logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Empik i Tiktok łączą siły

  PR 24.01.2022, przeczytano 237 razy

TikTok i Empik rozpoczynają długofalową współpracę, która ma na celu promocję czytelnictwa i wsparcie kultury w Polsce. Platforma objęła patronatem nagrodę Odkrycia Empiku 2021, a to dopiero początek wspólnych inicjatyw. Obie marki zapowiadają szereg różnorodnych działań komunikacyjnych, również z zakresu CSR – zarówno w Empiku, na platformie TikTok, jak i poza nią.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/empik-i-tiktok-lacza-sily,394498,artykul.html

TikTok systematycznie współtworzy lub angażuje się w akcje, które wspierają wartościową rozrywkę. Z tego powodu razem z Empikiem podejmuje działania skupione na promocji literatury i czytelnictwa. Pierwszą wspólną inicjatywą jest patronat TikToka nad Odkryciami Empiku 2021 – wyróżnieniami dla artystów, którzy w minionym roku szczególnie zaznaczyli swoją obecność w świecie kultury, a ich twórczy fenomen doceniło eksperckie Jury. Laureaci w Literaturze, Muzyce i Filmie zostaną ogłoszeni 15 lutego podczas gali Bestsellerów Empiku 2021. Wydarzenie będzie transmitowane na żywo w kilku kanałach, m.in. na TikToku.

Ponadto, platforma wspólnie z zasięgowymi twórcami, będzie zachęcać do oddawania głosów na Nagrodę Publiczności w ramach Bestsellerów Empiku 2021. Głosowanie w aplikacji Empik potrwa od 1 do 10 lutego. TikTok stworzy także w okresie głosowania hashtag challenge, w którym użytkownicy polecać będą swoje ulubione lektury. Autorzy najbardziej pomysłowych filmów mają szansę na atrakcyjne nagrody - zestawy składające się z książkowych bestsellerów Empiku, limitowanych gadżetów TikToka oraz voucherów do aplikacji Empik Go z tysiącami ebooków, audiobooków i podcastów.

Finałem pierwszego etapu współpracy będzie transmisja na żywo z gali Bestsellerów Empiku 2021, okraszona dodatkowo materiałami zza kulis, ekskluzywnymi wywiadami z gwiazdami itd. Wszystkie aktywności komunikacyjne będą promowane najbardziej zasięgowymi formatami TikToka.

Kolejne etapy współpracy także oparte będą o promocję wartościowych pozycji literackich z różnych gatunków i skierowane do różnych grup odbiorców, w tym również tych, którzy po tradycyjną książkę sięgnąć nie mogą. Więcej szczegółów już wkrótce.

TikTok poleca w Empikach

W ramach współpracy w 50 wybranych salonach Empik pojawią się dedykowane półki oznaczone logo TikToka, na które trafią wybrane pozycje książkowe polecane przez twórców i użytkowników platformy. Co więcej, dzięki kodom QR i specjalnej ekspozycji graficznej, można będzie od razu dotrzeć do wideo recenzującego dany tytuł. Czytelnicy dostaną szczerą i wiarygodną recenzję wprost od innych fanów książek. Natomiast sami użytkownicy platformy - dzięki fachowej i kreatywnej recenzji - będą mogli zainspirować innych, zaistnieć w nowej roli i kto wie - może zyskać sławę.

O wszystkich wspólnych aktywnościach użytkownicy TikToka dowiedzą się z dedykowanej strony dostępnej w sekcji „Odkryj” w aplikacji lub śledząc dedykowany akcji hasztag.

Życie literackie online

- TikTok to miejsce, które kształtuje kulturę, oferując równocześnie wyjątkowe doświadczenia swoim użytkownikom. Ponad 60 proc. z nich przyznaje, że platforma pozwala im odkrywać nowe rzeczy – poszerzając ich horyzonty i zainteresowania. Jestem przekonana, że współpraca z Empikiem sprawi, że TikTok na stałe zostanie naturalnym miejscem do dyskusji o książkach, a tym samym zachęci użytkowników do eksplorowania wyjątkowych, dojrzałych treści – mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations Team, TikTok Polska. ­­

- Nasze doświadczenia i sukcesy w promocji książek i czytelnictwa w ostatnich dwóch latach w kanale online - jak chociażby spotkania z twórcami czy Wirtualne Targi Książki z wielomilionową publicznością - dowodzą, że taka formuła świetnie się sprawdza. Współpraca z TikTokiem to dotarcie z przekazem o książkach do milionów odbiorców  i realna szansa na polepszenie kondycji czytelnictwa w Polsce. Łącząc siły, możemy inspirować i przekonać kolejne rzesze odbiorców, że książki to wartościowa forma spędzania wolnego czasu – podkreśla Artur Malinowski - Digital Marketing Division Director, Empik.

Źródło: TikTok

www.tiktok.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe swoich stacji radiowych i pakietów na sezon letni 2022 roku.
TikTok to globalna platforma rozrywkowa, która czerpie siłę z kreatywności swojej barwnej społeczności. W maju, Europejskim Miesiącu Różnorodności, dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi ze wspieraniem mniejszości, zaprasza do budowania włączającej kultury i właściwego, szerszego eksponowania dotychczas słabiej reprezentowanych grup społecznych....
Wyższe przychody i zysk Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2022 roku
Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyła zysk netto o ponad 65%, w porównaniu do 2021 roku. Z WP Ads, narzędzia do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i u innych wydawców, korzysta już kilkuset klientów. Wirtualna Polska rozwija też usługi subskrypcyjne, z tego powodu nabyła akcje spółki...
Krajowy Instytut Mediów opublikował na swojej stronie kim.gov.pl kolejne wyniki trackingu treści audio. Dane obejmują wskaźnik słuchalności dziennej, wskaźnik udziału dziennego w czasie słuchania oraz średni czas słuchania wiodących stacji radiowych ogólnopolskich i regionalnych. Przedstawione są także ogólne charakterystyki dotyczące słuchania radia, jak...
Radio Tok FM na fali rekordów słuchalności
Aż 3,2% udziału w czasie słuchania - ten rekordowy wynik Radio TOK FM uzyskało w najnowszej odsłonie badania Radio Track za okres luty - kwiecień 2022 r. Pod tym względem stacja zajmuje już czwarte miejsce wśród ogólnopolskich rozgłośni. TOK FM należy też do najchętniej włączanych radiostacji w głównych aglomeracjach w Polsce, będąc wiceliderem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764