logo
WIEDZA

Employer Branding sięga po rozrywkę

Mateusz Zawiślak  PR 16.04.2018, przeczytano 125 razy
ilustracjastrzałka

Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów na przeprowadzeniem z sukcesem wizerunkowego procesu rekrutacji oraz na realizację firmowych spotkań integracyjnych. W efekcie sięgają po inspiracje biznesowe nawet do branży rozrywki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/employer-branding-siega-po-rozrywke,36160,artykul.html

W dobie walki o utalentowanych pracowników, wyzwaniem dla działu HR jest nie tylko codzienna realizacja polityki personalnej, ale także zorganizowanie na przykład widowiskowego procesu rekrutacji, o którym będzie głośno na rynku pracy. Nowego znaczenia nabiera również zaplanowanie i przeprowadzenie udanego spotkania integracyjnego, które powinno być nie tylko dobrą zabawą dla pracowników, ale spełniać również realne cele, przekładające się na lepsze funkcjonowanie firmy. W efekcie zdarza się, że obecnie kandydaci zamiast uczestniczyć w sesji Assessment Center w wystandaryzowanych warunkach, udają się do Escape Roomu, a pracownicy spotykają się na „teambulidingowej sesji” w tunelu aerodynamicznym.

Do niedawna takie atrakcje, jak Escape Room czy lot w tunelu aerodynamicznym były traktowane jako oryginalna forma rozrywki w czasie wolnym. Dziś coraz częściej zgłaszają się do nas firmy, które chcą wykorzystać niestandardowe aktywności w procesie rekrutacji, budowania relacji na linii pracodawca – pracownik, zarządzania zespołem. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń. Niekonwencjonalne podejście pracodawców i potrzeba profesjonalnej organizacji takich atrakcji, sprawia iż rośnie segment rozrywki dla biznesu, w której istotnymi klientami stają się działy HR i menedżerowie organizacji. – dodaje Grzegorz Rożalski.

Escape Room - alternatywa dla  Assessment Center

Pokoje zagadek, czyli Escape Room to zyskująca coraz większą popularność w Polsce zespołowa gra logiczna, w której uczestnicy zostają zamknięci w specjalnie przygotowanym pokoju tematycznym. Wspólnymi siłami muszą rozwiązać zagadkę, która pozwoli im się z niego wydostać. Uczestnicy mają na to określoną ilość czasu (zwykle ok. 45-60 minut), a odmierzający upływ czasu zegar dodatkowo podnosi napięcie i zwiększa poziom adrenaliny.

W grach typu Escape Room szczególnie ważna jest współpraca między uczestnikami i umiejętność komunikacji. Dodatkowo gra ćwiczy spostrzegawczość i zdolność logicznego myślenia. Okazuje się, że umiejętności niezbędne do zakończenia z sukcesem gry, są równie ważne w realizacji zadań i projektów w organizacji. Co oznacza, iż dla kreatywnych rekruterów Escape Room może stać się przydatnym narzędziem do obserwacji i oceny kandydatów. Równie wielostronnym w obserwacji jak w metodzie Assessment Center, ale zdecydowanie bardziej wciągającym i atrakcyjnym dla uczestników procesem rekrutacji. Dodatkowo posiadającym pierwiastek wyróżniający pracodawcę, który potrafi kandydatom już na etapie ubiegania się o pracę, zaprezentować się jako kreatywna i niedziałająco standardowo organizacja. Oczywiście, nie oznacza to, że Escape Room stanie się nagle jedyną, efektywną metodą diagnozy potencjału i kompetencji zawodowych, ale może stać się wyznacznikiem nowych trendów w realizacji nieszablonowych rekrutacji na wybrane stanowiska.

- Widać, że HR-owcy dostrzegli już potencjał Escape Roomu, początkowo traktując pokoje zagadek jako ciekawy i oryginalny sposób na spotkania integracyjne. Rosnąca jednak popularność niestandardowych form rekrutacji i efekt rynku pracownika, skłonił działy HR do spojrzenia na Escape Room w nowym wymiarze. Nieszablonowa forma rozrywki stała się metodą rekrutacji pracowników, która wyróżnia pracodawcę i buduje jego atrakcyjny wizerunek w dobie walki o najlepszych kandydatów do pracy. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń, którego klientami są firmy wykorzystujące potencjał Escape Roomu w biznesie.

Team building w tunelu aerodynamicznym zamiast kręgielni

Team building od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych sposobów na spontaniczne i trwałe budowanie zgranego oraz lepiej funkcjonującego zespołu. Podczas realizacji wspólnych zajęć, uczestnicy mogą nawiązać bliższe relacje, uczyć się efektywnej pracy zespołowej, pokonywać własne ograniczenia oraz podnosić poziom wzajemnego zaufania. Założenia integracyjnych spotkań pracowników realizowanych w mniejszych zespołach lub w formie firmowych wyjazdów są podobne. Zmienia się jednak ich formuła, która ze względu na zjawisko rynku pracownika, staje się bardziej oryginalna i atrakcyjna dla uczestników. Coraz większe znaczenie w organizacji efektywnych spotkań integracyjnych ma element zaskoczenia. Dlatego zamiast kręgielni, wyjazdu do SPA czy gry w paintball, pracownicy spotykają się, aby wspólnie polatać w tunelu aerodynamicznym.

- Realizacja spotkania integracyjnego na sesji w tunelu aerodynamicznym okazała się strzałem w dziesiątkę. Wspólnie przeżyta przygoda, niecodzienne doznania, mocne wrażenia powiązane ze spełnieniem marzeń o swobodnym lataniu, pozwoliły nam na umocnienie relacji w zespole i przełożyły się w pozytywny sposób na codzienne funkcjonowanie w pracy. Z pewnością dla wielu z nas ze względu na oryginalną i nieszablonową formę, było to spotkanie integracyjne, które zapamiętamy na długie lata. – mówi Roman Walczak, Senior Engineer z LG Electronics Wrocław.

Szukając niestandardowych pomysłów na dobrą integrację pracowników i efektywne budowanie relacji na linii pracodawca - pracownik, firmy sięgają po coraz odważniejsze rozwiązania, jak lot w tunelu aerodynamicznym, wizyta w Escape Roomie, lot balonem, a nawet FlyBoard. – komentuje Robert Michałek, B2B Manager w firmie Emotivo.

Emocjonujące atrakcje budują atmosferę firmowych spotkań. Wspierają również realizację strategii opartej na kreowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników - „employee experience”, które pozwala świadomym pracodawcom tworzyć wartościowe miejsce pracy dla aktualnych i potencjalnych pracowników.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

SMS-y sposobem na aktualizację baz danych zgodnych z RODO
Już 25 maja czeka nas nowa rzeczywistość w zakresie ochrony danych osobowych. W życie wejdzie unijna dyrektywa RODO, która oznacza największą od 21 lat zmianę w przepisach dotyczących danych osobowych. W praktyce, wprowadzenie tego rozporządzenia pociągnie za sobą potrzebę utworzenia lub w najlepszym przypadku zaktualizowanie istniejących baz danych, włącznie z uzyskaniem nowych zgód. W ...
Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
sobota 21.04.2018, 88 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone