logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Enea funduje kolejny „mural patriotyczny” - tym razem w Lesznie

  PR 13.11.2018, przeczytano 628 razy
ilustracjastrzałka

Enea, stawiając sobie za cel upamiętnienie i uczczenie wydarzeń oraz osób związanych z odzyskaniem przez Polskę niepodległości, aktywnie angażuje się w patriotyczne projekty. W Lesznie, dzięki wsparciu Enei, powstał mural z wizerunkiem Ignacego Jana Paderewskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/enea-funduje-kolejny-_mural-patriotyczny_---tym-razem-w-lesznie,380118,artykul.html

Mural na ścianie kamienicy przy al. Jana Pawła II przedstawia Ignacego Jana Paderewskiego, wybitnego polskiego pianistę i kompozytora, działacza niepodległościowego, męża stanu i polityka. To przyjazd Paderewskiego do Poznania w grudniu 1918 r. stał się impulsem do wybuchu Powstania Wielkopolskiego, dzięki któremu Leszno i Wielkopolska wróciły do granic niepodległej Polski.

– Jesteśmy dumni z polskiej historii i narodowych osiągnięć, dlatego Enea jako firma odpowiedzialna społecznie, jest częścią ogólnopolskich obchodów. Ogromną wartością tego muralu jest jego dostępność dla wszystkich mieszkańców Leszna i odwiedzających to miasto. Jestem przekonany, że znajdzie się wiele takich osób, które zatrzymają się w codziennej gonitwie, by choć na chwilę zadumać się nad przeszłością i bohaterami tamtych wydarzeń – powiedział Sławomir Szczot, wiceprezes Enei Serwis ds. rozwoju.

To już trzeci mural, który powstał przy wsparciu Enei. W czerwcu uroczyście odsłonięty został mural w Poznaniu. Jest on hołdem złożonym wielkopolskim powstańcom, upamiętniając tym samym wydarzenia z roku 1918. Grafika przedstawia defiladę baonu zapasowego 10 Pułku Strzelców Wielkopolskich w Poznaniu odbieraną przez Naczelnika Państwa Józefa Piłsudskiego.

We wrześniu pojawił się historyczny mural w Pile. Widnieją na nim wizerunki trzech mężów stanu i polityków (Ignacego Jana Paderewskiego, Józefa Piłsudskiego i Romana Dmowskiego), którzy na kartach historii zapisali się swoją działalnością niepodległościową.

Mural w Lesznie jest wspólnym projektem samorządu Leszna, Wojewody Wielkopolskiego, Klubu Sportowego Unia Leszno, Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych oraz Enei. Autorem grafiki jest dr hab. Arkadiusz Marcinkowski z Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu.

Źródło: Enea

www.enea.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Klienci, agencje, media poszukują odpowiedzi na pytania dotyczące potrzeb biznesu, konsumentów i skutecznych metod zwalczenia negatywnego wpływu pandemii na marki. Grupa Dentsu i Shortlist Consulting organizują cykl pięciu dwugodzinnych spotkań online - 2 debaty, 3 webinaria tematyczne). Spotkania odbędą się między 1 a 5 czerwca br.
Premiera „Cyberpunk 2077” wspierana kampanią reklamową w mediach i markach Grupy Agora
Media i marki Grupy Agora w specjalnej, wieloformatowej kampanii reklamowej będą wspierać krajową premierę „Cyberpunk 2077”, jednego z najbardziej oczekiwanych tytułów w 2020 r. To kolejna odsłona wspólnych działań Agory i CD PROJEKT, które z ogromnym sukcesem współpracowały przy wprowadzeniu na polski rynek gier „Wiedźmin 2:...
Dni Otwarte z ploterami Mutoh w Poznaniu
Po Krakowie i Warszawie, Atrium Centrum Ploterowe oraz IKONOS zapraszają na Dni Otwarte, do pozostałych oddziałów firmy – w najbliższy piątek, 29 maja wielkoformatowe drukarki Mutoh będą prezentowały swoje możliwości w Poznaniu.
Kampania społeczna „Zachowaj zdrowy dystans”
Centrum Handlowe Turawa Park uruchamia kampanię ZACHOWAJ ZDROWY DYSTANS, której celem jest zwrócenie uwagi na istotę pozytywnego myślenia oraz rolę szeroko rozumianego dystansu w naszym codziennym życiu. Do akcji zaproszeni zostali między innymi mieszkańcy Opolszczyzny, psychologowie i trenerzy rozwoju osobistego.
Eurocash z kampanią doceniającą przedsiębiorców
„Herosi Codzienności” to kampania edukacyjno-społeczna, której celem jest pokazanie roli handlu niezależnego w czasie epidemii i na co dzień. W jej ramach prowadzone są działania w mediach społecznościowych i na portalach internetowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764