubajskim mottem „nie ma rzeczy niemożliwych”, linie Emirates wznoszą się na szczyt Burdż Chalifa w ramach kolejnej edycji viralowejj kampanii reklamowej. Tym razem podnoszą poprzeczkę dzięki przelotowi kultowego A380. Już w sierpniu 2021 r. linie Emirates trafiły na pierwsze strony gazet i do mediów społecznościowych za sprawą słynnej reklamy na szczycie Burdż Chalifa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/emirates-zapraszaja-na-expo-2020-z-najwyzszego-wiezowca-swiata,394502,artykul.html

Tym razem odważna kaskaderka stanęła na szczycie Burdż Chalifa trzymając napis zachęcający do odwiedzin największego światowego wydarzenia, Expo 2020 w Dubaju. Następnie kobieta wskazuje na „przyjaciela” - podczas gdy kaskaderka stoi na iglicy najwyższego budynku świata, w tle z gracją przelatuje przykuwający wzrok A380 w barwach Expo 2020. Reklama zawiera również dynamiczne ujęcia z lotu ptaka na Dubaj i jego panoramę, a jej kulminacją jest przelot nad imponującą kopułą Al Wasl na terenie Expo 2020. Tutaj można obejrzeć kulisy filmu i dowiedzieć się, jak powstała reklama.

- Na półmetku sześciomiesięcznych targów emocje i rozmach związane z Expo 2020 w Dubaju nie słabną. Nasza najnowsza kampania odważnie niesie przesłanie Expo i zaprasza ludzi do doświadczenia największego widowiska na świecie. Nigdzie indziej nie ma tak bogatej oferty atrakcji, rozrywki i muzyki na najwyższym poziomie, porywających dyscyplin sportowych, tętniących życiem pawilonów tematycznych, kwitnącej sceny kulinarnej i wielu innych – a wszystko to w jednym miejscu. Dubaj i Expo już teraz stanowią główne atrakcje, a naszym celem jest zapewnienie podróżnym z całego świata kolejnych powodów do wyboru Emirates i Dubaju na nadchodzące urlopy zimowe i wiosenne – powiedział Sir Tim Clark, prezes Emirates Airline.

Choć reklama wygląda, jakby została nakręcona bez większego wysiłku, cały projekt obejmował dogłębne planowanie i skrupulatną realizację z udziałem partnerów z całego ekosystemu lotniczego Dubaju. W projekcie duży nacisk położono na bezpieczeństwo na każdym etapie wykonywania manewrów na niskiej wysokości.

Starannie ułożona choreografia przelotu obejmowała lot A380 na wysokości zaledwie 2700 stóp (828 metrów), czyli dokładnie takiej, na jakiej znajduje się szczyt Burdż Chalifa firmy Emaar. Samolot poruszał się też z bardzo małą prędkością – 145 węzłów. Dla porównania, średnia prędkość przelotowa A380 wynosi około 480 węzłów. Niska prędkość pozwoliła na sprawne i nieprzerwane krążenie wokół Burdż Chalifa bez zbaczania z kursu. Aby uzyskać odpowiedni dobór ujęć do reklamy, samolot Emirates okrążył Burdż Chalifa w sumie 11 razy.

Samolot sprawiał również wrażenie, jakby leciał bardzo blisko stojącej na szczycie kaskaderki, podczas gdy w rzeczywistości znajdował się w odległości ok 800 m.

ilustracjastrzałka

W proces planowania zostali włączeni piloci Emirates, zespoły operacji lotniczych, kontrolerzy ruchu lotniczego, piloci helikopterów, operatorzy dronów i ekipy filmowe, zespół marketingowy Emirates, zespół Emaar, zespoły regulacyjne (nadzoru), a także GCAA (General Civil Aviation Authority) i DCAA (Dubai Civil Aviation Authority) Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W celu uzyskania niezbędnych zgód, podczas ścisłej współpracy omówione zostały wszystkie szczegóły i aspekty misji, od ułożenia choreografii lotu, przeprowadzenia oceny ryzyka, przez uwzględnienie ruchu lotniczego i obszary przelotu, aż po pomiar potencjalnych wiatrów i warunków pogodowych. Piloci wielokrotnie trenowali na symulatorze lotu A380, aby mieć pewność, że każdy wizualny punkt odniesienia został uwzględniony i przetestowany, a każdy manewr sprawdzony przed rozpoczęciem misji. Treningi na symulatorze pomogły również ustalić sposób komunikacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami podczas lotów i filmowania, aby wszystkim zapewnić bezpieczeństwo pracy.

Ponadto zespół ściśle współpracował z ATC (Air Traffic Control) w Dubaju, aby zapewnić ochronę całego przedsięwzięcia poprzez blokowanie przestrzeni powietrznej, czyli czasowe ograniczenie jej dostępu podczas wszystkich schematów lotów.

Filmowanie przelotów przeprowadzono w dniach 13 i 14 października 2021 r., a harmonogramy lotów zostały zaplanowane poza godzinami największego natężenia odlotów na lotnisku w Dubaju, co stanowiło dodatkowy środek mający na celu ograniczenie wszelkiego ryzyka.

Nowa globalna kampania będzie prowadzona wielokanałowo w 12 językach i zadebiutuje w 19 krajach, obejmując telewizję, kino, media cyfrowe i społecznościowe. Reklama jest częścią szerszego programu Emirates o wartości 20 mln USD, który podjęto w celu promowania i zwiększenia liczby wizyt w Dubaju i na Expo 2020.

Od momentu ponownego otwarcia Dubaju dla biznesu i turystyki w lipcu 2020 roku, linie lotnicze przeprowadziły blisko 15 dużych globalnych i regionalnych kampanii brandingowych i taktycznych w 25 krajach, począwszy od kampanii "Dubai is Open", poprzez współpracę z gwiazdą Chrisem Hemsworthem promującą nieograniczone możliwości Expo 2020, reklamę "Załoga Emirates na Burdż Chalifa", aż po najnowszą kampanię zimową podkreślającą mnogość atrakcji, jakie Dubaj ma do zaoferowania podróżnym. Linie lotnicze promują również Expo 2020 poprzez szereg globalnych kampanii, oferując między innymi bezpłatne jednodniowe karnety na wystawę, dodawane do każdego zarezerwowanego biletu, zdobywanie mil Skywards za czas spędzony w Dubaju w okresie Expo, zniżki na wczesną rezerwację, oferty dla rodzin i MŚP oraz inne specjalne promocje.

Trwające do 31 marca 2022 r. Expo 2020 łączy świat, organizując spektakularne wydarzenia, które stanowią platformę współpracy i zachęcają do wielokrotnych odwiedzin. Podczas targów prezentowany jest ludzki postęp i najnowsze osiągnięcia w technologii, kulturze, sztuce i muzyce, gastronomii, sporcie oraz w wielu innych dziedzinach. To także ponad 190 pawilonów narodowych, które zapraszają do odwiedzenia i doświadczenia rozmaitych kultur.

ilustracjastrzałka

Źródło: Emirates

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IAA Power Hour: wszystko co najważniejsze o influencer marketingu
Trendy w influencer marketingu były tematem drugiego panelu IAA POWER HOUR, który odbył się w środę 18 maja i był transmitowany na żywo ze studia RASP. Podczas spotkania swoją wiedzą i inspiracjami podzielili się: Iwona Piwek, YouTube Sales Head, Google Poland, Adam Nowakowski, Creative Agency Partner CEE, Meta, Marcin Gruszka, Head of Communications, Allegro oraz Jacek...
Puma i Manchester City prezentują nowy zestaw domowy na sezon 2022/23
PUMA zaprezentowała dziś strój domowy Manchesteru City na sezon 2022/23, głównymi inspiracjami do zaprojektowania stroju był skład „The Citizens” z końca lat 60. oraz jeden z jego liderów, ikona klubu – Colin Bell.
STS, sponsor strategiczny Lecha i największa polska firma bukmacherska, zdecydował na ostatni mecz sezonu 2021/2022 o zmianie swojego logo na froncie koszulek na specjalnie zaprojektowany napis z okazji zdobycia mistrzostwa Polski przez poznańską drużynę. – Pomysł STS bardzo nam się spodobał i od razu przystąpiliśmy do pracy, by zdążyć na mecz z Zagłębiem Lubin -...
Unique One powiększa Zarząd
Agencja UNIQUE ONE powiększyła struktury Zarządu o trzy nowe osoby: Aleksandrę Izraelską, Emilię Kostkę i Macieja Olszankę. Grzegorz Bonder niezmiennie pozostaje na stanowisku Prezesa Zarządu.
Kampania Great Hair Stories dla Resibo od agencji Os3 i studia Warsaw Production
oS3 jako agencja wiodąca marki Resibo, odpowiada za komunikację wprowadzającą linię naturalnych kosmetyki do włosów. Kampania Great Hair Stories wspiera wejście marki w nową kategorię produktów do włosów, z zestawem szamponów, odżywek i serum na końcówki. Produkty to efekt dwóch lat pracy marki z technologami i trychologami. Każdy produkt posiada unikalną formulację,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764