logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Empik wita w klubie wzorowo przygotowanych

  PR 21.08.2024, przeczytano 375 razy
ilustracja

Kampania reklamowa Empiku w ramach sezonu back to school wkroczyła w główną fazę. Powstała w oparciu o nową platformę komunikacji marki – „Witaj w klubie”. Działania komunikacyjne kierowane do rodziców i starszych uczniów obejmują telewizję, radio, digital i media społecznościowe oraz kanały własne Empiku. Towarzyszą im także współprace influencerskie. Autorem koncepcji spotu wideo jest agencja Ogilvy, a za produkcję odpowiada Papaya Films.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/empik-wita-w-klubie-wzorowo-przygotowanych,405394,artykul.html

Coraz bliżej pierwszego dzwonka

Ruszyła szczytowa faza zakupów przed nowym rokiem szkolnym. Z najnowszej edycji badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Empiku wynika, że większość rodziców (aż 90%) kompletuje wyprawkę dla swoich dzieci jeszcze w wakacje, a niemal połowa z nich – w ciągu dwóch ostatnich tygodni sierpnia. Znajduje to potwierdzenie w trendach sprzedażowych.

– Od wielu lat obserwujemy, że część rodziców rozpoczyna przygotowania do szkoły już w połowie lipca – szczególnie ci, którzy chcą wyposażyć pokój lub kącik do nauki ucznia w meble, oświetlenie czy sprzęt elektroniczny. Teraz jednak uaktywniają się właściwie wszyscy – mówi Remi Ganne, Senior Marketing Director w Empiku i dodaje:To moment, w którym większość uczniów otworzy plecaki po raz pierwszy od wielu tygodni. Niektórzy być może znajdą tam kłopotliwe niespodzianki z ostatniej klasy.

ilustracjastrzałka

Witaj w klubie wzorowo przygotowanych

Back to school to pierwszy sezon handlowy osadzony w nowej platformie komunikacyjnej marki. Koncepcja kampanii powstała już na wstępnym etapie tworzenia platformy i została entuzjastycznie przyjęta przez konsumentów w trakcie badań.– To dzięki mocnemu i humorystycznemu insightowi, z którym identyfikują się wszyscy opiekunowie młodszych i starszych dzieci – czyli ci, którzy należą do klubu znajdujących w sierpniu kanapkę z czerwca – podkreśla Remi Ganne.

W tej odsłonie kampanii Empik pokazuje kolejny klub reprezentujący grupę konsumentów, których łączy wspólne doświadczenie i potrzeba. Kampania spójnie wpisuje się w język i tonality nowej platformy komunikacyjnej marki, realizując jednocześnie cele biznesowe postawione przed tym konkretnym sezonem. – Tak jak całość platformy, charakteryzuje ją humorystyczny i lekki przekaz oraz koncentracja na budowaniu świadomości szerokości oferty Empiku – tym razem w odniesieniu do produktów szkolnych – dodaje Remi Ganne.

Ta oferta jest dopasowana do różnych potrzeb i możliwości budżetowych rodziców, a także wpisuje się w oczekiwania uczniów i aktualne trendy. – Niektórzy poszukują zeszytów czy piórników z uroczymi kotkami albo w modną kratkę, a inni produktów swoich ulubionych sportowych marek. W Empiku znajdą dokładnie to, czego potrzebują. Mamy wszystko do szkoły w jednym miejscu i na każdą kieszeń, podsuwamy mnóstwo inspiracji, a także rozwiązania, które ułatwiają zakupy i kompletowanie wyprawki, np. rekomendacje na podstawie wcześniejszych wyborów użytkownika aplikacji Empik – komentuje Remi Ganne.

W telewizji, radiu i digitalu

Spoty wideo w kilku wersjach są emitowane od 20 sierpnia w telewizji, na YouTube oraz na platformach streamingowych: Max, Player i Polsat Go. Równolegle ruszyła szerokozasięgowa kampania radiowa, w ramach której odbiorcy mogą usłyszeć 15-sekundowe spoty w kilku wariantach.

Empik już od początku sierpnia prowadzi działania social mediowe na własnych profilach: na Facebooku, Instagramie i TikToku. Na potrzeby tej kampanii powstały materiały prezentujące najbardziej atrakcyjne promocje oraz kolekcje własne marki: Pastel Universe, Purrrfect Love i Square it!, które trafiły do sprzedaży po konsultacjach z samymi uczniami.

Dodatkowo marka zaprosiła do współpracy dwie influencerskie rodziny: Baku Family oraz Here We Go. Twórcy przygotowali autorskie materiały z kolekcjami Empiku w roli głównej. Kampania „Witaj w klubie wzorowo przygotowanych” obejmuje także działania performance oraz direct marketing.

Za koncepcję kreatywną spotu wideo odpowiada agencja reklamowa Ogilvy. Produkcją materiałów wideo zajął się dom produkcyjny Papaya Films. Scenariusze do spotów radiowych zostały przygotowane przez zespół brandu Empiku. Za zakup mediów do kampanii odpowiedzialny jest ATL Publicis Connect. Natomiast działania digital performance również prowadzone są in house.

Źródło: Empik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP Print AI - również dla dużego formatu
Podczas wydarzenia HP Imagine firma HP zaprezentowała HP Print AI, inteligentne środowisko drukowania1 stworzone z myślą o zmianie sposobu, w jaki drukujemy. Funkcje HP Print AI ułatwiają drukowanie i konfigurowanie sprzętu. Pierwsza funkcja – Perfect Output – poprawia jakość i wygląd wydruków - jest już dostępna w wersji beta. HP...
Kerris z nowym projektem digital dla the:protocol
Agencja KERRIS, odpowiedzialna za kompleksową obsługę mediów społecznościowych platformy rekrutacyjnej theprotocol.it, należącej do Grupy Pracuj i skierowanej do specjalistów IT & tech, rozpoczęła nowy projekt contentowy mający na celu zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zaangażowanie specjalistów z sektora IT i technologii.
Life in Pink: Zara Larsson twarzą kampanii słuchawek Sony
Aby podkreślić symbiotyczny związek dźwięku ze stylem, firma Sony rozpoczyna kampanię „Life in Pink”, promującą nagradzane słuchawki z systemem redukcji hałasu WH-1000XM5 w nowej wersji kolorystycznej „Smoky Pink”. Twarzą tej kampanii jest piosenkarka, autorka tekstów i ikona stylu Zara Larsson („Symphony”,...
Festiwalu Kinomural zbliża się we Wrocławiu
Sztuka, która zmienia miasto w galerię - tak jednym zdaniem można określić Kinomural. Podczas tego wydarzenia, 19 i 20 października, wrocławskie kamienice po raz kolejny przemienią się w wielkoformatowe ekrany, na których zaprezentowane zostaną prace artystów i artystek sztuki nowych mediów z całego świata.
Agencja Assembly otwiera dział medialny w Polsce
Assembly, międzynarodowa agencja medialna działająca w oparciu o model omnichannel należąca do Stagwell (STGW), ogłosiła dalsze inwestycje w działalność w Polsce oraz otwarcie nowego działu medialnego. Nowy dział wzmocni zintegrowaną ofertę Assembly z zakresu mediów i e-handlu w Europie Środkowej i Wschodniej, co pozwoli agencji sprostać rosnącym potrzebom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764