logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Empik Go otwiera studia nagraniowe

  PR 22.09.2024, przeczytano 454 razy
ilustracja

Ponad 4 tysiące nagranych produkcji audio, ponad 2 tysiące współpracujących lektorów i aktorów oraz kilkanaście nagród branżowych. To efekt 5 lat działalności zespołu producentów Empik Go. Marka z portfolio Grupy Empik postanowiła pójść o krok dalej i właśnie otworzyła największe w Polsce studia nagraniowe dedykowane audiobookom i podcastom o łącznej powierzchni niemal 400 mkw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/empik-go-otwiera-studia-nagraniowe,405752,artykul.html

Empik Go obok dystrybucji e-książki specjalizuje się w produkcji audiobooków, podcastów, słuchowisk czy seriali audio. W celu zapewnienia jak najwyższej jakości i komplementarnej oferty z obszaru digital content, marka postanowiła otworzyć własne studia nagraniowe, zbudować zespół i na miejscu kompleksowo koordynować produkcję contentu. To pierwsze tego typu miejsce, w którym jednocześnie będą mogły powstać produkcje lektorskie (tzw. single voice), ale także słuchowiska na wiele głosów. Celem zespołu Empik Go było stworzenie przestrzeni w ramach której lektorzy, aktorzy oraz podcasterzy będą mogli przygotowywać ulubione tytuły słuchaczy audio.

ilustracjastrzałka

Wierzyliśmy, że inwestycja we własną przestrzeń oraz stworzenie zespołu z najlepszymi specjalistami na rynku audio zagwarantuje nam pozycję lidera wśród usług abonamentowych, ale także produkcji. W ostatnich kilku latach wyprodukowaliśmy wewnętrznie m.in. „Stację” Jakuba Szamałka czy „Ukochane dziecko” Romy Hausmann, tytuły nominowane do Bestsellerów Empiku. We wrześniu rozpoczynamy produkcję trzech ważnych superprodukcji, które ujrzą światło dzienne jeszcze w 2024 roku. Będzie wspaniała obsada, epickie sceny zbiorowe i dźwięk 3D.

Edyta Kocemba, Dyrektorka ds. Produkcji audio w Grupie Empik

Najwyższy standard jakości

Na początku września 2024 zostało uruchomionych 5 studiów nagraniowych, w tym studio o powierzchni niemal 40 mkw. Wkrótce dołączą do nich kolejne 3 przestrzenie, w tym 2 umożliwiające produkcję wielogłosowych nagrań (podcastów i słuchowisk). W planach jest również realizacja transmisji audio-wideo oraz organizacja transmisji live czy webinarów.

Studia nagraniowe zostały wyposażone w najwyższej jakości sprzęt, który został wybrany w drodze wielu testów odsłuchowych. Obok wielkomembranowych mikrofonów pojemnościowych Austrian Audio OC18, interfejsów Audio SSL12 czy głośników aktywnych Neumann KH 12 II, producenci przygotowali ogromną przestrzeń do wysokobudżetowych projektów i pracy z dźwiękiem VR, która zagwarantuje komfort pracy czołowym lektorom i aktorom w Polsce. Prace nad wszystkimi elementami będzie koordynowała Edyta Kocemba oraz doświadczeni producenci: Anita Rochalska, Kacper Kubiak oraz Milena Załęska. Nagrania audio przygotowują współpracujący z marką od lat realizatorzy, reżyserowie dźwięku oraz scenarzyści.

Różnorodność formatów

Przestrzeń i zaplecze technologiczne, które w nowym studiu stworzył Empik Go pozwolą na zintensyfikowanie produkcji i realizację wielu nagrań równocześnie. Zespół planuje - obok swoich nagrań - produkcję audiobooków i podcastów dla zewnętrznych zleceniodawców: wydawców, autorów korzystających z usług platformy Empik Self-publishing, twórców niezależnych i marek. W kolejnych miesiącach działalność studia zyska także charakter edukacyjny. Planowane są warsztaty dla początkujących lektorów, które umożliwią im start w zawodzie, a także castingi dla młodych twórców, m.in. scenarzystów czy reżyserów.

Empik Go nie zamyka się jedynie na audio adaptacje książki drukowanej. Tylko w ostatnich dniach realizatorzy nagrali kilkaset godzin jingli, reklam i podcastów. Do oferty studia - obok literackich formatów - w kolejnych miesiącach dołączy możliwość nagrania utworów muzycznych oraz realizacji webinarów szkoleniowych dzięki współpracy z serwisem emuze.me.

Źródło: Empik

empik.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediapanel za grudzień 2024 - zestawienie tematyczne
Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz aplikacji. Prezentujemy również zestawienie audytowanych playerów audio i wideo – ich wyniki pokazujemy w agregacji do grup mediowych, biorących udział w badaniu.
Ponad 2,2 mln złotych z „Reklamy Dzieciom” w TVP1
Dochód ze specjalnego bloku reklamowego Telewizji Polskiej wyniósł ponad 2,2 mln złotych, czyli o niemal 600 tys. złotych więcej niż w 2023 roku. TVP1 emitowała spoty 25 i 26 grudnia 2024, tuż po programie informacyjnym „19.30”.
Nowy redaktor naczelny serwisów i tytułów Nasze Miasto
Marek Majewski jest związany z Polska Press Grupą od 2010 roku i posiada bogate doświadczenie dziennikarskie. W przeszłości pełnił funkcję redaktora i wydawcy serwisu Polskatimes.pl, a następnie portalu i.pl. Współpracował również z redakcją serwisu "Warszawa Nasze Miasto". Ponadto od stycznia 2024 roku kieruje również centralną redakcją...
Marcin Goralewski na liście TOP30 portalu Wirtualne Media
Wirtualnemedia.pl - największy polski portal informacyjny poświęcony mediom, reklamie, nowym technologiom i PR, po raz pierwszy opublikował zestawienie TOP 30. Wskazano w nim osoby ze świata mediów, które szczególnie liczyły się w 2024 roku i z rozpędem wchodzą w 2025 rok. W kategorii “Twórcy” (ludzie mediów, którzy swoimi...
Raport Zespołu ds. Dezinformacji Komisji ds. badania wpływów rosyjskich i białoruskich
Przeciwdziałanie zagrożeniom dezinformacyjnym pochodzącym ze strony Rosji i Białorusi było niewystarczające, doraźne, niespójne, nierzadko pozorowane. Nie miało charakteru długofalowego i systemowego – ustaliła Komisja ds. badania wpływów rosyjskich i białoruskich, którą kieruje szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego gen. bryg. dr hab. Jarosław Stróżyk.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764